Máme rádi filmy, které se co nejvíce blíží realitě, že ano. Pokud tedy nejde o pohádky, nebo fantasy. I v dnešní době se pořád používají falešné brýle s rovnými skly s odpovídajícími odlesky. Astronauti si VŽDY svítí do helmy, takže by ven neviděli ani h… Naposledy jsem reálný pohled viděl v českém filmu Ikarie XB. Jsou ti rejžové opravdu tak blbí a nevzdělaní, anebo jsou blbí diváci a je jim to jedno?
Zajímavá 0 před 3048 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Filmy točený v této době se mně vůbec nelíbí.Nejenže je tam
přemíra vulgárních slov ( asi kdyby tam ta slova nebyla tak by to nemělo
ohlas u mladých diváků), ale je to i špatně ozvučené.Mluvenému slovu
není rozumět, hudba a zvuky jsou zas moc hlasité.
A těch přehmatů je tam hromada.Jak může být v jednom záběru na
silnicích a zahradách sníh, pak je najednou beze sněhu a v dalším
záběru tam je opět sníh.Hodiny na stěně ukazují tolik a tolik a
v dalším záběru jsou hodiny o několik hodin pozadu (místo dopředu).
Zkrátka filmy v této době jsou natočené NEPROFESIONÁLNĚ a nebo je
vidět, že nejsou peníze a točí se bez rozmyslu, jen aby to stálo co
nejméně peněz.
0 Nominace Nahlásit |
Film je zrkadlo, v ktorom divák prežíva predstavy tvorcov filmu…
Robiť film, umelecký obzvlášť nie je jednoduché. V takomto filme
zvýrazňujete svoje predstavy, veľakrát popretím reality, aby sa zdôraznila
výsledná myšlienka.
Bežný komerčný film vždy počíta s určitou naivitou diváka. Divák sa
chce nechať klamať, divák chce prežívať príbehy svojich hrdinov. Pokiaľ
by film ukazoval predmety, situácie, tak ako sú naozaj v skutočnosti, mnohé
by neboi dostatočne zreteľné výrazné,dej by bol zdĺhavý a pre diváka
nezaujímavý. Treba si uvedomiť, že niektoré technologické postupy
vyžadujú v skutočnosti dlhý čas, keď sa navonok nič nedeje, pre
neuzajatého diváka tvoria vlastne len statický obraz. Ale príbeh pre diváka
musí byť nielen pútavý, ale musí plynúť ako divoká rieka s veľkým
výškovým rozdielom, rýchlymi zmenami okolitej krajiny a nie ako široká
rozliata veľrieka pomaly plynúca nížinnou rovinatou krajinou. Podobne je to
aj s nasvietením, svetlo vytvárí dojem, pocity, lokálnym nasvietením
zvýraznením dôležitých detailov (aj keď navonok pre laika nelogicky) a
potemnením menej dôležitých scén, prípadne potlačením rušivých
odleskov, priestorov, filmový dekorácií a podobne.
Film, pokiaľ to nie sú filmy náučné, pozerajte nie odborným
profesionálnym zrakom, ale skôr citom, srdcom, vnímajte výsledný dojem na
vašu myseľ, nepremýšľajte pri tom, ktorý herec tu hrá, ale čo hrdina
prežíva, hľadajte a snažte sa pochopiť myšlienku, ktorú vám tvorcovia
filmu chcú odovzdať.
Potom sú filmy sériové, robené čisto so zámerom nenásilne baviť diváka,
nenútiť ho ani premýšľať, v takýchto filmoch niekedy ako kedysi
v praveku filmu vkladali titulky s popisom deja, dnes vkladajú potlesk a
smiech, aby divák pochopil „tu sa mám zasmiať“. „Tí rejžové nejsou
blbí“, ani nemôžu, pretože aj to je umenie, zvládnuť film na oblbnutie a
preradenie diváka do kategorie bezmyšlienkovitých tvorov.
0 Nominace Nahlásit |
jak které postupy u jak kterých režisérů ;) Člověk ale stále musí mít na paměti, že hraný film není a nesnaží se být realitou. Když se očima hudebníka podívám na slavného Amadea, také tam najdu fůru nesmyslů, které nemají s realitou nic společného, to ale přece nevadí – nejedná se o dokument.
0 Nominace Nahlásit |
Nejde mi tak o filmy točené v pravěku, jako spíše o filmy točené dnes. Ikarie XB je jediný film, ke si astronauti nesvítili přímo na obličej. V dnešních fimech si tak svítí úplně všichni. Je to prostě hrůza a z diváků dělají blbce. Zkus si taky rozsvítit v autě, vypni reflektory. Co uvidíš venku? Kulové!
Väčšinou nasvietenie určuje kameraman. To, čo vyčíta Kepler tie lampičky v helmách, ak by neboli, tváre by boli v pomere k okolitému svetlu tmavé, nevýrazné a ich výraz by stratil psychickú atmosféru. Práca s kamerou nie je tak jednoduchá ako sa navonok zdá.