Domnívám se, že v souvislosti s inteligencí jsem vám psala, že existuje několik druhů inteligence. Pokud ne, tak určitě typy znáte vzhledem k tomu, že čtete odbornou literaturu a encyklopedie, jak jste sám napsal.
Zkuste sám přemýšlet, jinak se přečtěte charakteristiku v odkazu a potvrdíte si svůj názor.
1.„Jazykově-verbální inteligence
2. Logicko-matematická
3. Zvukově-hudební
4. Tělesně-pohybová inteligence
5. Vizuálně-prostorová inteligence
6. Vnitřní neboli intrapersonální inteligence
7. Společenská neboli interpersonální inteligence
8. Přírodní inteligence “
https://www.skolahovorcovice.cz/users_data/files/DRUHY%20INTELIGENCE.docx.pdf
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Inteligence je „Status quo“.
Hry můžou zlepšit jen některé vlastnosti pohotovost,
důmyslnost apod…
Upravil/a: hapiky
0 Nominace Nahlásit |
Může, možná záleží jak které, ale určitě může.
Hlavně šachy. A u těch her musíš zvyšovat obtížnost.
0 Nominace Nahlásit |
Každá intelektuální činnost nám pomáhá se udržet na určité hladině nebo jet výše a nečinnost nás degraduje. Učení se cizího jazyka, křížovky, sudoku, hry a pod je lepší než ležet na posteli a koukat do stropu.
0
před 1344 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to možné, inteligenci nelze ničím zvýšit ani zlepšit.
ALE → hraní logických her pomůže procvičit logické myšlení,
0
před 1344 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Možná trochu, jako jakékoli cvičení. Možná hodně to zlepší Tvou schopnost řešit IQ testy.
0
před 1344 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dochy, a není to tak trochu totéž? Pokud člověk dokáže lépe řešit
IQ testy, nevyplývá z toho, že se mu tím pádem zvyšuje inteligence?
(logika, proces myšlení a chápání, koncentrace, představivost, kreativita,
paměť,…).
IQ testy – kvalita a rychlost, řešení logkých a početních úloh,
vyžadující taky kreativitu, představivost a další. Pokud se zlepší tahle
„schopnost“ (respektive spíš inteligence), tak se mu přece
bezpodmínečně zvýší i ona inteligence. Když si testy a jejich řešení
na tom zakládají…
Něco jiného by bylo, kdyby si pamatoval správné odpovědi z minula
u stejného nebo podobného testu (ale na to jsi asi nenarážel). Tím by si
mu zlepšila čistě jen paměť a ne logika a inteligence celkově.
Dobří šachysti mají vždy dobré IQ (průměr, lehký nadprůměr a výš,
nikdy však níž). Ovšem nené to jen o šachách.
A někteří ani nemusí mít dobré předpoklady pro šachy (pro logické
myšelní, na matematiku) a přesto v tom mohou být velmi dobří, šachy se
naučit a hrát na prof. úrovni atd. Sám jsem viděl, jak začala jít
matematika těm, kteří na ni byli „přirozeně blbí.“ Jeden dobrý
učitel (kterých moc není) a hned jim to začalo jít. Stačil zápal,
správné vysvětlení a motivace do oboru.
Povzbudit mohou i různé populární knihy zabývající se matematikou,
která ukazují její „kouzla“, praktičnost, funkce,… lepší než suché
školské učebnice (ovšem na procvičování dobré – pokud už ten
člověk zápal má. Po chvíli zabývání se matematikou je na tom člověk
mnohem líp. S počty, kreatvitou, logikou, prostorovou představivostí,
myšlením, dokonce s pamětí a dalšími. A je jedno, jak na tom byli
předtím. Že někteří tvrdí, že nemají vlohy na matemaitku/logiku a pod.,
jsou jen výmluvy. A i když tvvrdí, že mají snahu, tak ji nemají nebo jen
malou. Když nejdou pod povrch, pořádně se tím nezabývají a když ani
nevěří, že se v tom zlepšit nemohou, tak se v tom pochopitelně
nezlepší).
Speed77 → ne, není to totéž.
Testy IQ „neměří inteligenci“, ale zjišťují schopnost řešit
určitý specifický druh úloh.
Čím více takových úloh člověk vyřeší, tím mu to půjde snáze → to
ale není „zvýšení inteligence“
→ ta je daná, nelze ji zvýšit.
Víte, že výsledek testu IQ ovlivňuje i to, jak se člověk vyspal,
jestli se nasnídal a dokonce i to,
co snědl k snídani (či k obědu) před testem? (Ještě pořád si
myslíte, že jde o „měření inteligence“?
Není to totéž. Ty úlohy se v IQ testech dost opakují. A nejsem si jist o jaké jde hry, ale dá se očekávat, že tam v určitém množství případů bude jistá podobnost. Díky procvičování se zapojí i paměť a spoustu úloh budeš spochen řešit zkrátka proto, že si vybavíš něco podobného naučeného. Ale reálné IQ není jen o schopnosti si něco zapamatovat a pak použít, ale hlavně o tom být schopen najít zcela nové řešení na nový, dosud neznámý, problém.
Ptáme se na inteligenci a měříme ji IQ testy, ale už pár moudrých lidí přišlo na novou definici co je to inteligenční quocient – jde o míru schopnosti řešit IQ testy.
Ano to, co popisuješ je prostě logika. A ta se normálně zlepšit dá.
Tudíž i inteligence (IQ – když se udělá nový test).
