Potřebuju relativně levně postavit kobku, v níž bude občas, ale
dlouhodobě, běžet generátor (trigenerace). Bohužel, nemůžu ji zabudovat
pod terén.
Ale samozřejmě bych neměl rušit sousedy a i jám bych, pokud možno,
o jeho běhu raději nevěděl (stačí „vír v nádrži“).
Doplňuji:
zzzzzz→ díky, ale
Odvětrávání – no právě, nesmím to postavit jako součást stavby (třeba integrované do podzemí – kde bych to i hmotnostně bez problémů ukryl), musí to být vedle a projektantovo řešení je sice hezké, leč finančně neblahé.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz, marci1, Lamalam před 3730 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Jsou různé pěny, ale jsou docela drahé, novinkou je lisovaná PUR pěna pod názvem Newtherm. Pak jsou různe polystyreny to už je levnější je nutné je k sobě lepit pěnou, aby nebyl únik hluku mezi nimi. a nejlevnější varianta je plata od vajec:-))
Je i akustická vata a dokonce i akustický sadrokarton.
třeba toto, ale ta cena:-(( http://www.akusticka-pena.cz/zbozi-ceny/lisovane-akusticke-desky
Hlavně mysli i na nějaké větrání.
Doplňuji:
🙂 počkej si na Cukrara, ten je odborník:-) těch z tam mám jen 5:-)
Upravil/a: zzzzz
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
finnačně nejméně nákladné je obložené zvenku polystyrenem na to pak
fasádu.Nikdo nepozná co je uvnitř. Bouda ale musí mít sání a to podle
výkonu generátoru. Zevnitř pak obložení platy od vajec v dostatečné
vzdálenosti od horkého povrchu např výfuku či bloku motoru.
Problém nastane s chlazením motoru. Nevím jaký výkon má ten genrátor ale
už od 60kVA musí mít už dostatečné chlazení tudíž větrák.
Bouda nemůže být hermeticky uzavřená, to by jsi zničil generátor.
Takhle těžko ale se radí , napiš výkon genrátoru ale pokud tam budeš
ctít mít něco velkýho( viz třeba odkaz) náklady na odstínění budou
velký.
Navíc čím větší generátor tím více to hulí a smrdí protože to
bývají zpravidla 8mi až 16ti válce diesly. http://2i.cz/d46d6b4192
To co je na fotce máme my, CAT 2000KW.
0 Nominace Nahlásit |
honza19hk → agregát bude skládaný, základem je Volvo Penta 80 kW, ale jak si s chlazením poradí ten projektant je na něm (profesionálně se kogenerací a trigenerací zabývá už pár let). Jediné, co zatím vím je, že kobka uzavřená bude a sání zvenku bude přímo nasazené na sání motoru, vzduchu uvnitř se týkat nebude. Samozřejmě sání i výfuk bude mít tlumiče a obé bude vyvedeno do komína, takže snad nebude hlukové zatížení nijak výrazné.
Tak dohodnuto, bohužel se neubráním navýšení hmotnosti, bude to bílá vana se stěnou zhruba 40 cm a s agregátem uloženým v silentblocích.