Na nejmenovaném zahraničním webu jsem se snažil objednat si nejmenované zboží (jde o seriozní internet. obchod s tech. produkty vysoké jakosti, legální zboží). Vlastně mým záměrem v této fázi nebylo nakoupit, nýbrž jsem prováděl víceméně průzkum, jakým způsobem na těchto stránkách firma funguje. A tak jsem stránky prozkoumal, do košíku jsem dal produkt, který mne zaujal a postoupil jsem dále „ke kase“. Vyplnil jsem osobní údaje a potvrdil objednávku. V těchto místech mně systém poděkoval za vytvoření objednávky a následovaly, jak jinak, možnosti platby. Jelikož mne tyto nezaujaly, nevyužil (NEVYPLNIL) jsem ŽÁDNOU z možností převodu peněz a objednávku ukončil. Aby bylo jasno, před opuštěním webu jsem ještě hledal možnost STORNA objednávky, ale taková možnost se nenabízela. Zavřel jsem tedy v prohlížeči okno webu, z emailu jsem vymazal další, systémem generované poděkování za objednávku a pustil to z hlavy. Proč taky ne, podobných objednávek, kdy jsem měnil názor na poslední chvíli, jsem vytvořil HROMADY a myslím si, že tak nějak všeobecně se má za to, že pokud při nákupu z internetu neprovedete platbu do několika dnů, obchodník vás o nezaplacené objednávce ještě párkrát emailem vyrozumí a posléze, zpravidla po deseti dnech ji maže ze systému.
V tomto konkrétním případě to bylo jinak. Přes měsíc se nedělo vůbec nic a zhruba po pěti týdnech přišel balíček na adresu. Já se tam nenacházel a tak balíček převzal jiný člen rodiny. Na dotaz řidiči, co dluží, dostal odpověď, že zboží je zaplaceno a nechal si podpisem do PDA (nebo jak se tomu říká) stvrdit dopravu a odjel. Balík mně byl později večer předán a protože jsem žádný neočekával, mrkl jsem ještě do email schránky a tam jsem zpětně našel zprávu DPD (dopravce) o pohybu konkrétního balíčku, který mně má být téhož dne doručen. No… balík jsem rozbalil. Protože co s balíkem z ciziny, že jo… No jasně, že to byl produkt z tohoto příběhu! ;)
Jo, ještě je třeba upřesnit, že v balíku byla objednávka.. logicky. Krom toho, že jsem ji v anglickým jazyce pochopil úplně celou, jsem z ní nepochopil vůbec nic. Zboží a částky za něj jsou uvedeny, údaje okolo platby scházejí, jen v závěru tučným věta ve smyslu- při vámi preferovaném způsobu platby jste uplatnil 2% slevu (nebo tak něco). O platbě ani zmínka, ale to už jsem říkal.
Takže, teď se raduji z novýho nářadí v hodnotě necelých 100eur tak nějak s jizvou na rtu, jak říká Jarek, jelikož vnitřní zjentek říká- nepoužívej jej ještě, zjentku.
Mohl by mně někdo situaci blíže osvětlit? Poučit o právech a povinnostech v této oblasti? Zboží je z Evropy… nějaké směrnice EU v tomto ohledu? Obchodní právo?
Mně zatím napadají pouze dvě možnosti, co bude:
Uvažuju správně? Pomůžete mně tady vychytat mouchy? vÍTE CO, ČLOVĚK NEVÍ VŠECHNO… Díky ;)
(Možná mělo být v rubrice právo a zákony.)
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Drap, hapiky, Complex před 2126 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Stane se. Něco podobného se mi stalo na českých stránkách. Vyplnil jsem
platbu – dobírku. Přišel balíček bez dobírky na moji adresu.
Nepodařilo se mi zpětně s prodejcem spojit. V mém případě šlo cca
o 100 kč.
V tvém případě bych vyčkal. Může to dopadnout za a/ . Pokud by se
prodejce po čase ozval, bylo by myslím slušné, pokud zašleš
nářadí zpět.
Upravil/a: Drap
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě ona firma má softwar špatně naprogramovaný, možná je to její
marketinkový tah. Po čase asi zjistí, kdo nezaplatil. Řešit by to měly
jejich obchodní podmínky, a také nějaký občanský zákoník.
Ono někoho přečurat se někdy nevyplatí.
Já bych poslal té firmě doporučený dopis, že jsem odstoupil od smlouvy,
ať si zboží odvezou. Možná odvezou, možná ne.
0 Nominace Nahlásit |
Ono by to ten e-shop uvést chtělo, minimálně kvůli tomu,
aby se tam někdo mohl podívat na obchodní podmínky.
(Kdyby byly v němčině, zvládla bych je, na angličtinu by
se musel podívat někdo jiný.)
A asi by nebyl od věci sken té objednávky a dodacího listu,
faktury, …
__
E-shopů jsou spousty a každý systém funguje (je nastaven)
trochu jinak. V tomto případě to vypadá, že systém objednávku
dokončil v okamžiku, kdy jste přešel ke kase (jen můj odhad).
__
Škoda, že jste smazal to poděkování za objednávku,
některé systémy do poděkování přidávají odkazy k objednávce
(možná některý umožňoval zrušení objednávky).
___
Jak to dopadne, neodhadnu → chtělo by to znát alespoň jejich podmínky.
0 Nominace Nahlásit |
Doporučujem pozrieť sa ešte raz na zmienený web a pozrieť, čo bolo
napísané v časti „kasa“ pred záverečným potvrdením objednávky.
Problém, ktorý vám vznikol vychádza zjavne z tzv predtlače,
to znamená základné body platby sú už označené vopred a pokiaľ si
nezvolíte inú voľbu, platia tie vopred pripravené. Vtedy ste prijali ich
ponuku na formu platby. Posledné kliknutie na odoslanie objednávky je
záväzné. Vzhľadom na to že ste v stanovenej lehote (v podmienkach
e-shopu) nezrušili objednávku, ste povinný ju uhradiť v zmysle odoslanej
objednávky.
Poučenie:
než 1× kliknem potvrdenie 2× pozriem. Vo formulári objednávanie máte
možnosť spätnej kontroly pred záverečným potvrdením. (teraz počas
písania tejto odpovede som si postup v nemenovanom eshope overovala.)
0 Nominace Nahlásit |
Máte důkaz jak ta objednávka byla provedena v případě že nikoliv tak bych zaplatil.
0
před 2126 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ivzez, děkuji moc. Jde o německou firmu. Tady nemám vybavení, ale… mohu vám poslat sken, až se dostanu k technice? Zašlete mně email, přiložím i link firmy.
Tady není proč se stydět. Hodlám jednat, ovšem za těchto podmínek mně to ztěžuje několik faktorů a následné řešení situace v cizím jazyce je jedním z nich. S mou výbavou si příliš návrhů na řešení asi klást nebudu.
Na druhou stranu, možnost neřešit vůbec nic a dělat mrtvýho brouka se mně taky zamlouvá, jelikož tento můj momentální „kontrakt“ s obchodníkem by se mně jako CHYBKA taky hodně líbil, zvláště, když s vysokou pravděpodobností chybka není moje… co si budem… ;) ;D ;D
Otázku jsem položil věcně a stručně. V oblasti dopravy a platby předně ocením vždy převážně hodnotné odpovědi uživalelů cochee, klumprt, aliendron, ivzez, marci, annemone, Soumar71, briketka a mnoho dalších. Děkuji všem ;)