Zaprvé – co je myšleno pojmem, že se tyto hry vyvíjely na
čtverečkovém papíru? Avšak především – jak se řeší scéna
v uličce s nepřítelem? Je na pozadí jen jeden obrázek? (který je
nakreslen tak, aby vypadal jako 3D – a objekty jsou nakresleny ve více
směrech a velikostech, aby to i z dálky vypadalo 3D atp.) A nepřítel je
udělaný tak, že má fáze – menší = v dáli a pak větší a
větší – 3D to asi není – ne? Zkrátka – stačí jen každou scénu
nakreslit (včetně pohledů do stran) a objekty udělat vícekrát, aby stále
vypadaly věrohodně? (já nemám představu a chtěl bych si to zkusit)
Doplňuji:
To je jiná – to si již dovedu představit… Takže se dá říci, že to
3D je. (to co popisuješ je běžný postup – monstrum se zmenšením
rozmaže – což je ovšem v reálu také tak – vzdálený předmět
nevidíš ostře – pročež s dnešním PC bude výhodnější postavit 3D
terén…)
Zajímavá 0 před 3770 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
ad 1 – co je myšleno pojmem, že se tyto hry vyvíjely na čtverečkovém
papíru?
Je to přesně tak jak jsi to napsal. Pokud jsi designoval level, nejlíp se
hodil čtverečkovaný papír, protože každé políčko ve hře má tvar
čtverce, takže pro představu kam umístit dveře, zdi, potvory, zbraně,
spínače atd. se hodí ideálně. Pro dnešní hry to už není použitelné,
protože mapy nemají čtvercový půdorys.
ad 2 – scéna v uličce s nepřítelem atd.
Vše je nakresleno jako 2d, stěny, stropy, podlaha, všechny statické objekty
ti stačí nakreslit jen jednou z přímého pohledu. To ať to vypadá jako
pseudo 3d se stará už herní engine, který ti ty stěny atd. zkosí, takže
to vypadá jakoby ubíhaly do dálky.
Potvory musíš udělat a rozanimovat ze 4 stran. Engine je potom
zmenšuje/zvětšuje podle toho na jakém políčku, jak daleko se od tebe
nachází.
0 Nominace Nahlásit |
Jo, říká se tomu pseudo 3d, protože to jen vytváří dojem 3d, ale ve
skutečnosti je to všechno „placaté“. Všechny předměty existují jen ve
dvou rovinách, „x“ a „y“, žádný nejde do hloubky po ose „z“ jak
tomu je u „pravého“ 3d.
Na vyzkoušení to je učitě dobré, ale jinak bych se tím moc nezabýval.
Dnes už i mobily mají dost výkonu na to aby spočítaly 3d scénu.
Bedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |