Rád bych věděl v čem se liší motory ve stíhačkách nebo takové jaké měl např. Conocorde od těch, co můžeme pozorovat u velkých civilních letadel typu Boeing, Airbus. Děkuji za Vaše odpovědi.
Zajímavá 0 před 1726 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Liší se obtokovým poměrem a také tím, že vojenské aplikace (plus Concorde a Tu-144) jsou vybaveny přídavným spalováním (afterburner).
2Kdo udělil odpovědi palec? TheFailManCz, aliendrone
před 1726 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
K tomu co napsal cochee bych dodal – zásadní je ekonomie provozu. Pořizovací náklady, servisní náklady, spotřeba paliva atd., to víš, armáda nemusí vykazovat zisky. ;) :D
Pokud ti jde o konkrétní technické specifikace, tak motory stíhaček mají např. mnohem větší výkon/kg hmotnosti či kratší interval resursů.
1Kdo udělil odpovědi palec? TheFailManCz
před 1726 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mám za to, že ty klasické stíhačky snad vůbec nemají dvouproudové motory (můžu se mýlit)… Dopravní letadla mívají dvouproudé motory. V elektrotechnice bych řekl že jsou pro lepší impedanční přizpůsobení 😉 část z až příliš velké rychlosti spalin se zužitkuje na roztočení turbíny, která pak funguje (zjednodušeně) pro velkou část vzduchu vstupujícího do motoru jako vrtule… Jen část vzduchu prochází spalovací komorou, velká část jde okolo urychlená tou první vrtulí (ok, dmychadlem).
Tak podle wiki i ty vojenské bývají v současnosti dvouproudé, takže jak píší kolegové… Poměr určitě jiný, měl by se ten obtok uplatňovat méně než u dopravních letadel.
Upravil/a: Dochy
1Kdo udělil odpovědi palec? TheFailManCz
před 1725 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek