Filtry systému rozvodu vzďuchu nové, v servisu nevidí problém. Přesto se skla interiéru mlží jako o závod, což v předchozích letech se u téhož vozu nedělo. I když je přepnuto na přísun vnějšího vzduchu, vůz se mlží obdobně, jako při aktivaci vnitřního okruhu rozvodu vzduchu při dešti.
Jaké mohou být příčiny? Může být příčinou pouhé počasí? Pokud je v těchto dnech deštivo, auťák není možno z důvodu mizerné viditelnosti bezpečně řídit a je nutno čekat, až se interiér vytopí na určitou teplotu, kdy se skla odmlží. Jenže po několika km jízdy vypnete motor, z auta si odskočíte třeba na 10 min. do Burger Kinga a po nastartování začíná celé odmlžovací drama znovu, třeba i dalších 10 min. I při vyšším stupni výkonu fukaru v poloze na skla se tyto prudce zamlží a jen pozvolna se následně odmlžují. Někdy to vypadá, jako by z rozvodu vzduchu byla foukána pára přímo na ty skla? Vše ukazuje na extrémní změnu počasí v posledních letech (vůz se takto mlží druhým rokem). Máte jiné vysvětlení?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? JájsemRaibek, aliendrone před 1838 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak to je blbý, protože příčin může být HAFO a najít je může být docela drámo, bo diagnostika ti v tomhle nepomůže.
Vyjdu z toho, že se ti „zdá, jakoby pára vycházela“ přímo z ventilačního průduchu.
Takže možnosti:
Někdy to jde i z motorového prostoru (když je radiátor v „kaslíku“ spolu s filtrem.) V takovém případě rovnou zkontroluj i dno kaslíku, jestli není zadělané bordelem (prachem, resp. bahínkem splou s kousky listů atd.) – jestli jo a drží se v tom dešťová voda, tak zdroj máš. Ergo vyčistit a HLAVNĚ prošťouchnout otvor pro odkap napršelé vody (až ho v tom sajrajtu najdeš). ;) :) Totéž platí pro prostor výparníku klimošky – pokud není společný.
Další možností, kudy by to mohlo uchcávat je kohout teplé vody-topení (to bývá u starších aut, pokud tam kohout je, tak většinou bývá přímo součástí radiátoru)
Příčiny můžou být TAK rozmanité, že i když tě nechci strašit, tak můžeš oblézat auto celý den a nenajdeš NIC!
Příklady
Hele, je toho prostě FAKTICKY MOC, všechno co jsem vypsal jsem už viděl na vlastní bulvy a jistě bude toho ještě víc, co jsem NEVIDĚL/neznám. Takže se obrň trpělivostí, protože pokud nebudeš mít kliku a nenajdeš to hned na 1. či 2. pokus, budeš řvát jako zjentek, když najde Keplera v ložnici Emmičky Stone! V podstatě totiž budeš rozebírat celé auto – především interiér tak dlouho, dokud to nenajdeš. A to v dnešní době, kdy je všechno „patentně zakrytováno“ je DOST na hlavu! :(
Existují i prostředky proti mlžení oken, ty trochu pomáhají, ale ani omylem nejsou všemocné. Základem je perfektně umyté sklo zevnitř (zvláště v autě, kde se kouří) a teprve pak je nastříkej a rozmaž. Nástřik je efektivní asi tak týden (o nějakém měsici či dvou jak píší reklamy si můžeš nechat zdát). Ale jestli si hodíš na odstavňáku šlofíka a nebudeš topit, počítej s tím, že budeš mít okna zarosená jaxviň – ať s aplikovaným hydrofobním prostředkem nebo bez!
Tak HODNĚ ŠTĚSTÍ bejku, myslím, že Emmičku nějaký čas neuvidíš (pokud nebudeš mít kliku a nenajdeš to rychle)! ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Já myslím, že jinou příčinu, než vysokou vlhkost vzduchu a nízké venkovní teploty to mít nemůže. Teď to tak s počasím na střídačku často bývá, zvláště po ránu. Je to normální.
0 Nominace Nahlásit |
Buď máš ucpanej přívod vzduchu zvenku, nebo odfuk z kabiny ven…
Filtry, klapky? Opravdu zkontrolovali, že jsou ty klapky co přepínaj směr
vzduchu v pořádku?
0 Nominace Nahlásit |
Je to jen o fyzice. Jak správně píše pan Kepler, než vysokou vlhkost vzduchu a nízké venkovní teploty
0 Nominace Nahlásit |
A protože miluju život si CO NEJVÍCE zjednodušit, s radostí sdílím názor Keplera a cukrara. Na počasí mě mate už jen fakt, že mám zamlžený okna daleko více, než všichni okolo, protože pokud přes skla aspoň trochu vidím, hned koukám, jak na tom ti okolo na cestách jsou, abych našel příčinu. Jako třeba včera v prudkým dešti: NIKDO neměl zarosený skla, JENOM ZJENTEK! (;
Mno a přesně tohle se mi stalo, když jsem 20 minut před tím projížděl oblakem prachu někde na opravě dálnice, tam jsem přepnul větrání na vnitřní okruh abych zbytečně nezasíral filtr a pak jsme vjel do deště…
Proto předpokládám, že Ti nefunguje správně větrání. Nevylučuju tu netěsnost jak píše Android, ale to bys myslím měl výraznej úbytek vody v chladiči. A netěsnost kastle – bys někde viděl vlhko dřív než by Ti to zamořilo vlhkostí celej interiér – zvlášť pokud na skla foukáš „čerstvej“ a ohřátej vzduch.
Jo a chybu v „odfuku“ z auta ven můžeš testnout pootevřením okénka. Pokud by to bylo tím, pak pootevření okénka by mělo pomoct během pár desítek sekund. Pokud to nepomůže hledal bych závadu ve vstupu čerstvého vzduchu do auta.
Alien: Kdyby mu někde tekla voda z chladiče, tak by si snad všiml ne? Od
té doby co mám trochu modernější auto se o kapaliny nestarám, zkontroluje
je mechanik při servisní prohlídce… Po koupi jsem měl snahu dělat
nějaký čas předvýjezdovou kontrolu, ale zkrátka nic neubývá, nic
nepřetéká, zkušenost říká že není třeba se starat…
OK. Je mi jasné, že až se někdy něco posere zas mně to nechá 300 km od
domova…
Dochy>>> Problém je v tom, že NEVÍME co je to za auto, resp. v jakém je stavu. U nějaké 15 let staré plečky už má spoustu věcí odslouženo a pokud auto nebylo dobře servisováno…
Mraky lidí jezdí s autem, ze kterého ubývá olej, nemrzka nebo dokonce mu drhnou brzdové destičky (!!), takže pokud expanzku dolije 0,5l jednou za 3 nebo 4 neděle, považují to za „přirozený“ úbytek. (Řeknou si – je to holt stará kára a nevypaltí se do ní investovat, motor žere olej, couvačky se rozvěcí jak kdy a tohle je jen další obtíž.)
Můžu tě ujistit, že MNOHO řidičů si s údržbou auta hlavu neláme, zvláště těch s cenou do 20k – něco významnějšího na nich klekne, sundají značky a pá. Technické kontroly taková auta projíždí jen „aby byla vidět na kameře“- za příslušný bakšiš (oproti dřívějšku dnes nutnost), potvrzení o „ekolikvidaci“ koupíš za 500 – prostě lidé jsou různí, no. Tak proto to tak rozepisuji. ;) :)
Souhlasím s tebou, že to co mne učili v autoškole (předvýjezdová kontrola) – kdo by se s tím zdržoval, že? Ale jednou za čas se VYPLATÍ na to mrknout, alespoň před a po zimě. Tím, že odhalíš chyby na laku nebo na podvozku (a díky tomu relativně VČAS uděláš prevenci) významně prodloužíš životnost, věř mi! A na servisy (i ty značkové!) se NESPOLÉHEJ, lidé jsou lemplové a rádi si „ulehčí práci“ – mohl bych ti vyprávět doslova HORORY! ;)
Mám Partnera, r.v. 2005… Takže za rok důkladnou prohlídku, jo??
😉
Zatím tedy nic neteče, brzdy měněny asi 3 roky zpátky (na jednom kole
opravdu šoupaly, asi se odlepil zbytek obložení z podkladu) – jinak vím,
že mechanik obložení zběžně kontroluje při každém přezouvání.
A značkový servis? Souhlas. Myslím, že tam mají i učně a moc je
nekontrolují. Po tom co jsem od nich odjel po pravidelném servisu jsem pak
našel měrku oleje položenou přes motor. Aspoň že tam vydržela a
nezapíchla se někam k řemenu…
Teď jezdím ke „garážistovi“ srdcaři. Mám u něj pocit že se aktivně
o to auto zajímá a cena je oproti značce tak třetinová.