Ptal jsem se přímo techniků při STK- měření emisí a ti mne odblyli vysvětlením, že český člověk JE vynalézavý.
Je tedy reálné jezdit si a ničit ostatním život bez fitlru pevných částic i bez pomoci či asistence úplatného technika „od emisí“?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1919 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
No, u dnešních aut už to není tak jednoduché. To není jako vyhodit katalyzátor na Feldě a tradá. Když ten krám vyhodíš, tak ti řídící jednotka vypoví poslušnost a auto ani nenastartuješ, je potřeba to nějak „ošetřit“, ale podrobnosti neznám. U starších aut to jde.
0 Nominace Nahlásit |
Odmontuje nahradí trubkou a šetří filtr na další STK dále, jeho miláček má o dva koníky více
2Kdo udělil odpovědi palec? zjentek, aliendrone
před 1919 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, je to tak, jak jsi naznačil: kdo (pod)maže, ten jede. Jinak 1/4 aut
má filtr vymontovaný svépomocí. Samozřejmě je to ilegální a je za to
pokuta až 50 litrů.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cechy-krizuje-lovec-filtru-ctvrtina-ridicu-ma-prusvih-40294184
2Kdo udělil odpovědi palec? zjentek, aliendrone
před 1919 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Úplně normálně. Ještě spousta aut toto kurvítko nemá z výroby. Zaplať za to pánbuh… Nakonec je to jen hoňka na papír pro papír a na peníze.
Aliendrone, stačí malý zásah do SW ŘJ a tradá… 😁
0 Nominace Nahlásit |
Edison>>> No v tom je ten háček, přesně jak jsem psal. Lidé jsou zvyklí, že stačí málo – OBD II kabel + VCDS a hnedle ze své Filcky či Fóbie udělají „draka“, deaktivují immo apod., jenže jak jsem to pochopil, tak vtip je v tom, že NESTAČÍ přepsat soft v řídící jednotce, je třeba udělat úpravu na úrovni HW (tzv. „načipovat“), podobně jako se kdysi upravovaly Playstationy, aby braly pálená (neoriginální) DVD.
Což už není taková brnkačka, obnáší to mít 2 řídící jednotky (jednu origo pro STK, druhou načipovanou pro jízdu bez filtru – pokud nechceš pro účely STK pořád doblba něco pájet. Další průser, který tam vzniká je něco mezi navigací (která si najeté kilometry také pamatuje) a řídící jednotkou, která když „leží v šuplíku“ si je pochopitelně nepamatuje. Což by v REÁLU neměl být problém (kdo by se v tom hrabal), ale slyšel jsem, že už začali kontrolovat i soft jednotek (kvůli jeho případným úpravám), respektive jeho CRC (kontrolní součet), tudíž možná i na tohle dojde.
Jak říkám, podrobnosti neznám, své know-how ti nikdo jen tak nevyprdelí, alespoň do té doby, dokud to bude aktuálně vynášet slušné výdělky za relativně málo pohodové práce. Až to bude aktuální jako třeba u Felicíí (koho dnes zajímají?), jsem si jistý, že se úplnou pravdu dozvíme. Podobně jako u Felicií, kde si spousta lidí svépomocí deaktivuje immo (které je stejně jen pro srandu, když ho každý umí přečůrat a ostatně kdo by dnes kradl Felicii ;)) jen proto, aby nemuseli dávat o pár stovek víc za klíč s čipem. ( v případě vícero klíčů může ušetřit i tisíce, což k jejím dnešním cenám bez problémů může činit i čtvrtinu ceny auta. ;) :)
Vlastně se do dozvíme možná celkem BRZY s ohledem na prudký propad prodeje dieselů (automobilky hlásí 40–65% snížení prodejů ropáků!), které právě kvůli tomuhle nikdo nechce – no uznej sám, že přijít s autem na jeho PRVNÍ STK (tedy po 4 letech od zakoupení nového) a NEPROJÍT na emisích je hrůzinec sám o sobě. Obzvláště vzhledem k tomu, že průměrná cena uvedení do fit stavu je cca 20000Kč a to bez ohledu na všelijaké „pobídky“ viz https://www.idnes.cz/auto/autoservis/filtr-pevnych-castic.A170711_005612_autoservis_fdv
Průser je, že tenhle bazmek (filtr pevných částic) se začal už montovat i do ZÁŽEHOVÝCH(!!!) motorů (kvůli vyskokotlakému vstřiku), takže budoucnost spalovacích motorů resp. vozidel s nimi vidí už kdekdo DOST bledě. Tlačí to do „elektriky“ fakticky hustě, to se musí nechat. S ohledem na nesmyslné emisní požadavky, pořizovací cenu a provozní náklady spalovacího motoru už BRZY začne platit, že se spalovací motory nevyplatí a koupit elektromobil je výhodnější, jsem přesvědčen, že se této situace možná ještě dožiji (je to horizont cca 10–15let max.). :(
No, tak o brutálním propadu prodeje dieselů se ví obecně (a píše se všude – např. https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/diesely-drti-jejich-spatna-povest-prodeje-dal-klesaji-1359752 ), jak deaktivovat immo na Felině (pokud bys to už nevěděl) se dnes už BĚŽNĚ píše i na fórech ( http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=10371 , stačí trochu googlit. Copak nechodíš mezi lidi, především do kulturně-vzdělávacího zařízení lidově zvaného HOSPODA? Ceny oprav či dílů v autoservisech také nejsou žádným tajmstvím, tož to prostě vím, jelikož jsem TAK překrásný, no. ;) :D :D
Je to super, ta odpověď včetně diskuze mně zase maličko rozšířila obzor, zatímco Edison nám sdělil, že není ekologický aktivista.
To je fak. To nejsem. A dokonce zn ám spousty důvodů i proti tý elektrice. Podotýkám, že ty důvody jsou ekologické, ale i technické.
Nedáte se kontaktovat, tak jen tady: nemám vaši odpověď na otázku chápat jako navádění k odpojování DPF, že ne? A ty „spousty důvodů“ jsou z diskusních fór, která sjou chytřejší než všichni technici automobilového průmyslu dohromady, co?