Máme určitě úspěchy v medicíně, chemii, fyzice apod., v oblasti polovodičů apod. V časopise ČD pro vás, č. 4 je článek o čínských železnicích a je zde poznámka, že Čína zvládla za 15 let postavit 29 000 km rychlostních tratí, zatímco v České republice se už 30 let na toto téma stále diskutuje, a když se vše bude dobře dařit, můžeme mít za 15 let 200 km rychlostních tratí mezi Prahou a Brnem, s maximální rychlostí 250 – 300 km/h. Jsme střed Evropy, měli bychom přebudovat železniční sít, chlubíme se minutovým zkrácení času mezi Prahou a Ostravou, ale v tomto nám ujel vlak. Proč se do toho okolní země pouštějí a my stále čekáme? Děkuji.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Rokio před 2031 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Protože máme hentu demogracii a nelze to udělat tak, že předseda strany a vlády praští do stolu, vezme 10000 vězňů, zkonfiskuje soukromníkům výnosy a postaví dálnice, železnice, školy, nemocnice, přidá komu je potřeba… To lze dělat poouze v autokratických systémech. Například ve firmách, ale i v autokratických státech.
2Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Kryšpín
před 2031 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na otáziku „proč“ mohou odpovědět jen ti nejvyšší, na nichž vše záleží.
Přečtěte sio Manifest za modernío Česko z listopadu 2018
"Je čas přiznat si, jak si Česká republika stojí mezi vyspělými zeměmi, je čas připomenout si, kým jsme historicky byli, a je nejvyšší čas ptát se, jakou cestou se chceme vydat.
Prestižní světová agentura Bloomberg vydala počátkem tohoto roku žebříček států podle inovativnosti jejich ekonomiky. Česká republika je na 28. místě, tedy nejen za vyspělými státy, ale i za zeměmi jako Polsko, Maďarsko nebo Rusko.
Přitom před 2.světovou válkou jsme patřili mezi deset nejvyspělejších ekonomik světa, nechávali jsme za sebou Finy, Iry, Španěly nebo Italy a směle se vyrovnali Norům či Rakušanům. Dokonce i v socialistické éře jsme byli řazeni mezi vyspělé země. Tento zveřejněný výsledek je historickým propadem v rámci existence našeho státu.
Jsme zaostalá země říkají fakta
Agentura Bloomberg se řídila podle pěti kritérií: objem investic do výzkumu a vývoje firem a státu, výše přidané hodnoty výroby, ekonomická výkonnost, podíl domácích firem s high-tech výrobou, podíl vysokoškoláků na celkové pracovní síle, počet výzkumných pracovníků a počet patentů.
V tomto žebříčku, který je založen na komplexním vyhodnocení každé země podle nejdůležitějších kritérií relevantních pro inovativnost a technickou vyspělost země, skončila Česká republika na konci třetí desítky.
Jde o skutečně alarmující výsledek! Inovativnost a technická
vyspělost země je totiž měřítkem nejen momentálního ekonomického stavu
země, ale hlavně indikátorem, jak se dané zemi povede v blízké
budoucnosti, jestli bude oproti ostatním zemím zaostávat nebo je naopak
předbíhat.
Svět se mění, vyspělé země investují do inovací, technologického
rozvoje a my jsme zaspali. V tomto ohledu jsme tak slabí, že pokud se něco
nestane, čeká nás jen trvalý propad a návrat mezi vyspělé země nebude
reálný.
Naše zaostalost není jen technologická, ale zastaralý a neefektivní je v mnoha ohledech i náš společenský a státní systém." atd.
http://blog.aktualne.cz/blogy/jan-stern.php?itemid=32919
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že si stojíme celkem dobře na tak malou zemi. Co se týká finančně náročných projektů, jako jsou vysokorychlostní železnice, odpověď je jednoduchá: nejsou na to prachy, jako malá zemička zvíci pobaltských republik si můžeme dovolit jen pozvolné tempo. Navíc vyvstává otázka, zda vysokorychlostní železnice v tak malé zemi mají vůbec smysl. Zda by stály ty stamiliardy za časovou úsporu jedné hodiny…
2Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Kelt
před 2031 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zeptej se na úřadu vlády, popřípadě na ministerstvu financí, zda má dostatek prostředků na takové stavby.
0 Nominace Nahlásit |
… až nás bude tolik co číňanů, dodržovat technologii stylem číňanů a mít tu zřízení jako v číně, taky to tu půjde takovou rychlostí …
0 Nominace Nahlásit |
České státní zakázky (nebo zakázky státních podniků to už je v podstatě stejná úroveň kvality vedení) bývají často mimořádně předražené. Proto například výstavba tratí pro rychlovlaky má podle odhadů ČD stát v přístích 20 letech český rozpočet téměř 600 miliard. Problém tedy není rychlost výstavby sama o sobě, ale spíš kde na to vůbec vzít … tohle jsou naprosto šílené částky, které mohou nějak usměrnit snad jen evropské dotace který většinu pokryjí, a zajistit takové objemy prostředků z evropského rozpočtu to je běh na dlouhou trať, tam vzniká to zpomalení.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Můj starý příbuzný, který pamatuje tři ismy má názor, zápaďáci Anglie, Francie a skopčáci nás v roce 1938 zastavili jako jeden nejvyspělejší stát Evropy, v roce 1945 za pomocí Anglie a USA jsme jako kořist předhozeni Sovětům, v roce 1948 za nadšení velké části národa začala likvidace soukromého průmyslu, v roce 1968 za velkého nadšení většiny národy a riskantní slibotechny soudruha A. Dubčeka, byl národ típnut vojsky a ochromen likvidací odborníků a nasazení kolaborantských normalizátorů. A tito pokřivení normalizátoři bez znalostí a s rudou knížkou na vedoucích místech měli nejlepší startovací čáru v roce 1989 do vysněného kapitalismu. Kapitalismus se začal budovat za pomocí likvidace části svazků STB a porcování majetku bez právních podkladů a s výrobou Turbo milionářů.
Široká privatizace
zhasnutí na pět minut
zadlužení
prodej podniků
opuštění trhů
rozfofrovánání co předchůdci budovali
výše mzdy vůči EU
mix eko migrantů
mladí se chtějí mít jako staří
cizinci jako našinci
trochu zločinců ve veřejné správě a.t.d.
V roce 1990 Prof. Švejnar našim vůdcům, hoši hoši nemáte vůbec šajnu o ekonomice, špatně to dopadne
0
před 2031 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek