Avatar uživatele
zjentek

Interiér osobního vozu se nadmíru mlží. V čem může být problém?

Filtry systému rozvodu vzďuchu nové, v servisu nevidí problém. Přesto se skla interiéru mlží jako o závod, což v předchozích letech se u téhož vozu nedělo. I když je přepnuto na přísun vnějšího vzduchu, vůz se mlží obdobně, jako při aktivaci vnitřního okruhu rozvodu vzduchu při dešti.

Jaké mohou být příčiny? Může být příčinou pouhé počasí? Pokud je v těchto dnech deštivo, auťák není možno z důvodu mizerné viditelnosti bezpečně řídit a je nutno čekat, až se interiér vytopí na určitou teplotu, kdy se skla odmlží. Jenže po několika km jízdy vypnete motor, z auta si odskočíte třeba na 10 min. do Burger Kinga a po nastartování začíná celé odmlžovací drama znovu, třeba i dalších 10 min. I při vyšším stupni výkonu fukaru v poloze na skla se tyto prudce zamlží a jen pozvolna se následně odmlžují. Někdy to vypadá, jako by z rozvodu vzduchu byla foukána pára přímo na ty skla? Vše ukazuje na extrémní změnu počasí v posledních letech (vůz se takto mlží druhým rokem). Máte jiné vysvětlení?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? JájsemRaibek, aliendrone před 1838 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Tak to je blbý, protože příčin může být HAFO a najít je může být docela drámo, bo diagnostika ti v tomhle nepomůže.

Vyjdu z toho, že se ti „zdá, jakoby pára vycházela“ přímo z ventilačního průduchu.

Takže možnosti:

  1. Radiátor topení je poškozený (malá pravděpodobnost), mnohem větší šance je, že je zpuchřelá přívodní hadice a u radiátoru ukapává (obvykle v místě secvaknutí montpáskou) Vezmi nějakou babuchen (mají citlivější čich) otevři expanzku a dej jí oňuchat chladící směs. Jestli ji ucítí i vevnitř, budeš muset k radiátoru na to mrknout, to ale bývá celkem dost pakec, bo je ukrytý DŮKLADNĚ a budeš muset rozhodit řádný kus přístrojovky.

Někdy to jde i z motorového prostoru (když je radiátor v „kaslíku“ spolu s filtrem.) V takovém případě rovnou zkontroluj i dno kaslíku, jestli není zadělané bordelem (prachem, resp. bahínkem splou s kousky listů atd.) – jestli jo a drží se v tom dešťová voda, tak zdroj máš. Ergo vyčistit a HLAVNĚ prošťouchnout otvor pro odkap napršelé vody (až ho v tom sajrajtu najdeš). ;) :) Totéž platí pro prostor výparníku klimošky – pokud není společný.

Další možností, kudy by to mohlo uchcávat je kohout teplé vody-topení (to bývá u starších aut, pokud tam kohout je, tak většinou bývá přímo součástí radiátoru)

  1. Čekni koberečky – jsou vlhké? I když ZATÍM není sníh (nebo alespoň ne v Práglu, nwm jak tam někde v horách u vás na dálném severu), častým vytupováním a nastupováním si (zvláště pokud máš traktorvzorek na botách) dovnitř nanosíš tolik sněhu (který když roztaje se vcucne do koberce a v zimě prakticky nevysychá). Základ je oklepat boty co nejvíc to jde při nastupování od sněhu a používat gumové koberečky pokud možno s vyšším okrajem. (a když je z něj z rozátého sněhu „bazének“, tak ho OPATRNĚ vyndáš abys to nerozbryndal a vyleješ) Pokud sis do koberců vylil třeba 2l láhev minerálky, tak zde zbývá jen vysušení – to nakonec v nejhorším přečkáš až do léta, kdy to vlivem vyšších teplot vyschne samo. Jinak klasika – desikátory (silikagel, rýže atd.) až do vysušení, pokud možno v teplé garáži.
  2. Máš v autě díru. A tou dírou se dovnitř dostává voda. Opět příznak jsou vlhké/mokré koberečky. (vždy kontroluj v nejnižším místě, obvykle tam, kde jsou za jízdy nohy, pokud máš dodatečný gumový koberec, tak pod ním).