Ale podstatné je to, že vše se zakládá na paměti. Dokonce i inteligence,
i logika nebo třrba reflexy (platá to jak pro schopnosti, tak dovednosti a
další). Bez paměti by totiž ani nebylo možné se v v něčem zlepšit.
(pamět není jen čisté memorování, že něco známa z paměti, že si
něco za/pamatujeme a pak to ze sebe automaticky vychrlíme – často nějakou
látku, jka si to většina představuje). Paměť je celá naše osobnost,
celé naše já, včetně inteligence. Rozhodně paměť nejsou jen
vědomosti/znalosti a prázdné informace/data. Něco jako je logika, myšlení
je proces, ale ten se dá jako všechno zlepšit procvičováním a to stejně
jako to další zakládá na paměti.
Neplatí jen pro mozek, ale pro celé tělo, včetně svalů nebo orgánů atd.
Ovšem ta mozková paměť je nejpodstatnější (navíc souvisí s těmi
ostatními).
Schopnosti-talent- i genialita (umělecké i jiné), dovednosti, inteligence,
zkušenosti, sprotovní dovednosti (prsotě dovednost, ale raději jsem je
napsal zvlášť), gramotnosti, … vše je to na paměti. Bez ní bychom se nic
nenaučili, nic si neosvojili, nezapamatovali a hlavně bychom se v tom
neposunuli – nezlepšili bychom se v tom (pamatujeme si jakýkoli pokrok,
posun v před a díky němu můžeme postupovat dále). Paměť se velmi
podceňuje. A přitom je to celé naše JÁ. I mnozí psychologové
(něktří!) a odborníci jí opomíjejí.
Inteligence je složitá. Můžeme se an ni dívat jako na komplexní
nástroj (celý mozek a vše co umí) nebo jako na několik inteligencí
zvlášť. Měření IQ a tedy hlavně i iq testy se zaměřují z největší
části na logiku.
Člověk může mít velikost iq 95, ale po letech klidně i 140.
Jinak, jak píše ivzez, je to samozřejmě pravda, ale vše souvisí se vším
a ovlivňuje se to. Na takové testy (i na myšlení/přemýšlení,
chápání, učení) má velmi podstatný vliv i soustředění, pozornost.
A taky všechno ostatní.
ivzez, IQ a jiné druhy inteligence nejsou neměnné. Nejen, že se vyvíjí
(po celý život!) a ovlivňuje je spousta věcí, ale stejně jako všechno
jdou vytrénovat.
Navíc tvrdit, že IQ nelze ničím zvýšit ani zlepšit a vzápětí říct,
že lze procvičit logiku, je trochu hloupé. Logika má víc druhů, ale
v podstatě je to skoro totéž co IQ (tvoří největší část. Inteligencí
je několik, ale to co se označuje IQ, tedy hodnota, je vlastně hlavně jen
logika. Paměť a proces myšlení/chápání. Rychlost a výkonnost.
A skutečně nic z toho ani mnohého dalšího není trvalé,
neovlivnitelné). Jistá část IQ (předpoklady) jsou skutečně dány
dědičností (to neznamená, že to není ovlivnitelné a že to platí na
celek). Tzn., že pokud se nevyskytnou problémy, tak lidé vyrostou v tvory
s racionálním uvažováním/chápáním (ale bez socializace/učení to jde
asi tak na úroveň 3 až 5– ti letého dítěte a dál ne). Vlčí děti a
podobné… tedy i zde je to dobře vidět, že IQ může a nemusí se
zvyšovat vzhledem k okolním vlivům.
Kdyby to byla pravda, tak by se IQ neměnilo ani věkem (3-leté dítě, 6-leté
dítě, atd). A přece nejsme na úrovni tříletého dítěte, že ne? IQ
znamená v podstatě hodnota/velikost inteligence v daném věku (vyčiselní
inteligence jedince vzhledem k ostatním). Mentální věk a ten se postupem
času mění (a zpravdila roste – ale nemusí tomu tak být). A není to jen
o věku. K věku se to počítá hlavně, aby se to zprůměrovalo s jinými
lidmi. Tedy průměrné IQ v tom a v tom věku. Není to žádná otázka
genů, rodičů nebo tak. Ovlivnit IQ si může každý sám.
Je to nejčastější mýtus spojený s IQ (běžných lidí). Každý
odborník, který se zabývá myslí, IQ a podobně řekne, že IQ není
neměnné.
V logice, matematice, počtech, přemýšlení, chápání, kreativitě a
tisíce dalších věcech se lze zlepšit (mnohonásobně). Tisíckrát
dokázáno a prokázáno.
IQ je asi stejně tak neměnné jako paměť nebo réétorika. A snad
netvrdíte, že peměť nelze trénovat a nejde ji vycvičit na kvalitní
úroveň?
Dovednosti, schoposti, (charakterové) vlastnosti, dokonce i temperament, druhy
inteligencí, druhy gramotností,… opravdu nic z toho není dané nebo něco,
co by šlo ovlivnit jen na základě dědičných předpokladů (ty jsou tak
nějak automatické, ale není to žádné omezení, „za které by se
nemoholo“).
Drap | 1488 | |
annas | 1221 | |
quentos | 983 | |
led | 676 | |
marci1 | 647 | |
Kepler | 614 | |
mosoj | 608 | |
hanulka11 | 556 | |
gecco | 433 | |
iceT | 426 |
Hobby |
Hry |
Online hry |
Hádanky a hlavolamy |
Ostatní volný čas a hobby |