Pro účely snímání kytarového reproboxu jsem využil skříně, kterou
dělí od pc něco přes 4m kabelu.
(Hlučím v rodinném domě a jak známo, kytarový aparát dělá i při
5 watech pěkný randál. Pokouším se tedy o akustický experimen. Proto ta
skříň, kam kombo s mikrofonem zavřu a obložím studiovým molitanem. Odtud
nástrojový a mikrofonní kabel k aparátu (délka přes a do zvukovky –
délka přes 4 metry)
Jaký průřez mikrofonního a nástrojového(repro 8ohm) kabelu v tomto
případě použít aby nedošlo k zarušení či jiným možným
nekalostem?
Z aparátu již nějaký výkon jde, ač to není horentní při 5 watech,
mám lampy a nechci nic podcenit.
Prosím o normální reakce, nejsem v technice ještě příliš zběhlý.
Zajímavá 0 před 1829 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Průřez nemá nic společného se zarušením. Problémem bude odpor, impedance, typ kabelu (provedení vodičů, twistování, kapacita a indukčnost… to jsou věci, které budou mít vliv, ze kterých ten činný odpor bude to nejmenší a nejsnáze řešitelné dostatečným zesílením).
0
před 1829 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dotaz je poněkud nesrozumitelný.
Ke snímání kytary se využívá buď linkový výstup ze zesilovače nebo
mikrofon před bednou. K čemu jaká skříň?
Pod pojmem „nástrojový kabel“ se zpravidla myslí kabel mezi nástrojem a
zesilovačem. Impedance reproduktorů s tím nemá nic společného.
Mikrofonní kabely se rozlišují na symetrické a nesymetrické. Průřez je
bezvýznamný, protože se nepřenáší žádný výkon. Pro kloudnou odpověď
by bylo dobré znát celý řetězec, co se s čím má spojit od vstupu po
výstup.
0
před 1829 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Aj plešatému zvukárovi sa zježia vlasy, keď si predstaví tento
experiment, pripomínajúci začiatky elektrického prenosu zvuku.
Ak som dobre pochopila
1 – v skrini máte zariadenie produkujúce hluk prenášaný pomocou
audiokábla zo zdroja – gitary,
2 – pomocou mikrofónu snímate tento reproduktormi vyludzujúci zvuk a
posielate do počítača na následné spracovanie.
Načo tak komplikovaný experiment s vysoko skresleným zvukom? Každý aspoň
priemerný počítač má možnosť priameho linkového audiosignálu (zvuku) zo
zdroja (gitary).
Prirodzene, pokiaľ to nie je váš umelecký zámer navodiť situáciu
nočného koncertu v tmavom zadýmenom lokále 4. cenovej skupiny plného
spotených tiel a rozliatým pivom… takto mi scénicky obrazne pripadá
predstava vášho experimentu.
Po elektrickej stránke použite bežný mikrofónny kábel predávaný aj
v nešpecializovaných predajniach. Superkvalita takéhoto snímania nie
je treba.
Upravil/a: led
0
před 1828 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro led:
Ve skříni bude kytarové kombo, snímané mikrofonem Shure SM57 , pro toto
snímání jako dělaný. Mikrofon je zapojen do převodníku.
Zkreslený zvuk je v metalu obvyklý ;)
Vzhľadom na popisovanú nekvalitu zvuku stačí použiť akýkoľvek
2-žilový kábel s potrebnými koncovkami. Okrajovú špičky zvuku strácate
už samotným popisovaným technologickým postupom.
Na Strahov by som túto variantu nedoporučovala.
Přeloženo do češtiny:
Z nástroje jde nástrojový kabel do komba, které je umístěné ve skříni.
V této skříni je zvuk snímaný mikrofonem, který je připojený do vstupu
zvukové karty počítače. Je to tak?
Žádný výkon se nepřenáší, takže průřez není potřeba řešit.
Nástroje jsou s nízkou výstupní impedancí, takže tam není potřeba
dělat žádné opatření. Stačí obyčejný jednožilový stíněný
kabel.
Nepíšeš, co je to za mikrofon. Z hlediska brumu by bylo dobré zapojit ho
symetricky (konektor XLR). Jestli to neumožňuje, zapojíš ho asymetricky
jednožilovým stíněným kabelem.
Zvuk bude snímán mikrofonem Shure SM57, jako tomu bylo dosud kdy kombo
dělalo bordel v pokoji.
Mikrofon bude napojen skrze XLR na převodník focusrite, který zpracovává
zvuk do DAW Cubase. Vstup počítače může být zarušen a neposkytuje vždy
záznam s nízkou mírou latence.
Jestliže máš dynamický mikrofon s nízkou impedancí připojený symetricky, tak k žádnému rušení na tak krátkou vzdálenost nemůže dojít. Jak se rušení projevuje? Je to šum, brum, zkreslení, zpoždění…? Nic z toho se nedá odstranit větším průřezem kabelu.