Zdar
Netušíte někdo jak je to s max. otáčkama motoru při emisích? Mám
Peugeot s motorem 1.9D (atmosférický, 51kW). Podle manuálu má max. výkon
při otáčkách 4600/min. Budík má červené pole od 5000. Od emisí mně
vyhodili kvůli kouřivosti s tím abych ho trochu protáhl a šel to zkusit
znovu (OK, může být, pár dní před emisema s ním jezdila žena
převážně kraťoučké trasy a pomaloučku, což pro tento motor není to
pravé a chápu, že se v takovém případě může ve výfuku usadit víc
svinstva než obvykle, takže doporučení technika smysl dává – auto je
jinak udržované a viditelně rozhodně nekouří). Jenže podle protokolu
motor opakovaně vytáčeli na víc než 5200. Je tohle OK?
Sám jsem ho teď zkusil trochu vytočit za provozu a zkrátka… nemám šanci
dosáhnout 5000. Střeva se ve mně kroutí když ho slyším někde mezi
3000–4000 (zkusil jsem v místech kde to do kopce na 5 nejelo a na 4 měl
potíže, tak jsem ho trochu protáhl trojkou)
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1957 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak ony jsou na to předpisy (možná normy), kterak provádět emisní test, ale podrobnosti neznám. S těmi otáčkami to máš asi takhle:
Otáčky omezovače-ustálené otáčky, kterých dosáhne motor po plném sešlápnutí pedálu akcelerace a zásahu některého ze systémů vozidla. Vozidlo může mít několik těchto hodnot, podle toho, kolik omezovačů do řízení motoru zasahuje.
Otáčky povolené-maximální otáčky motoru, povolené jeho výrobcem.
Otáčky přeběhové-nejvyšší otáčky nezatíženého vznětového motoru, které se ustálí po plném sešlápnutí pedálu akcelerace, pokud do systému řízení motoru nezasahuje některý zpalubních systémů vozidla. Obvykle shodné s povolenými otáčkami.
Tudíž jak vidíš, záleží především na specfikaci výrobce daného motoru, pokud jsou max. otáčky stanoveny na 5200, no tak se holt MUSÍ.
Zdroj: http://www.historic-pamk.cz/testace/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.pdf
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého názoru takové vytáčení motoru není OK. Od loňska se při měření emisí používá nová metodika, která se má blížit reálnému provozu ve městě a mimo město. A v reálném provozu určitě takhle motor nevytáčíš. Zkus se v tom vyznat, je to poměrně složitá záležitost: https://www.autorevue.cz/wltp-wiki-cyklus-rozdil-nedc
Upravil/a: Kepler
0
před 1956 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Keplere díky, ale daný článek není o kontrole emisí jakožto součásti (resp. nutné podmínky pro úspěšné absolvování STK), ale o měření emisí nového výrobku (nového typu auta) před uvedením na trh.
kryšpín: Jaké lodní naftové motory? Ty motory co jsem na lodích
zahlédl mohou mít běžné otáčky tak cca na 150–300/min. Tam si
5000 opravdu představit nedokážu 😉
Ale nejsem loďař, já jen co jsem viděl u výletních „parníčků“ a
„parníků“ víceméně náhodou. Co je ve člunech netuším, ale myslím
že tam asi spíš budou benzínové, ne?