Objednal jsem si zboží na e-shopu. Přišel mi i e-mail s předmětem
„Objednávka č. XY byla právě zpracována“. V něm byla mj.
následující formulace:
Vězte také prosím, že objednané zboží označeno na e-shopu tmavě
zeleným proužkem a popiskou „skladem“ máme fyzicky na skladě, zboží se
světle zeleným proužkem a popiskou „3–5 dnů“ musíme objednat
u dodavatele a dostupnost zboží s šedým proužkem a popiskou „na
dotaz“ musíme prověřit (ohledně těchto položek Vás budeme co nejdříve
kontaktovat).
Všechny objednávané položky měly status na dotaz, nicméně objednávku
šlo odeslat a byla potvrzena. Následně mě kontaktoval obchodník, že
zboží nemá a mít za ty snížené ceny již nebude. Prý až na jaře, ale
za vyšší ceny a dotázal se na storno objednávky. Má na to právo? Resp.
mám právo se domáhat dodání zboží za ceny, které byly součástí
objednávky?
Zajímavá 0 před 2972 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano, obchodník na to má právo. Pokud zboží už není k dispozici (většinou jde o zlevněné zboží ve výprodeji), nemá cenu se zboží domáhat a objednávka se musí stornovat. Je to naprosto běžná praxe. V tom případě zkusím štěstí u jiného e-shopu.
0 Nominace Nahlásit |
Podmínky zrušení smlouvy jsou jistě napsány v podmínkách, se kterými si musel souhlasit a přečetl sis je, ne? Takže bez jejich znění, ti správnou odpověd nikdo neřekne. Ovšem jak psal Kepler, je to běžná praxe a v těch podmínkách to určitě bude.
0 Nominace Nahlásit |
@Quimby: Tak samozřejmě, že se v nich běžně obchodníci odvolávají na kdeco. Napsat si tam můžou taktéž asi cokoliv, ale otázkou je, jak se k tomu staví zákon, neboť některé věci prostě řeší prostě jinak bez ohledu na to, co si nějaký obchodník napsal do obchodních podmínek. Tak mě zkrátka zajímá, jak to je. Navíc obchodník je schopen zboží zajistit, ale nechce uznat tu cenu, za kterou jsme uzavřeli smlouvu, čili to mi nepřijde jako korektní jednání.
Podle zákona je nabídka v e-shopu veřejnou nabídkou za kterou obchodník nabízí své zboží k dalšímu prodeji. Není-li uvedeno jinak, musí mít obchodník zboží k dispozici na svém skladě (nebo na skladě smluvního partnera).
Ve Tvém případě obchodník jasně píše, že zboží k dispozici nemá a jeho dostupnost musí ověřit. Tvá objednávka ještě není uzavřenou kupní smlouvou, a tak bez sankce může odstoupit od záměru takovou kupní smlouvu uzavřít kterákoliv ze smluvních stran, tj. i obchodník. Obchodník zboží nemá a tedy odstupuje. Obchod se nekoná. Konec.