Letadla se ostřelují vykuchanými ptáky z pneumatických děl, přitom na různé části trupu se používá různá váha „nábojů“ – zatímco na motory stačí 680 g, na skleněné části je potřeba minimálně 1–1.8 kg. Podle mezinárodních standartů je zakázáno prodávat letadla, která neprošla podobnými testy.
0 Nominace Nahlásit |
Testuje se to tak, že se do motoru hážou mrtvá kuřata a ten to musí rozchodit. Jinak letadlo jako celek se snad netestuje. Ještě se zkouší odolnost čelního skla proti nárazu, ale to už není tak drastický.
0 Nominace Nahlásit |
Super otázka, dík, zase jsem se přiučila :) Že se i tohle testuje, to
mě nenapadlo. Co se motorů týče, tak nějakejch 700 g není vůbec moc. Pak
se vám splaší nějaká normální (tzn. vysoko přes kilo) husa jako onehdá
nad New Yorkem… a dějou se věci.
Jinak pro zajímavost, v okolí letišť, kde je nebezpečí střetu
největší (ptáci obvykle lítaj relativně při zemi, kde se letadla motají
normálně jen po startu a při přistání), se srážkám s ptáky
předchází plašením vycvičenými dravci. Na Ruzyni prý mají patnáct
ptáků, kteří se na „ochránce letadel“ „učí“ rok.
Zdroj: http://m.metro.cz/index.php?action=showArticle&articleId=1014
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1348 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1064 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |