Avatar uživatele
rudolf.th

Jakým způsobem dává železniční výpravčí znamení vlaku na zastavení?

Chtěl bych se zeptat, že jakým způsobem dává, resp. dával ještě v dobách parních lokomotiv výpravčí znamení strojvedoucímu na zastavení vlaku/lokomotivy. Bylo možnost dát znamení i pomocí výpravky? Pokud ano, jakým způsobem se to dělalo?

V noci jaká světelná signalizace k tomu sloužila ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? quentos před 3425 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Ve dne červená strana výpravky, v noci červená baterka.
V dobách mého mládí a parních lokomotiv, měla výpravka zelenou i červenou stranu.

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
isteron

Drap: výpravka má len jednu návestnú stranu: zelenú, s bielym krížom, na opačnej strane je len sivá plocha, žiadna červená. Vy si to mýlite na tie hračky, čo predávajú v hračkárstve pre malé detičky. Na označenie miesta zastavenia sa používa červený terčík okrúhly. Pri posune, alebo núdzové zastavenie červená, alebo žltá zástavka.
V nocu ručný lampáš s červeným svetlom. Platí doteraz a nie len v minulosti.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek