Dobrý den,
dostali jsme úkol, který máme vyřešit a najít odpovídající §, pokud
existuje. Mohu Vás poprosit o názor?
Příklad:
Je zákazník, který při reklamaci telefonu podal průvodní dopis, ve kterém
je uvedeno 6 vad.
Prodavačka jich do reklamačního protokolu napsala pouze 5, zákazník si toho
nevšiml a podepsal.
Přišlo mu vyjádření, že se z 5 vad projevily pouze 2 a nevzniká nárok
na odstoupení od smlouvy (ten vzniká teprve při třetí různé vadě
v jedné reklamaci zároveň, samozřejmě uznané), jelikož proběhl podpis
reklamačního protokolu, který je podle nich směrodatný.
Otázka: Jaká strana je v právu? Zákazník, který sice udělal chybu, že nezaznamenal chybějící vadu, ale byla jím uvedená do průvodního dopisu anebo prodejce, který sice nenapsal 6. vadu do reklamačního protokolu dle průvodního dopisu, ale zákazník podepsal reklamační protokol? Upravuje zákon, koho „chrání“ (je v právu) reklamační protokol?
Moje řešení: Zákazník je právu, jelikož podal dokument, kde vada byla uvedena a mezi 5 minutami zakládání reklamace zaměstnancem nemohla být vyřešena.
Jenže… nenašel jsem k tomu žádný paragraf a ve správnosti odpovědi jsem si jist na 75%.
Děkuji za každou odpověď,
kajicek94
Zajímavá 0 před 2206 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
K těm úkolům. Je na každém, jestli si koupí zboží přímo přes
Aliexpress a bude to fungovat částečně, nebo českou cestou, zakoupit
v kamenných prodejnách i se zárukou a servisem. Nebo kupovat německé
zboží, u kterého je zaručena funkčnost.
Jinak lidsky, co onu prodejnu nezruinuje, (max. čínské děti), je běžné
uplatnění záruk. Tak můžete postupovat i vy.
0
před 2206 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Potvrdil prodejce zákazníkovi převzetí průvodního dopisu
se soupisem a popisem závad?
Podle mne je rozhodující reklamační protokol, který zákazník
podepsal
(= zákazník neměl podepsat protokol, který neobsahoval všechny
závady).
Reklamační protokol podle mne nechrání ani jednoho,
slouží k popisu závad/y. Obě strany mají protokol pečlivě
pročíst a podepsat v případě, že vše souhlasí.
__
Myslím si, že do servisu jde s reklamovaným zbožím
jenom reklamační protokol, průvodním dopisem by se
podle mne servis nezabýval.
Je to jen můj názor, § neznám.
_______
Doplňuji (po upřesnění v diskuzi):
V tom případě by podle mne měl být v právu zákazník.
Telefon by neměl převzít a měl by trvat na vrácení peněz,
protože reklamace nebyla řádně vyřízena.
Pozor: nejde o přívodní dopis, je to průvodní dopis.
Jinak souhlasím s Orestezem:
6 závad → fungovalo vůbec něco?
Upravil/a: ivzez
0
před 2206 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ivzez: prodejce potvrdil zákazníkovi převzetí přívodního dopisu. V potvrzení je celá kopie přívodního dopisu. Zároveň je v reklamačním protokolu psáno „Přikládáme průvodní dopis od zákazníka“ a z kontextu vyplývá, že to je pro servis. To mi bylo sděleno
Kolik bylo závad? 6? Telefon nemohl splňovat téměř žádnou funkci. Bylo ohlášeno pouze 5? A co když těch 5 uvedených na papíře bylo snadno opravitelné, zbytek nefungující akumulátor? Nebo 5 závažných chyb na přístroji, a 6. v protokolu neuvedená chyba, třeba vadný akumulátor, kvůli všem, nebo částem závad byla nefunkční, takže jste nemohli výrobek ani použít? Jděte mi do závady. https://www.odpovedi.cz/otazky/mate-radsi-hloupa-levnejsi-a-jenodussi-reseni-nebo-si-radsi-priplatite
Zadávají sdělil, že 6. vada byla opravitelná. Vad bylo celkem 6, ohlášeno 6, zapsala 5 a v reklamačním protokolu je prý psáno „Přikládáme průvodní dopis od zákazníka“. A zároveň podepsala potvrzení o převzetí ve kterém je kopie přívodního dopisu.