Avatar uživatele
Alesh

Jak funguje Heureka.cz a podobné vyhledávače?

Je to tajné nebo je to někde popsáno? Konkrétně mi jde o to, jak se do ní dostávají informace z jednotlivých e-shopů? Má Heureka nějaký vlastní nástroj, tj. prolézá sama web a e-shopy vyhledává nebo když si někdo zřídí e-shop, tak se musí nějak na Heurece registrovat?
A čem Heureka vlastně vydělává? Jasně, je to reklama, v určité době ale byla neznámá, čili asi v té první fázi nevydělávala nic, ne? Kdy a jak se tohle změnilo? Na čem vydělává nejvíc? Na tom, že nějaké obchody doporučuje, i když nejsou nejlevnější? Prostě mi vrtá hlavou, jak dosáhla té současné prodejní hodnoty (7,5 mld. Kč).

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, JirinaM před 1992 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Asi před 2 dny hovořili v ČT24 o tom, že Heureku někdo kupuje. Je to největší vyhledávač zboží z pohledu srovnání cen. Počet zájemců z řad nakupujících roste.

Stále vice firem se přihlašuje na Heureku a nabízí své výrobky.. Navíc Heureka je součástí skupiny Mall Group, kam patří některé e-shopy.

Jinak se platí za prokliky. V odkazu je ceník .

https://sluzby­.heureka.cz/na­poveda/cenik-prokliku/

Jinak o prodeji jsem našla zmínku na netu.

„Heureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich Bajer “

https://www.czechcrun­ch.cz/2019/06/­heureka-miri-k-prodeji-za-75-miliardy-korun-mall-group-misto-havrlanta-povede-oldrich-bajer/

"Na českém internetovém poli se schyluje k velkému obchodu. Stáj Mall Group by měl brzy opustit cenový srovnávač Heureka.

Prodejem Heureky získá Mall Group peníze na rozvoj. Zároveň to dává smysl i kvůli střetu zájmů,“ uvedl pro Hospodářské noviny Jakub Havrlant.

Když se totiž rozhodlo, že Heureka bude součástí skupiny Mall Group, do které patří i celá řada e-shopů v čele s Mall.cz, CZC.cz či Vivantisem, konkurenční internetové obchody protestovaly a například největší tuzemský e-shop Alza z Heureky odešel.

Součástí Mall Group je dnes také například internetový supermarket Košík.cz nebo vlastní platební metoda Mall Pay.

Podílově by se nicméně nemělo v Mall Group nic měnit ani po prodeji Heureky. Jakub Havrlant a jeho Rockaway si udrží 20 procent, PPF a Křetínský s Tkáčem po 40 procentech. Změna má ovšem proběhnout v nejvyšším vedením.!" atd.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
df

Eshop se musí zaregistrovat. Poté si stahuje data se zbožím na své stránky. Eshop platí za každý proklik jeho zboží. Heureku vlastní Poláci mám dojem

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Klaproth

Eshop se musí na Heureku zaregistrovat a poskytnout jí přístup k XML souboru s popisem a cenami. Za každý nákup se Heurece platí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Funguje to stejně jako na zbozi.cz s tim rozdilem ze heureka bohuzel rejžuje co to dá a nechává si platit za všechno. Zbozi.cz od seznamu je v tomto ohledu k eshopů mnohem přátelštější a funguje spíš jako vyhledávač než jako parazit 🙂

Data si z jednotlivých eshopů stahuje heureka i zbozi.cz uplne stejne tzn. pomoci víceméně stále identického (až na pár drobných odchylek) xml souboru viz tyto tři specifikace heureky, zbozi.cz a třeba najduzbozi.cz které jsou si nápadně podobné 🙂 https://sluzby­.heureka.cz/na­poveda/xml-feed/ , https://napove­da.seznam.cz/cz/zbo­zi/napoveda-pro-internetove-obchody/zbozi-xml-feed/specifikace-xml-feedu/ , https://www.naj­duzbozi.cz/struk­tura-xml-feedu/ … z toho vyplývá že xml export skutečně můžete připravit prakticky jen jednou a nějak ho budou schopny zpracovat prakticky všechny srovnávače.

U heureky ale nečekejte že vám dá něco zdarma, bude vás dojit co to dá.
Objektivitu u heureky bohužel dost narušují placené první pozice v seznamu eshopů u každého produktu, na prvních místech nejsou ty nejvýhodnější či nejlépe hodnocené, ale ty, které si to zaplatili :-/ to se zdá být u cenového srovnávače vada dosti podstatná, naštěstí jsou ale takto podmáznuté pozice viditelně označeny, takže není až tak komplikované narolovat pod ně kde už jsou eshopy seřazeny skutečně podle výhodnosti a ceny. Zbozi.cz je v tomto opět férovější a objektivně řadí eshopy opravdu jen podle ceny a výhodnosti aniž by pozice prodávali.

relevantní články:
Heureka.cz nebo Zboží.cz – kdo vám vydělá víc? https://www.bes­teto.cz/heure­ka-zbozi-srovnani
Velké meziroční srovnání Heureky.cz a Zboží.cz https://biddin­gblog.cz/clanek/vel­ke-srovnani-heureka-zbozi
Zboží.cz šlape na paty Heuréka.cz: konkurenční boj sílí https://webovy-servis.cz/zbozi

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek