Ve škole jsem dostal za úkol udělat referát o Antonínu Dvořákovi a
Bedřichu Smetanovi. Jen si nejsem jistý, jaké mám použít zdroje. Vím jen,
že by měly být alespoň dva a wikipedii by bylo lepší se vyhnout.
Jaké zdroje byste mi tedy doporučili?
Zajímavá 0 před 2713 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zajdi do knihovny a půjč si třeba:
SÉQUARDTOVÁ, Hana. Bedřich Smetana. Praha: Supraphon, 1988.
BUDIŠ, Ratibor. Bedřich Smetana. Praha: Horizont, 1974.
OTTLOVÁ, Marta. Bedřich Smetana a jeho doba. Praha: Lid. noviny, 1997.
BERKOVEC, Jiří. Antonín Dvořák. Praha: Supraphon, 1969.
BURGHAUSER, Jarmil. Antonín Dvořák. Praha: Horizont, 1985.
PROCHÁZKA, Boris. Antonín Dvořák – cesta za slávou. České Budějovice:
Růže, 2004.
HOLZKNECHT, Václav. Antonín Dvořák. Praha: SNDK, 1955.
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s Quentosem → knihovnu.
Dále bych se podívala, jestli muzea
Antonína Dvořáka a Bedřicha Smetany
mají weby.
Od věci by nemuselo být hudební oddělení Národního muzea,
nějaké informace by mohly být na webu Národního divadla, na webech
obcí, kde se skladatelé narodili, či kde žili, …
Možností je spousta.
A klidně k tomu lze přibrat i tu Wikipedii,
jenom bych si informace z ní ještě někde ověřila.
0 Nominace Nahlásit |
oxford music online, wikipedii klidně ano, ale spíš tu anglickou
mutaci – je tam toho víc a je to také víc „up to date“. Z českých
zdrojů např. Encyklopedický atlas hudby.
btw. tyhle referáty......to je spíš ztracený čas. Lepší by bylo vybrat
např. nějakou konkrétní skladbu, tu si několikrát pořádně poslechnout a
dělat referát jen o ní. Jestli něco opravdu nemá smysl, tak je to
neustálé kopírování životopisných informací do prezentací
o libovolném hudebním skladateli a přitom nic POŘÁDNĚ neslyšet. Radši
málo a pořádně, než o všem a povrchně. A když poslouchat, tak
rozhodně nemyslím zvukovou kulisu typu „pustím na pozadí jiné
činnosti“. To je urážka hudby a nesmyslná činnost.
0 Nominace Nahlásit |
Já nechci rýpat, ale s vědomím toho, jak se dnes dělají referáty, k čemu slouží (v tomto případě to tipuji na pokus v posledním týdnu vylepšit známku – patrně z HV) a kolik do nich bude běžný školák investovat času, tak bych to neviděl moc na nějaké zevrubné studium literatury a navštěvování muzeí. Jsem skálopevně přesvědčený, že základním kamenem pro referát na jakéhokoli hudebního skladatele jsou jeho skladby. To je hlavní důvod, proč se o těch „jménech“ dnes učí. Životní reálie jsou sice pěkné (a často i zajímavé) nicméně na prvním místě je jeho hudba, čili tam bych orientoval svou aktivitu.
Kdepak, nejedná se o"pokus v posledním týdnu vylepšit známku z HV", ale o pokus paní učitelky nasázet nám nějakou tu známku, protože hudebku jsme nějaký ten měsíc (přesněji dva) vůbec neměli. A ohledně těch knihoven: Kdyby se jednalo o nějaký pořádný referát, tak nic neřeknu, ale kvůli tomuhle zoufalému pokusu dát nám známky bych po knihovnách úplně nelítal.
Tak to jsem byl v podstatě docela blízko pravdy. Jde tu především
o známky na pozadí končící klasifikace.
Nicméně to, jestli se bude jednat o „pořádný referát“ (či
podřadný), závisí především na tom, kdo ho vytvoří. A. Dvořák
(hlavně tedy jeho hudba) je s velkým odstupem naším nejznámějším a
nejhranějším hudebníkem všech dob.