(Nebo proti tahu ostatních pístů)
Doplňuji:
jendahun: jo jo, to sice jo, ale právě mě zajímala situace, kdy by píst
vystřelil proti hřídeli, tedy ve chvíli, kdy by nešla ani na jednu
stranu – „zatlačil“ by do ní v ose
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: KdoSiOdJinud
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? jendahun před 4709 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pomocí systému hřídelů a vaček, který zajišťuje správné načasování vstřikování a zážehu směsi. K zážehu dojde až když je píst v horní úvrati. Setrvačník zajistí, že je píst stále v pohybu (kliková hřídel se nezastaví).
PS: Video od čtvrté minuty
Doplňuji:
U dnešních motorů časování řídí elektronika, dříve to bylo řešeno
mechanicky.
Zdroj: http://www.youtube.com/watch?v=trfTKZPmmT4&feature=related
Upravil/a: Vojtěch
4Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud, Michal Kole, Jikra, anonym
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vlastní konstrukcí motoru, tj. klikové hřídele, ojnice, pístu a příslušných čepů
2Kdo udělil odpovědi palec? jendahun, KdoSiOdJinud
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem odborník,ale myslím si,že to je snad účel přenášet sílu po
expanzi na klikovou hřídel a setrvačník.Na rozložení sil a tlaku má vliv
zalomení klikové hřídele a správná funkce ojničních ložisek a
čepu.Taky na to má vliv použitý materiál který odolá vysokým teplotám a
vysokým otáčkám.
Doplňuji:
Tak teoreticky by musel prasknout čep a ojnice by vyrazila proti vrchu
pístu.Prostě by se musel píst narazit na ojnici,ale píst(zvlášť na
vrchu)je zesílený a musí být na teplotu a tlaky stavěný.Všechno to je
usazené v bloku z pevných lehkých slitin,nebo v hořčíkové skříni a
to by mělo taky píst udržet.Nevím jestli s něco podobného vůbec může
stát.Spíš by se rozsypal ten píst,to už se mi stalo,že se rozlomil
píst,nebo vyštípla část ze spodku pístu.
Upravil/a: jendahun
2Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud, Michal Kole
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nic se nestane. Konstrukce motoru má mnohem větší pevnost, než je síla expanze. V dolní úvrati plyny nemají velkou sílu. O hodně větší namáhání je při klepání, kdy dochází k expanzi ještě před horní úvratí. U starých škodovek častý jev a přesto se to nijak výrazně na životnosti motoru neprojevilo.
2Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud, anonym
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je tam ještě setrvačník a ten má svojí hmotnost
1Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
vybuch je nacasovan tak, ze nenastava stoprocentne ve chvili, kdy pist je v nejvyssi uvrati, protoze by prakticky vsechna energie sla do mrtveho bodu a to my nechceme… tak ze kouzlo je ve spravnem nacasovani…
1Kdo udělil odpovědi palec? KdoSiOdJinud
před 4709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Viděl jste nekdy motor? Píst je taková sranda na ojnici. Ta je na klikovce přidelaná v rotebýracím (kluzním) ložisku. U nekterého motoru i v ložisku valivém (škoda 130RS) Pokud by došlo k nějaké poruše a ojnice se nekde protrhhla , tak vám píst podá ruku. Vyletzí přes válec a bloh. Nepotká se s klikou.
0
před 4703 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek