Neřeknu dříve, když si pokladní musela většinu cen zboží pamatovat a ještě je ťukat ručně do kasy, ale dnes? Vždyť toto zvládne pomalu cvičená opice, resp. brigádník po zaškolení. A tak je s podivem, že by snad tato práce měla být ohodnocena více, než práce vysokoškolsky vzdělaného člověka. Nebo je to tak správně?
Zajímavá 0 před 2493 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak to zkus na 3 měsíce, a uvidíš jak to dlouho nervově vydržíš, (skončíš na práškách) takovej Kaufland bych to doporučil nebo prodej masa v Penny, a když budeš zdravej tak skus Lídl, musíš zažít a vychutnat si, jinak nepoznáš.
Upravil/a: Smackdown
0 Nominace Nahlásit |
Já jim to nezávidím.Obchodník chce ušetřit na platech pokladních,tak přesouvá jejich práci na zákazníka.Co já z toho mám?Dostanu slevu,že jim tím šetřím náklady?V dnešním sortimentu pečiva se ztratím než dojdu k té samoobslužné pokladně.Klovu na monitor,hledám co to vůbec mám v sáčku.Většinou volám na pomoc obsluhu.
0 Nominace Nahlásit |
Práce části vysokoškolsky vzdělaných lidí u nás je buď zbytečná nebo přinejlepším samoúčelná a u další části vysokoškoláků náročnost. produktivita a kvalita práce nesplňuje ani nároky na doplňovače zboží, natož na pokladní v supermarketu.
A návrháři UI samoobslužných pokladen jsou toho příkladem.
0 Nominace Nahlásit |
Když se zákazníci v krámu orientovali snadno, pokladní svou práci zvládaly bez zvláštní psych. újmy, což dnes neplatí. Nevím, jaké náhrady k platu pobírají za systematické poškozování psychického zdraví v práci- slyšel jsi někdy otázky zákazníků směrem k nim? Uvedu příklad: Po marketu 2hodiny chodí občan s dvěma citrony v sáčku a hleda někoho, kdo tam pracuje. Marně. A tak vyrazí ke kase a celkem rozčilenej řve na pokladní- „budete tak laskavá a půjdete se se mnou podívat, jaký tady máte bordel?“ Pokladní vezme mikrofon a volá- „paní vedoucí, obsluha, závozník, kdokoliv, prosím ke kase“. Nikde nikdo, tak tipne cigáro druhá pokladní, která má doplňovat zboží a slyšela to. Přišourá se k občanovi, ten už stojí u váhy a řve na ni- „Zvažte mi ty citrony, nóóó, to jsem zvědav, JÁ SÁM jsem to totiž nedokázal“! Tak mu zváží citron a řekne- „170g, prosím“. A občan na to- „Tak nejsem debil, vážit umím taky, ale já chci na sáček štítek s cenou, kterej tady nikde nevyjíždí!“ A prodavačka- „To vám zváží pokladní u kasy“. A týpek- „Do prdele kolik stojí ty dva citrony!!!!!“
Pokud superhyper nemusíš a nákupy zajišťuješ jinak, tak ber můj příběh jako jakési rozšíření neznámého obzoru, který je možný spatřit s nákupním vozíkem kdekoliv mezi regály krámu, kde ses jako chlap úplně ztratil ;) ;)
0 Nominace Nahlásit |
Možná máte pravdu, ale když několikrát chybně vrátí ve svůj neprospěch, tak má výdělek poloviční
0 Nominace Nahlásit |
Neboj, zvyšující se počet samoobslužných pokladen a nedostatek personálu naznačují, jakým směrem se bude tento obor ubírat.
0 Nominace Nahlásit |
To, že je někdo vysokoškolsky vzdělán NEZNAMENÁ, že by měl automaticky mít vyšší příjem. Ten by se měl odvíjet POUZE z reálného přínosu jeho aktivity (ke kterému by teoreticky vysokoškolák MĚL mít lepší předpokldy)! Bohužel znám MNOHO vysokoškolsky vzdělaných lidí, kteří by nejen neměli pobírat za svoji „práci“ odměnu, ale měli by za ni ještě HODNĚ DOPLÁCET!!!
Práce za pokladnou je sice intelektuálně nenáročná, po psychické stránce je na druhou stranu VELMI obtížná – jako většina prací zahrnující kontakt a komunikaci s lidmi. (já osobně bych nevydržel ani den, skončil bych v cele předběžného zadržení s paragrafem „ublížení na zdraví“ nebo tak něco na krku)
Silně pochybuji, že si pokladní u nás vydělá víc, než ten nejblbější vysokoškolák. Každopádně takto otázku nelze stavět > viz výše.
0 Nominace Nahlásit |
Vyzkoušej si jen tak šmrdlat přes čtečku pár metráků a potom běž uklidit a doplnit zboží. Vše v jedné směně! Potom Ti to dojde. Omlouvám se za tykání.
0 Nominace Nahlásit |
Já už to např.pro zrakové omezení sama nezvládnu! Zdržuji a potřebuji
někdy asistenci obsluhy samoobslužných pokladen.
V mnoha obchodních řetězcích přece"sedí" u kasy brigádníci, studenti a
hlavně důchodkyně…
Uvědomte si, že mnoho lidí potřebuje brýle a u samoobslužné kasy těžko
hledají pečivo, zeleninu a ovoce (které se váží v mnoha řetězcích
u kasy).
V mnoha menších obchodech některých řetězců (Pen*y. Li*l. Bil*a)
prodavačky dělají vše (co je třeba), sedí uči stojí u pokladny,
vykládají/doplňují zboží, pečou a ještě průběžně uklízí…
Jejich práce je namáhavá, ubíjející, záslužná a nedostatečně
ohodnocená.
0
před 2493 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V Lidlu jsou celkem pěkně ohodnoceny, není to až takové vykořisťování jako u jiných řetězců, to ale nemění nic na tom že tito lidé mají psychicky velmi náročnou práci. Především proto že ani tak nepracují s tou čtečkou jako spíš s lidmi a to opravdu obrovským množství lidí s velmi odlišnou úrovní inteligence a morálky. Taková práce není nijak záviděníhodná a měla by být určitě lépe ohodnocena.
Samoobslužné pokladny jsou pro řetězce částečné řešení jak snížit zátěž na své zaměstnance především ve špičkách, ale nelze je uplatnit na 100%, vždy tam musíte mít i běžnou pokladu a u těch samoobslužných pečlivý dozor…
Jenom vysoká škola sama o sobě nikdy nebyla zárukou toho že budete mít skvělý plat a že vůbec něco užitečného o co je na trhu zájem umíte. K vysoké škole je třeba přidat obrovskou várku praxe a vlastního vzdělávání v rámci vybrané specializace … jenom VŠ titul neznamená mnoho, zvlášť dnes, kdy ho na některých soukromých školách a pochybných oborech hotelier, rado by manager, turistiku, ekonomka 🙂 získáš pomalu zadarmo.
Upravil/a: anonym
0
před 2492 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek