Avatar uživatele
Kryšpín

Je osobní auto trochu jako luxus?

Mimo jiné jak pravil Radim Jančura a já souhlasím, jezdit autobusy vlakem na kole a zelení i Greta budou spokojeni.

Zajímavá 0 před 981 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Justin1

Jak pro koho. Pokud někdo žije sám ve městě s výkonným systémem veřejné dopravy, bez auta se snadno obejde. Pro jiné je auto nutnost, třeba pro rodiny, některé invalidy, některé živnostníky a ty, kteří žijí na venkově, kde nejezdí dost autobusů nebo vlaků. Každopádně si myslím, že auto má být hlavně dopravní prostředek a ne prostředek pro machrování.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Není. V současné době nové auto stojí třetinu toho, co stálo před půl stoletím a to je ještě technicky mnohem dokonalejší. Je to spotřební věc.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Rocker

Na kole jezdím taky ale pro zábavu.Autem jezdíme třeba na výlety mimo Prahu,nebo na chalupu.Zkoušel pan Vančura naložit do vlaku 2 psy,zavazadla,hor­ská kola a s tím vším cestou několikrát přestupovat a nakonec jít z nádraží 3km pěšky?Navíc musím na chalupě zajet nakoupit jidlo,když tam budu bez auta,strávím cestou na nákup a zpět skoro celou sobotu.
Takže auto není luxus,ale celkem běžná věc.Navíc mě řízení dost baví:-)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
_Bůh_

Luxus to není, BMW za 30 tisíc má každý 18 letý řidič.
Úplně nevím, proč by životní prostředí mělo zajímat jen zelené a Gretu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

Není, rachotinu seženeš prakticky (skoro nebo úplně) zadarmo. A i lepší auto docela hodně levně. Zcela nové auto je možná docela luxus i z pohledu ceny, ale není to žádná hrůza… Tím chci taky říct, že není auto jako auto. Obří spousta lidí má auto z druhé ruky = dobré auto, a to se pohybuje v řadách pár (málo) desítek tisíc. Takže třeba jedna, dvě (průměrné) měsíční výplaty. Samozřejmě i třeba víc.

Luxus to ale určitě není, v tom smyslu, že by si to většina nemohla dovolit. Na jeden dům kolikrát připadá několik aut, jeden člověk má často svoje vlastní auto. To se kolikrát týká i bytů. Lidé mají auto před byty, v garážích, na parkovištích. Na vesnicích má drtivá většina domů minimálně jedno auto.
Ze statistik (USA, VB a dalších) vyplývá ze počet aut na domácnost je průměrně víc než jedno, většinou jedna celá (blíže ke dvěma), tak můžeme říci alespoň 1,5 aut na domácnost.

Stručně… Auto má každý a není to žádný luxus. A těch pár co auto nemají (včetně mě), tak to nahradí ti, co mají aut víc. To se týká i těch domácností (a nikoli jen jednotlivců). Minimálně jedno auto na jednu domácnost.
Co se týká Česka a jednotlivců, tak na osobu připadá jendo necelé auto, asi 0,6 nebo tak nějak… Což je opravdu hodně, když jsou tam děti, invalidé, lidi bez řidičáků a vůbec když vezmeme v potaz, že v domácnostech je několik jedinců… Takže auto má opravdu každý.

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
GM

Pro mne je auto životní nezbytnost – cesty do práce, k lékaři, nákupy, invalidní člověk v rodině. Na venkově je doprava řídká a jen na hlavních trasách, pěšky už taky moc nemůžu a všude je to daleko. Jsou vesnice, kam zajíždí autobus 2× denně, do některých vůbec.

Upravil/a: GM

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

V dnešní době bych řekl, že spíš ne, bral bych ho spíš jako standard, záleží ale i na tom, co je to za auto, a do jisté míry i na příjmu a společenském postavení vlastníka.
Každopádně si dovolím tvrdit, že současný standard je ukázkové plýtvání. tím myslím to, že stále víceméně platí, že co cesta autem, to jedna přepravovaná osoba, málokdy je vidět, že v autech sedí více osob, i když samozřejmě i celé rodinky si vyjedou, to je jasné. Podle mě super by bylo, kdyby se v brutální míře rozmohl carsharing.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Luxus to není. V 21. století už vůbec ne. Všude nejezdí autobus, vlak, a není letiště. Auto vyrovnává nedostatky v osekané veřejné dopravě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rančer

Řekl bych, že auto minimálně luxusem teprve bude.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Jak pro koho. Ten co má vše v Praze auto zpravidla nepotřebuje (pokud nemá nějaké další omezení). V Praze se dostane prakticky kamkoli a kdykoli městskou a zbytek procházkou. Je to levnější a často i rychlejší, než tím autem. Podobná (zpravidla o něco horší) situace bude v krajských městech a i další města se tomu modelu budou blížit.
Co ale vesnice? Spoje často 2× denně, nejbližší lékař 5–10km, specialista 30km.
Pak tu máme po republice místa, mezi kterými se lze přepravit v ideálním případě veřejnou dopravou za cca 8 hodin. A takto dobrý spoj je 1 nebo 2 denně (a ne o víkendu). A to je pořád cesta mezi menšími městy, nikoli vyloženě zapadákov. Auto to zvládne za 2,5. Pokud máte příbuzné ve vzdálenějších místech a chcete je občas vidět, to auto se docela hodí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

Pan Jančura to zřejmě myslel tak, že auto není samozřejmost. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Kryšpín: my tady nežijeme kvůli nějaké záškolačce.

Avatar uživatele
Rocker

Myslíš,že zelení jezdí na koloběžkách?
Asi před rokem jsme pronajal tělocvičnu ekologům,roztahli si tam obrovskou plachtu a na ní dělali nápis STOP UHLÍ,kterou potom vyvěsili na chladící věž elektrárny. Když byli hotoví,přijeli si pro plachtu velkou dieselovou dodávkou.

Avatar uživatele
Ametyst

Je veřejně známa věc, že nejhlasitější ekologisti se slétají na mítinky pokrytecky svými soukromými tryskáči, a plánují mizerii pro obyčejný lid.

Nový příspěvek