Jaký význam mají šipky v syntaktickém rozboru věty? Například předmět a přísudek; odkud kam povede šipka a proč? Od předmětu k přísudku, protože jej rozvíjí?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56 před 2725 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Šipky se už nedělají. Jen rovné čáry.
Podívejte se do odkazu, kde máte graficky rozebranou větu. Můžete si rovněž zopakovat větné členy a jejich záviost.
http://www.ucirna.cz/cestina/skladba_vetne_cleny_graficke_znazorneni.php
–
Musíte si najít základní větnou dvojici – podmět a přísudek – jsou
v jedné rovině . Pak najdete větné členy, které závisí na Po nebol Přs
(Přj) – vznikne také větná dvojice. Předmět rozvíjí přísudek a
ptáme se na něj pádovými otázkami.
Na grafu uvidíte, že členy závislé jsou vždy o stupeň níž.
Pokud uděláte šipku, tedy od členu řídícího – Přs k členu závislému Pt – throtem dolů.
Přísudek je rozvíjem předmětem,, který je mu podřízený. Nebo naopak je na přísudku závislý.
Je to jedna z možností, takže nevím, jak jste se to ve škole se šipkami učili. Někdo dělá i opačně.
Upravil/a: annas
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos, Paetur Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2666 | |
quentos | 1806 | |
mosoj | 1594 | |
led | 1370 | |
marci1 | 1357 | |
aliendrone | 1199 | |
zjentek | 1089 | |
Kelt | 1033 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |