Avatar uživatele
mosoj

Jak je u letadel zajištěn přívod paliva do motoru při letu na zádech?

Ano u letadel jsem sloužil na vojně jako mechanik. To bylo ale před 50 lety. U Mig 15 to bylo řešeno tak, že čerpadlo bylo v hlavní nádrži umístěno v druhé malé nádržce. Když se letadlo převrátilo na záda. nádržka se uzavřela a palivo se čerpalo z této nádržky. Doba letu v této poloze byla pak daná množstvím paliva v této nádržce. U MIG 15 to bylo něco kolem 50 sekund, což je na dnešní dobu velmi málo. Proto můj dotaz!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: mosoj

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Neonka před 2785 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pospíšil

Odpoveď byla označena jako užitečná

Dělá se to přesně stejně jako ve vaší oblíbené hospodě, kde čepují tzv. tankové pivo. Tzn. kapalina zcela vyplňuje polypropylénový vak. Vak ve tvaru měchu harmoniky je stlačován stálým tlakem plynu doplňovaného do již vyprázdněného objemu nádrže.

Jinak ano, ten ohebný konec sací hadičky (flop-hose) se používal i v malých letadlech (nejen modelech). Jenže při současných akrobatických obratech to už přestalo vyhovovat, protože nejde jen o let na zádech, ale o všechny pohyby, při kterých vzniká záporné přetížení.

Upravil/a: Pospíšil

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Nádrž je vybavena sacím vývodem v ose nádrže s takzvaným bimbátkem uvnitř, aby byla zajištěna dodávka paliva ve všech polohách modelu. Dále má do horní části nádrže ústící vývod pro tlakování. Jako třetí může mít vývod pro plnění nádrže palivem. Ten musí být za letu uzavřen.

Zdroj: http://www.kol­manl.info/index­.php?show=sm_pa­livsoust

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Netuším, snad pomocí nějakého čerpadla či tlaku. Ty jsi ale kdysi psal že jsi pracoval na letišti. Z toho usuzuji, že to buď víš, nebo máš celou řadu jiných možností kde se zeptat a neptat se zde laiků.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

U modelů letadel řešeno jak píše Raibek, motorek si sál palivo sám (kdysi jsem modelařil). U letadel předpokládám čerpadlem paliva, podobně jako u auta a vstřikováním paliva do válců. Jak je řešeno přivzdušňování nádrže sice nevím, ale snad možno také přívodem vzduchu trubkou shora ke dnu a ze spodu k horní straně nádrže (podobně jako u modelů). Snad se Ti ozve větší odborník.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

Zdejší „mistři“ opět nezklamali.

před 2785 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek