Optimální otáčky motoru při volnoběhu… Dá se vůbec u osobních vozů takto paušalizovat? Pro zúžení okruhu jsou zde cílem pozornosti konkrétně vozy nižší střední sociální třídy, na tomto serveru (Bůh ví proč) tak často zmiňované a zatracované.
V jakém rozmezí se při volnoběhu optimálně pohybují otáčky motorů těchto osobních vozů?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1812 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obecně lze říci, že optimální otáčky motoru jsou v okolí maximálního točivého momentu, kde je taky nejnižší spotřeba. Je tedy třeba znát graf závislosti točivého momentu (krouťáku) na otáčkách motoru. Většina moderních motorů má tuto křivku dost plochou, takže i rozsah optimálních otáček je taky široký. Max. otáčky bývají většinou v rozmezí 5000 – 6000 ot/min a optimální otáčky jsou v rozmezí 2000 – 4000. Samozřejmě jiný průběh mají motory sportovních aut, turbomotory a diesely. Jak takový graf vypadá se můžeš podivat sem (nižší křivka): https://autobible.euro.cz/vykon-vs-tocivy-moment-vysvetleni-kteremu-porozumi-kazdy/
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Je to dáno typem a konstrukčním provedením motoru, naprostá většina tebou zmiňovaných aut má rozmezí volnoběhu mezi 750–850ot/min.
0 Nominace Nahlásit |
Předepsané volnoběžné otáčky stanoví výrobce a každý motor je má jiné. Obvykle něco mezi 700 – 1000 ot/min.
Tak přesně na tohle jsem se ptal, ale zkonil celou otázku. Takže 700 až 1000? A kolik paliva/benzínu sní motor při volnoběhu 750 ot/min za hodinu? (;
Teď už si nejsem jist… Kdysi jsem jel služební Oktávkou (v době kdy ještě byla moderní) a počítač při parkování na dálnici tuším ukazoval 0,6–0,7. Klimatizace přihodila dalších cca 0,6 (otázka je také jak přesně to měří a jestli si to vůbec pamatuju dobře…)
Můj VW s tříhrnkem HTP 1.2 má palubní počítač a okamžitou spotřebu si na něm můžu navolit. Při volnoběhu ukazuje 0,8 – 0,9 l/hod, podle toho, nakolik se už motor zahřál.
Nechceš ten dotaz radši odpískat a založit novej? Teď je tam odpověď Keplera, která ale nepatří ke Tvému aktuálnímu dotazu…
Dřív se to uvádělo, jestli si pamatuju dobře, tak u těch méně výkonných čtyřválcových benzíňáků to bylo třeba 0,7 nebo 0,8 l/h. Ale bez záruky.