Docela krkolomný kousek postavit takový most, aby taky vydržel.
Dodatek: Možná špatně položená otázka. Mně zajímá právě to stavění pod kolejemi. 🙂 Samozřejmě je to podobné asi jako při stavění přehrad, kde se složí lešení. A podobně jako přehrady musí zadržet sílu vody podobně ten most zátěž kolejí s projíždějícími vlaky. Zkoumá se nějak později ta bezpečnost mostů před každým projetím vlaků ?
Upravil/a: luckykubrt
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Andělé, marci1 před 2662 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V principu jednoduše, realicí složitě. Postaví se pilíře a nosná konstrukce, na to se položí mostovka. Koleje naváží zvláštní souprava , která ve směru ty kolejnice pokládá před soupravu ve směru jízdy.
5Kdo udělil odpovědi palec? Andělé, marci1, luckykubrt, dubraro, anonym
před 2662 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Třeba takto. Pak na postavený most jen uložit koleje.
https://www.youtube.com/watch?v=4ApjIfu14Fc
5Kdo udělil odpovědi palec? annas, anonym, Andělé, Kepler, luckykubrt
před 2662 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Železniční koleje se nestaví, ale pokládají. Položit koleje na takový
most je sice ztížené, ale technicky možné, zvláště při současných
možnostech techniky.
Postavit takový most je opět pouze technický problém. Neni to nic
nemožného, i když je to podstatně problematičtější než postavit mostek
přes potok. S dostatkem financí, času, dostatku pracovní síly a
prostředků to lze. Což nakonec dokazuje i tvůj obrázek.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Odpovím na poslední část otázky. Most se nezkoumá před každým projetím vlaku, ale v určitých intervalech, obvykle několik let. Železnice na to má speciální oddělení, která se zabývají kontrolou, opravami a stavbou mostů. U nás to dříve byly ČD – Mostní obvod, nyní SŽDC – Správa mostů a tunelů.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Andělé, luckykubrt
před 2661 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kepler: Ale jestli myslíš ty pilíře, které jsou zasazené do oblouku tak jak se stavěl ten oblouk ? :O
Nosné pilíře se stavějí jako první a na nich teprve ty oblouky. Na to jsou různé stavební metody, uměli to už v antice. Nejsem stavař, ale využívá se lešení, podpůrné bednění a tak. Po dokončení je oblouk samonosný a stabilní. Na nich pak mohli postavit ty dílčí menší pilíře k mostovce.
Tedy v dnešní době za pomocí jeřábu by to mohla být i hračka. Ale v 19. století v Americe (otázka platila spíše pro toto období) to taková sranda nebyla, vést železnice přes kaňon. Jako správní kovbojové museli používat k práci lana… a i tak jich muselo několik neopatrných zahynout. Ale smekám před nimi klobouk, postavit něco takového musí být kumšt.