Normálně nahoru.
http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/jachting/kotvy/kotveni_kotvy.htm
2Kdo udělil odpovědi palec? Sůwa, LuK4S3k CZ
před 4061 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vytažení kotvy je energeticky ještě náročnější a je nejvhodnější pomáhat kotevnímu vrátku motorem a pohybem lodi ve směru řetězu. Zde je ukazování směru kotevního řetězu rukou poměrně důležitým faktorem. Začneme kotvu vytahovat vrátkem a zároveň se pomalu pohybujeme lodí ve směru kotevního řetězu. Dáváme pozor aby se kotevní řetěz nedostal pod loď. Až se nacházíme přímo nad kotvou můžeme vytahování řetězu kotevním vrátek na moment přerušit a kotvu vytrhneme zde dna pomocí pohybu lodě. Uvolnění kotvy je potřeba oznámit kormidelníkovi. Následně vrátkem vytáhneme celý zbytek řetězu a kotvu zafixujeme. V momentu, kdy se kotva objeví nad hladinou dávejte pozor, ať nemá možnost tlouct do přídě.
to je z toho Mosojovho odkazu. zasa z toho robí rozcestník, miesto aby odpovedal.
2Kdo udělil odpovědi palec? LuK4S3k CZ, gagaga
před 4061 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
jak jinak než navijákem. Kotva leží na dně popř je do něj trochu zakouslá,naviják má dostatečnou sílu na to aby ji vytáhl nahoru.
1Kdo udělil odpovědi palec? LuK4S3k CZ
před 4061 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mosoj odpověděl správně,byť ´jen´ odkazem.
Stěžejní bod problému je v tom, že zatímco kotva loď udrží na laně
či řetězu dostatečně dlouhém, neudrží ji na laně krátkém – kotví
se tedy tak, aby kotva byla lodí vláčena ve směru co nejbližším rovině
dna (na co nejdelším úvazu). Zatímco při vytahování loď popojede (ať
už pomocí motoru a nebo tahem za kotevní lano) tak, aby byla nad kotvou –
a tedy kotvu tahá svisle vzhůru.
1Kdo udělil odpovědi palec? LuK4S3k CZ
před 4061 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek