Avatar uživatele
setapouch

Jak se ježek v kleci stal odznakem Velkého Vonta?

V ději knih Záhada hlavolamu a Stínadla se bouří se vinou dva historické příběhy – počátky vontství z kroniky Vontů, a příběh o Janu Tleskačovi z jeho deníku. Kdy se tyto dva příběhy protnuly, že se ježek v kleci stal odznakem Velkého Vonta?
Doplňuji:
Ale jak vešel ježek ve známost? Proč se stal takovým fenoménem? Je dost nepravděpodobná představa, že někdo spadne a někdo jiný si řekne: hele, on má nějakou hračku, to by byl dobrý odznak Velkého Vonta.
Něco muselo zapříčinit, že měl někdo důvod jej mrtvému Tleskačovi sebrat.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? iceT, anonym, gecco před 3727 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
MK44

Odpověď je přece už v názvu první knihy. Jak zmiňujete v diskusi, nikdo nevěděl, že Tleskač a ježek v kleci byli něčím významní. Ba ani nikdo nevěděl, kam ho Tleskač ukryl. Vlastně o jeho možnostech věděl jen starý Mažňák. A ten neměl důvod se o něm zmiňovat, že? A přesto v kapitole 7 volá Jarka Metelka: „Tak se prý zase ukázal ježek!“. Takže všichni o něm věděli. Vědělo se, že patřil nějakému chlapci, nalezenci (kostelník od sv. Jakuba znal i jeho jméno), že jej lze dostat z klece, že byl vykopán v zemi při přestavbě dvorku nebo na půdě. Losna v kapitole 44 říká, že se ježek na čas ztratil (prý ho měl Marynčák), ale byl Vontskou Radou po jistých obtížích tajně nalezen ve Stínadlech. Pak byl vždy u toho, kdo byl Velkým Vontem. Nikdo jiný neví, že hlavolam je nalezen a je odznakem Velkého Vonta. No jak říkám – tajemství hlavolamu! 🙂

Doplňuji:
S tím si netřeba lámat hlavu. I v reálném světě různé předměty, obzvláště raritní nebo spojené se smrtí, nabývají rozmanitého významu a symboliky, které s jejich původem vůbec nesouvisí. Od náboženských relikvií po lva, který se stal státním symbolem ve středo- a severoevropských zemích, kde se s ním lidé v historických dobách nikdy nemohli setkat. Tleskač v deníku píše, že ježka dobře ukryl. Nalezli ho až po jeho smrti a někdo si vzpomněl, komu patřil. Konec konců jde o dobrodružství a výchovu kluků a nikoli o historickou studii nebo policejní zprávu.

Upravil/a: MK44

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
pondělí

Každý spisovatel má právo psát si co chce a jak chce,a čím větší blbosti napíše a čtenáři mu to sežerou tím je asi kniha čtenější,
Ale nejhlavnější je aby čtenář ,tedy inteligentní čtenář,nehledal v ději logiku,je to jen fantasmagorie zrozená v hlavě jednoho člověka a přenesená na papír,nebo nyní na filmové plátno.Takže vážený čtenáři pátráním po ději,knihy,jen upadáš do klubu takzvaných Pozůstalých.Ale to je učel.

Kromě mého názoru jsem parafrázoval slova Jacka Londona,z knihy Námořník na koni

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
setapouch

Chci říct, že přece nikdo pořádně nevěděl, že byl Tleskač a hlavolam něčím významný.

před 3727 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Funna

vzhledem k tomu, že se o nějakém Tleskačovi a kole dozvídáme, až když našli Šípáci kroniku ve zvonici sv. Jakuba, tak asi nevěděl…myslím, že ani Foglar nevěděl, proo je zrovna ježek symbolem velkého Vonta…prostě si ho „napasoval“ do příběhu tak, aby z něj udělal něco tajemného a vyjímečného…

před 3726 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
setapouch

No právě. Ale nečetl jsem všechny foglarovky, tak nevím, jestli mi něco neuteklo. Ale na základě jen těchto dvou knih to vypadá, že je to opravdu „naroubované“.

před 3726 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Funna

oprava, ne kroniku, ale Tleskačův denník…

před 3726 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek