Zdravotní pojišťovny se liší extrémně. Až budete umírat na rakovinu a zdravotní pojišťovna vám na základě svých podmínek plnění odmítne proplatit neatestovaný lék, byť dle českého zákona máte v extrémních případech nárok i na neatestované léky, velmi oceníte možnost změnit pojišťovnu nebo díky našemu systému možnost donutit je platit. Ano, co se běžné péče týče, léky na bolest hlavy vám vyplatí každá. Ale ne každá pojišťovna má ve své síti atestační laboratoře atp. → některé pojišťovny přispívají, nebo dokonce sami iniciují vývoj léčiv nebo nových šarží. Některé pojišťovny vám z větší části proplatí i pomůcky zlepšující život s postižením. A to budete najednou krutě rádi, že OZP narozdíl od VZP je ochotno proplatit 67 % na bionické protéze paže. Nebýt konkurence a regulací států a stále se rozšiřujících zákonů, měli bychom nárok jen na základní péči a každý s tíživou životní situací by byl hozen přes palubu. To, že nevidíte za roh svého domu, neznamená, že denně není možné sledovat nové a nové případy, jak ta a ta pojišťovna vyj* se svým klientem, který je většinou ve značně nevýhodné pozici.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím, že vůči klientům je to spíš pseudokonkurence. Nicméně jejich partnery jsou na druhé straně poskytovatelé zdravotní péče, kde mohou mí každá trcohu jinou politiku. A hlavně: i pseudokonkurence je lepší než monopol (zvlášť když jsem slyšel, jak funguje VZP). Takže určitě je možné náš současný systém změnit, ale nejsem pro slučování ZP.
0 Nominace Nahlásit |
Tak například různými bonusy, (jako třeba příspěvky na plavání
apod.) – což jsou podle mně ale jen takové vábničky na klienty.
Nicméně je to vidět. Co se týče paní za přepážkami – v běžném
klientské centru si asi nebudou mít co vyčítat. Univerzální usmívající
se agent/ka. Pak jsou slyšet ty různé průšvihy a ty jsou slyšet hlavně
u VZP (alespoň já si pamatuji hlavně ty s VZP) – částečně za to
může to, že je největší. Mám ale za to, že za to může i to, že je to
největší moloch, který si žije po svém a ví že je tak velký, že mu
vcelku nikdo nemůže ublížit… Jinak co se týče přístupu ke klientovi /
placení. Jako student jsem si volal na VoZP, protože jsem zjistil, že jsem
platil méně než jsem měl. Milá paní to se mnou vyřešila, dohodli jsme se
kolik přesně mám doplatit, zeptal jsem se jestli bude ještě nějaké
penále tak abych to měl vše z krku, prohodila pár slov s kolegyní a
oznámila mi, že žádné penále netřeba… A bylo vyřízeno. Něco
podobného se stalo známé u VZP. Přišel jemný bububu dopis. Zavolala si
tam, dozvěděla se že musí na pobočku, došla na pobočku, paní ji vyjela
lejstro s nedoplatky aby si to zaplatila na pokladně, zaplaceno na pokladně,
dotaz zda je to tedy všechno v pořádku, dozvěděla se že ano…
O vánocích došlo překvápko, ostrý bububu dopis, že už půl roku dluží
penále a jestli to nezaplatí že bude zle.
Stejně tak manželka si jela na pobočku vyřídit nějaký ten bonus, který
VZP nabízela. Když tam přijela, dozvěděla se, že prostředky na tento
bonus jsou již vyčerpány a ať to zkusí příští rok.
Samozřejmě u obou institucí mohlo dojít za ta léta k nějakému posunu
jak k lepšímu, tak k horšímu. Ale pokud bych se měl rozhodovat já, tak
se VZP radši vyhnu.
0 Nominace Nahlásit |
Je to málo, ale takhle si lidi vybírají i banku a další věci. Dokonce
i obchody a různé služby, které běžně lidé navštěvují a
využívají. Nepříjemní lidé vždy odrazují a když už člověk někde
došel a jedná tam s nepříjemným člověkem, tak ho další spolupráce
může odradit. Mně se to taky stalo už mnohokrát.
Zaměstnavatelova chyby, že zaměstnává takové lidi a nehlídá si, jaký
mají přístup a jak jednají s lidmi. Je to jedna z nejdůležitějších
věcí. Osobně nechápu, proč takoví lidé, kteří neradi jednají s lidmi,
nedělají úplně nějakou jinou práci, která si nezakládá na jednání
s lidmi. Ve skladu, v dílně, v kanceláři nebo opravdu kdekoli, kde by
nemuseli jednat se zakázníky/klienty.
Upravil/a: Speed77
0 Nominace Nahlásit |
Matesax: Jakou pojišťovnu si vyberete, až budete vy umírat na rakovinu? Jsou tak transparentní rozdíly nebo je to případ od případu jiné a pacient stejně nic předem neví?
Z mé zkušenosti dokáže každá pojišťovna udělat nesmírně amorální akt a poslat pacienta s ALS o 4 roky vývoje vzad. Obecně mladší a transparentní pojišťovny mají lepší přístup ke klientům a horší prostředky na dosažení cílů. Já jsem u OZP, ale za mne bych k tomu přistupoval skutečně podle typu postižení, či nemoci – každá pojišťovna má své světlé stránky a prostředky tam, kde jiný nemá žádnou páku …
Drap | 3383 | |
annas | 2020 | |
marci1 | 2005 | |
Kepler | 1901 | |
mosoj | 1775 | |
da ny | 1317 | |
zjentek | 1191 | |
hanulka11 | 1028 | |
quentos | 951 | |
elkon | 945 |
Děti a zdraví |
Ženy a zdraví |
Muži a zdraví |
Nemoci |
Fitness |
Životospráva |
Ostatní zdraví |