Nedávno jsem studoval návod k nově přidělenému služebnímu autu a tam
výrobce píše, že to nemusí být voda destilovaná. O její teplotě
nepíše nic. Pokud se pokles hladiny opakuje, pak kapalina asi někde uniká a
je třeba do servisu.
Pozor, neotevírat nádobku bezprostředně po jízdě. Chladící soustava je
tlaková, při otevření nádobky by mohl tlak poklesnout, kapalina začít
vařit a vystříknout. Chladící kapalina je jedovatá nebo přinejmenším
zdraví škodlivá.
3Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Kepler, Jiří Bohumil
před 2514 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když je motor zahřátý, radši bych doléval horkou vodou. I když jsem taky musel dolévat studenou (za chodu motoru, tedy i čerpadla), nic se nestalo.
1Kdo udělil odpovědi palec? independent
před 2514 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud potřebuješ doplnit zásobu tekutin, záleží na Tvých preferencích. Poklud potřebuješ vodu do chladiče auta, tak destilku. Obvykle ji nikdo neohřívá. Bacha, naředíš tím nemrznoucí směs – nech si doplnit či vyměnit aby Ti auto nezamrzlo. Také zvaž kontrolu (podle příčiny proč tu vodu potřebuješ – u moderních aut se voda nedolévá a běžně vydrží do další výměny)
Pokud do ostřikovače, pak lepší je destilka, ale lij si tam co chceš. Ani tu zpravidla nikdo neohřívá. Opět bacha, naředíš si tím směs a v mrazech může zamrznout.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2514 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejlépe dolévat směsí nemrznoucí kapaliny a normální studené vody,
v poměru, který je z hlediska předpokládané mínusové teploty
optimální. Pokud je systém nutno dolévat často, je nutno zjistit příčinu
a opravit.
Stálá kontrola a dolévání je otravná a dolévání směsí se prodraží.
A motor pouze „na vodě“ může v zimě snadno „zmrznout“ a pak je
oprava podstatně dražší.
Dolévání je vždy lepší provádět při motoru studeném, nebo alespoň
částečně zchládlém na nižší teplotu. U motoru přehřátého je
dolévání velmi nebezpečné. Jak pro motor, tak i pro dolévajícího.
0 Nominace Nahlásit |
Destilovaná voda je hantýrkou odborníků „hladová“, tedy více korozivní. Oproti tomu tvrdá voda taky není vhodná, vzhledem k tvorbě vodního kamene a zhoršování chlazení. Ideální je voda měkká (ne dešťová) nebo změkčená.
OK, asi budete mít pravdu. Bral jsem to z pohledu různých úsad. No my
stejně máme vodu tak tvrdou, že bych tam radši dal tu destilku 😉
A „žravost“ – měl jsem za to, že to by měla řešit také nemrznoucí
kapalina. Ve směsi s destilkou může mít lépe definované vlastnosti, než
když se tam lije voda z různých zdrojů…
Sám vozím auto na servis a voda mi nemizí, takže jsem to v posledních
20 letech ani neměl potřebu studovat.