Hezký den,
stal se mi dnes incident u jedné nejmenované splátkové společnosti přes kterou jsem si pořídil produkt v hodnotě okolo 20 tisíc.
První splátka proběhla v pořádku, protože jsem příkaz zadával manuálně se všemi potřebnými údaji. Jelikož jsem nechtěl každý měsíc manuálně odesílat platbu, tak jsem si zadal trvalý příkaz, ale zapomněl jsem zadat dodatečné údaje, jako variabilní a specifický symbol.
Na konci minulého měsíce mi přišla SMS zpráva s tímto zněním: „***: Vážený kliente, dosud jsme neobdrzeli Vasi mesicni splatku. Pokud jiz byla uhrazena, povazujte tuto sms za bezpredmetnou. Dekujeme Vam.“
V té samé chvíli jsem zkontroloval odeslané platby a našel jsem tam odeslanou platbu ve prospěch správného účtu splátkové společnosti a tím pádem jsem bral SMS za bezpředmětnou.
Na začátku ledna mi do emailu přišla další upomínka (naleznete v příloze), kde splátková společnost opět píše upozornění, že dosud neobdrželi splátku a že mi touto cestou zvedli lednovou splátku s pokutou 100 CZK.
To mě samozřejmě vyděsilo, tak jsem se problémem začal podrobněji zabývat a přišel jsem na to, že v trvalém příkazu chyběl právě Variabilní a Konstantní symbol. Neprodleně jsem tedy kontaktoval přes email splátkovou společnost, kde jsem doložil potvrzení o platbě, která byla uhrazena v řádném termínu bez potřebných údajů k identifikaci platby. Zároveň jsem napsal, že jsem údaje v trvalém příkazu opravil, tak že by už k podobným problémům nemělo dojít.
2 dny na to se mi telefonicky ozvala operátorka splátkové společnosti, že platbu dohledali a přiřadili k mému splátkovému kalendáři. Nicméně trvají na tom uhradit pokutu ve výši 100 korun. Slečně jsem odpověděl, že pokutu platit nehodlám, protože platba byla zaplacena v řádném termínu a že problém budu eskalovat dál.
Z toho vzniká můj dotaz na jakou instituci, která chrání spotřebitele se mám obrátit, aby mi pomohla problém vyřešit?
Má vůbec právo splátková společnost si takovouto pokutu nárokovat?
Vím, že se jedná o pouhých 100 korun, ale jde o princip jednání této společnosti.
Díky moc za pomoc.
Zajímavá 0 před 2880 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Princip je jasný – přečíst si VOP a podívat se co se tam píše.
Pravděpodobně bych to viděl tak, že ve VOP (popř. v nějaké jejich příloze – ceník atp.) bude uveden poplatek za „službu“ typu upomínka. Tuto službu jsi obdržel (proto za ní budeš muset zaplatit), jelikož jsi pravděpodobně porušil VOP (konkrétně tu pasáž, kde se většinou píše něco o tom, jak má platba vypadat a jaké má mít náležitosti (kdy, jak, kolik, …) – pokud to tam není tak se od toho lze odrazit a něco s tím dělat ale dost pochybuji o tom, že by to tam chybělo – přečti si to, nemá cenu řešit dál).
Tzn. pokud jsou uvedeny ve smlouvách co jsi podepsal údaje výše, tak jsi se dopustil jejich porušení a budeš za to pokutován podle ceníku, se kterým jsi souhlasil.
Moc nechápu co je na tom k řešení? 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Nevím čemu se chceš bránit. Platba nebyla provedena řádně. Někdo to musí vyhledat, upomínat tě a podobně 100 kč poplatek mají jistě ve smluvních podmínkách. Pokud sechceš podobným věcem vyvarovat, nepůjčuj si!
0 Nominace Nahlásit |
Kdysi by to platilo jak říkáte. Dnes také, ale jen z morálního hlediska. Z právního nikoliv. Morální hledisko ovšem takovým firmám chybí. Staví svůj byznys na omylech, opomenutích či nedůslednosti klientů. To jim mnohdy vynáší více, než úroky.
0
před 2880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dovolím si pouze svůj názor, ani to nebudu vydávat za odpověď…
Já bych jim tu stovku nechal. Platí se i větší pokuty za menší
<|>. Mohou argumentovat tím, že k chybě došlo na vaší straně, že
jste to mohl zkontrolovat hned po první výzvě a že jejich operátor se tím
musel zabývat nad rámec standardního vztahu instituce-zákazník (tedy:
„plať a mlč“)
jasně chápu, pokud by naspali například email ve znění, že mi zvedají jednu splátku za administrativu při dohledání platby z minulého měsíce apod., která je stanovena ve VOP, tak neřeknu ani půl slova a 100 korun zaplatím. Nicméně tam nic takového není a sankce byla vystavena na základě nepřijetí platby. Ale oni mi potvrdili, že platbu přijali a započetli do splátkového kalendáře. Správně by měli neidentifikovanou platbu vrátit neprodleně na účet a tím pádem by byl jejich nárok naprosto oprávněný.