Avatar uživatele
kostracz01

jaké jsou typy motorů poradte

nevím jaké jsou typy motorů ale my sme se učili jenom o spalovacím motoru a koukal sem se na netu i dieselový motor ale nevim jaké jsou další poradte

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5312 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Druhy motorů

1. Podle druhu pohybu
Rotační motor
Lineární motor
Oscilační motor

2. Podle zdroje energie
Toto dělení není zdaleka úplné, protože různých speciálních uspořádání motorů existuje nepřeberné množství.

Tepelný motor
Parní stroj
Spalovací motor
Stirlingův motor
Spalovací turbína
Elektromotor
Sériový motor
Derivační motor
Kompaudní motor
Asynchronní motor
Synchronní motor
Kapalinový motor
Hydrostatický motor
Hydrodynamický mo­tor

3. Podle možnosti pohybu
Stabilní motor
Mobilní motor

Zdroj: http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Mo­tor

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
panenka

Spalovací motory dělíme na tři kategorie a to:

  1. zážehový motor – benzin
  2. vznětový motor – nafta
  3. proudový motor – kerosin (letecký benzin)

U prvních dvou se lineární pohyb převádí na pohyb kruhový.

Zážehové motory

Rozlišujeme je na dvoutaktní a čtyřtaktní. Počet dob ne vždy závisí na počtu válců, neboť například u Wartburgu můžeme najít motor s třemi válci, který pracuje na dvě doby. Je to nešťastné řešení protože tento motor je méně ekonomický a ekologický než jeho čtyřválcoví kolegové, kteří většinou pracují ve svých čtyřech dobách. Můžeme však také narazit na jednoválec (např. motorové pily, sekačky,…) nebo také šesti, osmi, dvanácti, šestnácti a dokonce i čtyřiadvace­tiválec. Válce vždy pracují na čtyři doby a jen si mezi sebou rozdělí čas, takže například u čtyřiadvace­tiválce se nachází vždy šest pístů v jedné fázi najednou.
Jako palivo zde poslouží benzin. U čtyřtaktů je benzin bez příměsí, ale v benzinu pro dvoutakty musí být obsaženo olovo.

Princip zážehového motoru:

Čtyřtakt: V první fázi jde píst dolů, vzniká podtlak, který nasává hořlavou směs (benzin se vzduchem). Ve fázi druhé píst stlačí nasátou směs, která se pak ve třetí díky jiskře ze svíčky vznítí a dojde tak k výbuchu. Rychlým rozepnutím vzniká tlak, který zatlačí píst dolů a zároveň umožňuje, aby vyhořelá směs byla vypuštěna a nová byla nasáta. Celý cyklus se pak dále opakuje.

Dvoutakt: V první fázi jde píst nahoru, stlačuje hořlavou směs nad sebou a zároveň podtlak, který vzniká pod ním nasává směs novou. Ve fázi druhé pak jiskra stlačenou směs nad pístem zažehne a vyvolaný tlak stlačí píst dolů. Teď jsou zplodiny vypuštěny a zároveň se nová směs přečerpá z prostoru pod pístem nad něj. Opět dochází ke stlačení a celé se to opakuje.
Ve chvíli, kdy se zplodiny vypouštějí a nová směs se přečerpává však dochází k nechtěnému míchání zplodin s novou směsí, takže ta se spálí nedokonale a motor ztrácí na účinnosti a do ovzduší je pak zbytečně vypouštěna ta nespálená směs.

Dvoutaktní motor je malý a lehký a proto je často používán

http://techni­ka.wgz.cz/motor-typy-motoru

Zdroj: http://irefera­ty.lidovky.cz/302/3029­/Spalovaci-motory

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek