Tak například tyto
https://i.postimg.cc/pLBRSfSD/IMG-20190307-180109.jpg
Jak rozpojit dva vlakové vagóny? Jako člověk, co neví o vlacích nic, nemám žádný klíč ani nastartovanou lokomotivu. Je to vůbec možné, odpojit od sebe dva vagóny?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? quentos před 2089 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano, je to možné.
Uzavřeš ventil, odpojíš vzduch a povolíš a odvěsíš spřáhla. Vlak
musí stát. Pokud by jel, těžko budeš odvěšovat spřáhla.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
Pamatuju si dobře, že u těchhle vagónů jsou na vozech jen „háky“ a jako spřáhlo jsou dvě „očka“ spojené šroubem s pravolevým závitem (tj povoluje-utahuje obě oka naráz)?? (sorry za poněkud laický popis, nestudoval jsem železničářské názvosloví)
Aha… sám si odpovím… Standardně je to jedno „očko“ už součástí jednoho spřáhla (nevěsí se na hák, je trvale na čepu) a to druhé se pověsí na hák druhého vagonu. Standardně tedy spřáhlo obsahuje hák a „šroubovku“ (to by měl být ten správný termín), každý z vagónů má na spoji komplet spřáhlo, ale z jednoho se využije hák, z druhého vagónu ta „šroubovka“
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sp%C5%99%C3%A1hlo#/media/File:Eisenbahn_Schraubenkupplung_1.jpeg
Jen upozorním na to, že při odpojování elektrického kabelu u osobních vagonů je třeba aby napájecí lokomotiva měla stažené sběrače a byla uzemněna. Jinak hrozí výboj (1000–3000V).
To je napájecí napětí.
Zde se řeší např. topení.
A jen pro zajímavost:
Odpojení od lokomotivy neprovádí jen nějaký posunovač, ale vyškolený
posunovač, který má něco jako padesátku-prostě osoba znalá. Strojvůdce
má klíč, který může dát jen této osobě. Jakmile vyndá klíč, je
lokomotiva odpojena a bez toho klíče neodpojí posunovač napájecí kabel
k vagonům. Po odpojení jej vrátí zpět strojvůdci.
Elektrické vytápění přišlo po parním a využívá se dodnes. Vozy ve vlaku jsou spojeny vysokonapěťovým kabelem (nejčastěji o napětí 1 kV, 1,5 kV, nebo 3 kV a to buď stejnosměrném nebo střídavém o frekvencích 50 Hz nebo 16,7 Hz, existuje zde souvislost s napájecí soustavou). V době, kdy lokomotiva brzdí elektrodynamickou brzdou, se i zde využívá odpadní energie. Obecnou nevýhodou je, že všechny vozy v soupravě musí mít osazen topný kabel, a ten musí být spojen v celé soupravě, nicméně dnes již tato nevýhoda není opodstatněná.
Drap | 8233 | |
led | 4071 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2728 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |