Jde třeba o to, že hra je dobře naprogramována, přesto dojde k chybnému vyhodnocení. Např. je ve hře plný sklad, program produkt převezme a potom ohlásí chybu. To jsou i ty chyby programované?
Zajímavá 0 před 2814 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Chyba „v programu“ může být způsobena prostě chybným
naprogramováním.
Nebo chybnými daty.
Nebo ´nevhodným´ chování jiného programu (příp. OS).
Nebo neočekávaným chováním HW.
Asitak v tomto pořadí – z hlášky nelze poznat (bez znalosti toho, jak
je program napsán), o jakou chybu jde.
😉
A ano – i chyby jsou programované – i kdyby jen třeba tím, že
program některé stavy neošetřuje dostatečně.
3Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, Klaproth, luckykubrt
před 2814 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud dojde k chybnému vyhodnocení, pak hra nejspíš dobře
naprogramovaná nebyla.
Myslím, že naprostá většina chyb je způsobena buď neošetřením
(chybným ošetřením) práce s pamětí (čtení či zápis mimo oblast
alokovanou pro daná data), neošetřením nějakého očekávatelného
poruchového stavu (systém nepovolí přístup k nějakým prostředkům) či
chybou v podmínce (typicky „<“ chybně místo „<=“)
Další jak píše Gecco.
3Kdo udělil odpovědi palec? Klaproth, gecco, luckykubrt
před 2814 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při programování může dojít k celé řadě chyb, některé se snadno odchytí, např. chyby běhové nebo kompilační. V tomto případě se asi jedná o logickou chybu. Velmi častá a špatně odchytitelná chyba.
2Kdo udělil odpovědi palec? gecco, luckykubrt
před 2814 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
K chybě dochází porušením daných pravidel, ale také nechtěným odchýlením od požadovaného stavu. Takže někdy nestačí si pouze přečíst KODEX, protože lidský faktor, či jiný program, bude stejně chybovat! Nic není dokonalé ;)
0 Nominace Nahlásit |
K chybě dochází porušením daných pravidel, ale také nechtěným odchýlením od požadovaného stavu. Takže někdy nestačí si přečíst KODEX, protože lidský faktor, či jiný program, bude stejně chybovat!
Přesto, když si vezmu jako příklad řízení vozidla… když se budu snažit jet dopředu tak pokud nezařadím zpátečku tak dopředu pojedu pokud nedojde k jiné chybě (třeba slabému tahu motoru a vyšší gravitační síle… tak ten kopec nevyjedu i kdybych se hodně snažil ☹ ). Stejně tak může dojít i k tomu, že pokud budu chtít jet směr vpravo a praskne třeba pneumatika, dostanu smyk a směr bude neovládatelný. U programu je to všechno nastavené. 😉
U programu je nastavené jen to, na co programátor či analytik při tvorbě myslel. A když je to nastavené, pak je ještě otázka zda správně. Třeba u jakési sondy na marsu došlo při přistávání ke ztroskotání ačkoli vše fungovalo podle programu. Bohužel na programování se podíleli lidé z různých krajin a část psal člověk používající imperiální jednotky a druhou část člověk, který používal metrické jednotky. Bohužel to zjistili až při vyšetřování havárie.
Nebo třeba hra je dobrá, ale má tu chybu, že často padá. Taky se mi stává, že mačkám tlačítko, ale to nereaguje. To už ale nejsou programované chyby. U toho plného skladiště jde asi o způsob naprogramování, kdy program vezme surovinu a potom teprve zjistí, že je plno. Většinou, když je plno se to programuje hlášením, že je plný sklad a program surovinu nepřijme.
Je rozdíl mezi kvalitou hry (námět, provedení grafiky, zvuku, scénáře,…) a kvalitou jejího programu (bezchybnost). Znám spoustu her, které se zdají být bezchybné, ale hratelné moc nejsou 😉
…„program padá nebo tuhne“ – to jsou, pravděpodobně, také
naprogramované chyby – program není napsán dostatečně dobře (nebo
hapruje HW)
…„plné skladiště“ – nemám tucha, neznám kód programu
😉
Nebo dokonce s úmyslem, aby to padalo ? Například u hry Undermaster od společnosti Upjers. Jeden den se hra dá hrát v pohodě a jindy zase ať udělám cokoli za chvíli hra oznámí, že „server neodpovídá, protože vypršel čas“. Nevím jak velký vliv na tom má přepnutí na celou obrazovku (v tom je odezva asi opravdu pomalejší), ale dělat by to nemělo, když to není přímo naprogramované (tj. jaktože jednou to jde a podruhé zase ne, aby to pak zase šlo… co je příčinou té chyby ?).
„S úmyslem aby to padalo…“ – možné to je, ale nepovažuju to za
příliš pravděpodobné…
😉
…„server neodpovídá, protože vypršel čas“, „co je
příčinou“ – jak už jsem psal – nemám tucha, neznám kód, ale tohle
bude spíš vlastnost, než chyba…
___
Zkus kontaktovat autora/distributora…
😉
Nebo případně nějaký neidentifikovaný vir (hackerský teroristický útok) či nekompatibilita s hardwarem. U domácího PC to tak nebezpečné zase není. Ale nedokážu si představit, že by to dělali programy třeba na letišti. To by asi nebylo dvakrát bezpečné lítat. Anebo třeba zásahem z vesmíru (sluneční elektromagnetická bouře, mimozemšťané nebo nějaké radioaktivní záření). A což teprve až budou počítače biologické se složkami DNA ? :P
Bedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |