Avatar uživatele
zjentek

Jak postoupit v níže popsaný situaci, abych se nedopustil nějaký nepřístojnosti, nedej bože, protiprávního jednání?

Na nejmenovaném zahraničním webu jsem se snažil objednat si nejmenované zboží (jde o seriozní internet. obchod s tech. produkty vysoké jakosti, legální zboží). Vlastně mým záměrem v této fázi nebylo nakoupit, nýbrž jsem prováděl víceméně průzkum, jakým způsobem na těchto stránkách firma funguje. A tak jsem stránky prozkoumal, do košíku jsem dal produkt, který mne zaujal a postoupil jsem dále „ke kase“. Vyplnil jsem osobní údaje a potvrdil objednávku. V těchto místech mně systém poděkoval za vytvoření objednávky a následovaly, jak jinak, možnosti platby. Jelikož mne tyto nezaujaly, nevyužil (NEVYPLNIL) jsem ŽÁDNOU z možností převodu peněz a objednávku ukončil. Aby bylo jasno, před opuštěním webu jsem ještě hledal možnost STORNA objednávky, ale taková možnost se nenabízela. Zavřel jsem tedy v prohlížeči okno webu, z emailu jsem vymazal další, systémem generované poděkování za objednávku a pustil to z hlavy. Proč taky ne, podobných objednávek, kdy jsem měnil názor na poslední chvíli, jsem vytvořil HROMADY a myslím si, že tak nějak všeobecně se má za to, že pokud při nákupu z internetu neprovedete platbu do několika dnů, obchodník vás o nezaplacené objednávce ještě párkrát emailem vyrozumí a posléze, zpravidla po deseti dnech ji maže ze systému.

V tomto konkrétním případě to bylo jinak. Přes měsíc se nedělo vůbec nic a zhruba po pěti týdnech přišel balíček na adresu. Já se tam nenacházel a tak balíček převzal jiný člen rodiny. Na dotaz řidiči, co dluží, dostal odpověď, že zboží je zaplaceno a nechal si podpisem do PDA (nebo jak se tomu říká) stvrdit dopravu a odjel. Balík mně byl později večer předán a protože jsem žádný neočekával, mrkl jsem ještě do email schránky a tam jsem zpětně našel zprávu DPD (dopravce) o pohybu konkrétního balíčku, který mně má být téhož dne doručen. No… balík jsem rozbalil. Protože co s balíkem z ciziny, že jo… No jasně, že to byl produkt z tohoto příběhu! ;)

Jo, ještě je třeba upřesnit, že v balíku byla objednávka.. logicky. Krom toho, že jsem ji v anglickým jazyce pochopil úplně celou, jsem z ní nepochopil vůbec nic. Zboží a částky za něj jsou uvedeny, údaje okolo platby scházejí, jen v závěru tučným věta ve smyslu- při vámi preferovaném způsobu platby jste uplatnil 2% slevu (nebo tak něco). O platbě ani zmínka, ale to už jsem říkal.

Takže, teď se raduji z novýho nářadí v hodnotě necelých 100eur tak nějak s jizvou na rtu, jak říká Jarek, jelikož vnitřní zjentek říká- nepoužívej jej ještě, zjentku.

Mohl by mně někdo situaci blíže osvětlit? Poučit o právech a povinnostech v této oblasti? Zboží je z Evropy… nějaké směrnice EU v tomto ohledu? Obchodní právo?

Mně zatím napadají pouze dvě možnosti, co bude:

  1. Zboží si již ponechám, ale budu chtít slevu! ;)
  2. Zboží vrátím obchodníkovi, pakliže si řádně zajistí zpětný svoz.

Uvažuju správně? Pomůžete mně tady vychytat mouchy? vÍTE CO, ČLOVĚK NEVÍ VŠECHNO… Díky ;)

(Možná mělo být v rubrice právo a zákony.)

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Drap, hapiky, Complex před 2126 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Stane se. Něco podobného se mi stalo na českých stránkách. Vyplnil jsem platbu – dobírku. Přišel balíček bez dobírky na moji adresu. Nepodařilo se mi zpětně s prodejcem spojit. V mém případě šlo cca o 100 kč.
V tvém případě bych vyčkal. Může to dopadnout za a/ . Pokud by se prodejce po čase ozval, bylo by myslím slušné, pokud zašleš nářadí zpět.

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hapiky

Zřejmě ona firma má softwar špatně naprogramovaný, možná je to její marketinkový tah. Po čase asi zjistí, kdo nezaplatil. Řešit by to měly jejich obchodní podmínky, a také nějaký občanský zákoník.
Ono někoho přečurat se někdy nevyplatí.
Já bych poslal té firmě doporučený dopis, že jsem odstoupil od smlouvy, ať si zboží odvezou. Možná odvezou, možná ne.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Ono by to ten e-shop uvést chtělo, minimálně kvůli tomu,
aby se tam někdo mohl podívat na obchodní podmínky.
(Kdyby byly v němčině, zvládla bych je, na angličtinu by
se musel podívat někdo jiný.)

A asi by nebyl od věci sken té objednávky a dodacího listu,
faktury, …

__

E-shopů jsou spousty a každý systém funguje (je nastaven)
trochu jinak. V tomto případě to vypadá, že systém objednávku
dokončil v okamžiku, kdy jste přešel ke kase (jen můj odhad).
__

Škoda, že jste smazal to poděkování za objednávku,
některé systémy do poděkování přidávají odkazy k objednávce
(možná některý umožňoval zrušení objednávky).

___

Jak to dopadne, neodhadnu → chtělo by to znát alespoň jejich podmínky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Doporučujem pozrieť sa ešte raz na zmienený web a pozrieť, čo bolo napísané v časti „kasa“ pred záverečným potvrdením objednávky.
Problém, ktorý vám vznikol vychádza zjavne z tzv predtlače,
to znamená základné body platby sú už označené vopred a pokiaľ si nezvolíte inú voľbu, platia tie vopred pripravené. Vtedy ste prijali ich ponuku na formu platby. Posledné kliknutie na odoslanie objednávky je záväzné. Vzhľadom na to že ste v stanovenej lehote (v podmienkach e-shopu) nezrušili objednávku, ste povinný ju uhradiť v zmysle odoslanej objednávky.
Poučenie:
než 1× kliknem potvrdenie 2× pozriem. Vo formulári objednávanie máte možnosť spätnej kontroly pred záverečným potvrdením. (teraz počas písania tejto odpovede som si postup v nemenovanom eshope overovala.)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Máte důkaz jak ta objednávka byla provedena v případě že nikoliv tak bych zaplatil.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zjentek

Ivzez, děkuji moc. Jde o německou firmu. Tady nemám vybavení, ale… mohu vám poslat sken, až se dostanu k technice? Zašlete mně email, přiložím i link firmy.

Tady není proč se stydět. Hodlám jednat, ovšem za těchto podmínek mně to ztěžuje několik faktorů a následné řešení situace v cizím jazyce je jedním z nich. S mou výbavou si příliš návrhů na řešení asi klást nebudu.

Na druhou stranu, možnost neřešit vůbec nic a dělat mrtvýho brouka se mně taky zamlouvá, jelikož tento můj momentální „kontrakt“ s obchodníkem by se mně jako CHYBKA taky hodně líbil, zvláště, když s vysokou pravděpodobností chybka není moje… co si budem… ;) ;D ;D

před 2126 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Otázku jsem položil věcně a stručně. V oblasti dopravy a platby předně ocením vždy převážně hodnotné odpovědi uživalelů cochee, klumprt, aliendron, ivzez, marci, annemone, Soumar71, briketka a mnoho dalších. Děkuji všem ;)

před 2126 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Drape, au?

před 2126 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Drap

Překlep. Myslel jsem za tvé a/

před 2126 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek