Avatar uživatele
bolak

Je k něčemu dobré mít v jazyku MĚ a MNĚ? Čte se to stejně, akorát se v tom dělaj chyby, proč prostě jedno nezrušíme?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, manon, aramah, iceT, johana 56, briketka10 před 4565 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kapka

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

Sice souhlasím s MrGandy, že se ve škole učí spousta věcí, co člověk nikdy nevyužije, ale zrovna určit, kde je mně/mě/mne mi nepřipadá tak těžké. Takže to bych nechala.

  1. p. já ty
  2. p. (beze) mě/mne tě/tebe
  3. p. mně/mi tobě/ti
  4. p. mě/mne tě/tebe

6 p. (o) mně tobě
7 p. (se) mnou tebou

Nechápu, co je na tom k nenaučení. Můj názor.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Amie

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

u slova ty je taky „Tě“ a „Tobě“, aspoň serozlišují pády. Sice se v tom dělají chyby, ale mě to vyhovuje. Další špatně položené možnosti.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aramah

Chci to zrušit, necháme si jenom MĚ

Například já,nejsem schopna to pochopit.
Ale mám fintu pokud to trochu jde dám tam/mi./
Taky by bylo dobré zrušit / i / y /
No a pak bych byla celkem spokojená.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

Zadl bych ještě MNNĚ ať je to jako v Angličtině a budeme více světoví !
Doplňuji:
Tak já bych neřekl, že jsem se kvůli znalostem matematiky, fyziky nenaučil jazyk. Vždyť jsem se ho naučil a úspěšně jsem z něho maturoval. Ano byla to Ruština díky politické orientaci. Součást maturity z Ruštiny byl volný projev na jakékoliv téma.
Kdyby do nás vtloukali od 4. třídy jiný jazyk uměl bych ten jiný.ˇAle tehdy nebyla žádná motivace se ten jazyk učit. Emigrovat jsem nechtěl ( doma jsem tady) a i tu Ruštinu jsem pro nepotřebnost zapoměl. I do Ruska se nedalo běžně cestovat ( možná že hůře než na západ).
Navíc jsem od malička technický typ takže humanitní předměty mně nic neříkaly.
Nevím o jakém žebříčku mluvíte, ale čeští odborníci měli a mají ve světě dost vynikajících úspěchů a Čeština jim v to nezabránila!!!

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

Takováto ankena opět nedává další možnost a je k ničemu. Tady to asi nezrušíš. Napiš na Ústav pro jazyk český.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
quentos

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

jazyk má takových vychytávek stovky, jedna se v tom ztratí ;{)>

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kefud

Chci to zrušit, necháme si jenom MĚ

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
briketka10

Chci to zrušit, necháme si jenom MĚ

pořád si to pletu a píšu jenom mě, ale když se mi to zdá hodně blbý vrznu tam mně nebo mne, ale i tak nejvíc mi vyhovuje jenom mě :DD

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
MrGandy

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

Njn to víš … čeština. Zase se dostáváme k tomu, jaké máme stížení oproti Německu, Anglii apod…

To když někdo výmýšlel … tak si řekl: „Todle je jasný místo, tak to bude pum, todle zase doplňek, todle zase 2. a 4. pád, tak tam hodíme mě a pak zase mně.“

Jako jasně, má to svoje opodstatnění, ale jak jsem psal v mém příspěvku, okopíruju to i sem:

annas,
v mnohých s vámi nesouhlasím. V žebříčku jsme dole, právě kvůli té gramatice. Moje sestřenice bydlí v Rakousku už od malička (když jsme se spolu bavili o češtině a rozborech, vůbec nevěděla, o čem mluvím). Neví a nepotřebuje to… Je na vysoké škole ve Vídni, umí 6 jazyků a je spokojená.

Z češtiny, chemie, přírodopisu, fyziky se dá vybrat tolik věcí, které nevyužijeme.

A v tomto souhlasím s panem O. Štefflem a je to člověk, který o tom něco ví…, taky je to ředitel Scia. Např.: Objasnit funkci ve stélce dvou lišejníků (k čemu to je?)

To je zbytečné využití mozku …absolutně- učíme se věci, které NIKDY nebudeme potřebovat a pokud něco víte o tom, jak funguje mozek, dáte mi za pravdu. Mozková kapacita je pro naučení potřebných věcí malá. To souvisí s tím, jak vy říkáte: „Aspoň jsem o tom slyšel“. Ano slyšel a mrzí mě to, že jsem se místo toho nemohl naučit cizí jazyky, které budu potřebovat 100× víc.

Proč se místo funkce lišejníku nemůžeme naučit Francouštinu?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

Možná jsem negramotný, ale řekl bych, že se má psát MNE a ne MNĚ.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
muhamed

Chci to zrušit, necháme si jenom MĚ

Doplňuji:
kdyz pisu na webu tak pisu jenom m a v diktatu si to vetsinou tipnu dobre

Upravil/a: muhamed

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

Ponecháme obojí, my si to museli v diktátech taky odtrpět, tak proč by měly mít další generace výhody

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
bolak

Drape, tu anketu jsem tam dal vyloženě pro tebe, abys měl poránu na co klikat.
Mě hlavně zajímá k čemu je to dobrý, na to mě zatím nikdo neodpověděl.
Mimochodem, když už se bavíme o tom co je a není k ničemu, tak čas od času když projíždím otázky různých uživatelů, tak uvnitř najdu tvou odpověď, která zní „Těžko říct.“ případně „To se takhle nedá povědět.“. Myslíš že taková odpověď tazateli k něčemu je?

PS: A prosím neodpovídej na tuto otázku „Těžko říct“ nebo „To se takhle nedá povědět“ 🙂

před 4565 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
bolak

Já neříkám že se to nedá naučit, já se jen ptám k čemu je to dobrý?

před 4565 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Reakce na mou odpověď se týká otázky:

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/vyucovani-pred-cca-30-40-lety-a-dnes

před 4513 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek