MK44
Jak kdy a jak kde. Na začátku v Evropě dostavníkem nebo lodí a vedla-li
tam, tak železnicí. S parní lokomotivou samozřejmě. V Africe třeba na
velbloudu.
Od roku asi tak 1910 bylo lze cestovati vzducholodí, například
s Zeppelinem, měl-li jste na to. Ale chtělo to taky kuráž, protože
Luftschiff často havarovalo nebo shořelo. Ve 30. letech dosáhlo letectví
takové důvěry, že do letadla sedl i odvážnější normální pracháč.
Na ne moc velké vzdálenosti začaly dostavníky nahrazovat autobusy nebo
osobní automobily. Na velké vzdálenosti, do zámoří, se však stále plulo.
Parolodí nebo lodí motorovou. Do Ameriky to trvalo víc než týden. Lindbergh
přeletěl poprvé Atlantik v roce 1927. Pak následovaly pokusy o lety
hydroplánů. Mimo západní svět však byl nejspolehlivější asi ten
velbloud. A na moři plachetnice. Autem napříč Afrikou se Zikmund a Hanzelka
vydali až po 2. sv. válce, kdy se také začala rozvíjet pravidelná
letecká přeprava přes oceán.
Drap
Autobusem a vlakem. Delší cesty letadlem