V našem maloměstě funguje pět supermarketů čtyř řetězců. Bez
výjimky jsou velmi aktivně v tom, že každý týden vydávají reklamní
letáky kde prezentují slevové akce. U všech obchodníků však velmi často
už druhý den po zahájení zboží nabízené v často honosných akcích
chybí. Filutové se kryjí prohlášením, že nabídka platí do vyprodání
zásob, že zboží právě došlo a zítra bude opět k mání /což nebývá
pravda/ atd. Minulý týden např. market Penny zboží prvé dny po
vyhlášení ze skladů vůbec neobdržel. Prodavačky krčily rameny a šéf si
sypal popel na hlavu s doporučením směrovat stížnost na centrálu.
Opakem je nedaleký market Globus, který garantuje dostatek zboží po celou
dobu akce. Obdobný problém mají i na Slovensku a podle relace jedné
televize jde o cílevědomé klamání zákazníka a klamavou reklamu, která
je u nich ze zákona trestná. Jaké máte zkušenosti ve vašich regionech a
kterak eventuálně čelíte popsanému chování těchto nadnárodních
vydřiduchů.
Přiloženou fotku jsem nechtěně pořídil na palubě lodi Medea při plavbě po Nilu. Sice o ničem nevypovídá, zato /doufám/ neporušuje ničí autorská práva
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, briketka10 před 2933 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je běžná praxe, s tím nic neuděláš, maximálně je můžeš nahlásit na obchodní inspekci. Pravda je že někdy jsou v tom ty markety nevinně, mně se tohle stalo kolikrát, že byla sleva 60% na máslo (bylo za 18Kč od středy) a ve středu odpoledně jsem tam přišel a koukám že regál prázdnej, a taky jsem si myslel že se prostě lidi nechali napálit… ale jednou jsem tam takhle byl hned po otevíračce, taky byla sleva na máslo, a předemnou jeli dva důchodci..děda a bábi..bábi měla košík z půlky narvanej máslama a děda bral z regálu další špalec po 12 kusech, a honem honem, aby mu to někdo nezval…nevím co s nima teda pak dělali, jestli si z toho stavěli v obejváku sochy, nebo si tím mydlili doma záda, ale 10 minut po otevíračce už tam žádný máslo nezbylo…
A v podstatě to samý dělaj i místní samoobsluhy a večerky, že nalezou do Billy nebo do Alberta hned v 7:01, celej krám nebo celá vietnamská rodina, každej košík (kdyby náhodou byly množstevní limity na osobu) a to co koupěj ve slevě za 14 pak prodávaj u sebe se slevou za 39.
0 Nominace Nahlásit |
Inzerovat nabídku zboží za určitou cenu a následně ho nemít k dispozici je klamavou obchodní praktikou, na kterou myslí zákon č. 634/1992 Sb., § 4. Rozpis je v příloze č. 1, písmeno d).
Prodejce musí prokázat, že po inzerovanou dobu měl dostatek zboží skladem za uvedenou cenu.
Sám mám špatné zkušenosti s Penny Marketem jehož letáky už ignoruji a s OKAY. Naopak dobré zkušenosti mám s Kauflandem, kde akce zvládají i přes nával malých obchodníků z večerek apod.
Zdroj: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/priloha1.aspx
0 Nominace Nahlásit |
O pohrdání zákazníkem určitě,
dále o podceňování zákazníka.
Klamavá reklama je ale něco jiného.
0 Nominace Nahlásit |
U nás je to stejné a obávám se že to je nepostižitelné. Ano, do vyprodání zásob… když tam nevlítneš tentýž den dopoledne, ostrouháš. Je to typické pro slevové akce pro potraviny. Nikdy nikdo nekupuje zboží jen ve slevě, takže když se nalákají davy zákazníků, účel je splněn. Trochu jiné je to třeba u elektroniky. Nejdřív uměle zvednou cenu, i když si to nikdo nekoupí a udělají „slevu“ na původní cenu. Jak prosté! Bohužel se vždy najde dostatek blbců, kteří jim na to skočí.
0
před 2933 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to pohrdání, je to účel nalákat koupěchtivého zákazníka, mezi éčka a poločínské šunty, když nenajde nic ve slevě, tak pravděpodobně si koupí alespoň něco jiného
0
před 2933 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nemachruj, i my na prajzké máme tolik řetězců a reagují zrovna tak, ale já tomu čelím verbálně, celkem bez smyslu a při podobně vyhrocený situaci se pak na prodejně úplně přesně neví, kdo kým vlastně pohrdá.
0
před 2933 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ad zjentek: nemáš obavu, že se jednou zamícháš mezi malé brambůrky a
sežere tě nějaká svině? Nebo je podle tebe efektivnější postup ve smyslu
rčení "nenechme si sr.t na hlavu a otevřme konečně ústa?
Mně se nejedná o počty kvelbů ani o získání levného šuntu, ale
bytostně nesnáším když ze mne kdokoliv dělá Andulku Lívancovou.
A právě zmiňovaní hajzlíci nám nejprve plivnou do polévky a poté
s úsměvem popřejí dobrou chuť!!
U nás v regionu mám zlé zkušenosti s Albertem, když něco
inzerují většinou to zboží není ani nebude a v Okay :((