Příčiny můžou být TAK rozmanité, že i když tě nechci strašit, tak můžeš oblézat auto celý den a nenajdeš NIC!

Příklady

  1. obyčejné ožmoulané těsnění dveří – na pohled vypadá dobře, ve skutečnosti podél něj teče voda dolů do koberce.
  2. netěsní střešní okno (pokud to je mezi rámem a kastlí, není to vidět, ale nad hlavou máš úplný bazének) a obvykle přebytek vody stéká dolů podél některého ze sloupků a skončí o5 v kobercích. Totéž i u díry na anténu(y).
  3. uhnilá kastle pod torpédem (takže to jen tak nevidíš) – nasáklá vnitřní protihluková izolační pěnovka na předku, odtud o5 dolů do koberce.
  4. obyčejnáý díra v podlaze (nemusí být na první pohled patrná, může to vypadat „cajk“, jen „trochu orezlé“, ale voda je bestie, provzlíná všude když jezdíš za mokra, tak výsledek je pochopitelně vlhký CELÝ koberec, tudíž nevíš odkud.
  5. špatně založený tapecírunk na některých dveřích (po předchozí demontáži), obvykle když se neunavuješ vrátit a řádně přitěsnit krycí fólii pod ním. Někdy to také stéká pod dekly rovnou do koberce, podobně jako v případě špatného těsnění dveří.
  6. u hatchbacků to často dělají 5. dveře, pouští vodu dovnitř místo ven zkorodovanými místy. Pověstná na korozi 5. dveří je třeba Felicie. Zkontroluj i prostor pro rezervu, jestli tam nemáš „bazének“. A když jsi vzadu, tak u některých aut (co mají po stranách „kapsy“), tak čekni i je, jestli je máš.

Hele, je toho prostě FAKTICKY MOC, všechno co jsem vypsal jsem už viděl na vlastní bulvy a jistě bude toho ještě víc, co jsem NEVIDĚL/neznám. Takže se obrň trpělivostí, protože pokud nebudeš mít kliku a nenajdeš to hned na 1. či 2. pokus, budeš řvát jako zjentek, když najde Keplera v ložnici Emmičky Stone! V podstatě totiž budeš rozebírat celé auto – především interiér tak dlouho, dokud to nenajdeš. A to v dnešní době, kdy je všechno „patentně zakrytováno“ je DOST na hlavu! :(

Existují i prostředky proti mlžení oken, ty trochu pomáhají, ale ani omylem nejsou všemocné. Základem je perfektně umyté sklo zevnitř (zvláště v autě, kde se kouří) a teprve pak je nastříkej a rozmaž. Nástřik je efektivní asi tak týden (o nějakém měsici či dvou jak píší reklamy si můžeš nechat zdát). Ale jestli si hodíš na odstavňáku šlofíka a nebudeš topit, počítej s tím, že budeš mít okna zarosená jaxviň – ať s aplikovaným hydrofobním prostředkem nebo bez!

Tak HODNĚ ŠTĚSTÍ bejku, myslím, že Emmičku nějaký čas neuvidíš (pokud nebudeš mít kliku a nenajdeš to rychle)! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Já myslím, že jinou příčinu, než vysokou vlhkost vzduchu a nízké venkovní teploty to mít nemůže. Teď to tak s počasím na střídačku často bývá, zvláště po ránu. Je to normální.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Buď máš ucpanej přívod vzduchu zvenku, nebo odfuk z kabiny ven…
Filtry, klapky? Opravdu zkontrolovali, že jsou ty klapky co přepínaj směr vzduchu v pořádku?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Je to jen o fyzice. Jak správně píše pan Kepler, než vysokou vlhkost vzduchu a nízké venkovní teploty

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zjentek

A protože miluju život si CO NEJVÍCE zjednodušit, s radostí sdílím názor Keplera a cukrara. Na počasí mě mate už jen fakt, že mám zamlžený okna daleko více, než všichni okolo, protože pokud přes skla aspoň trochu vidím, hned koukám, jak na tom ti okolo na cestách jsou, abych našel příčinu. Jako třeba včera v prudkým dešti: NIKDO neměl zarosený skla, JENOM ZJENTEK! (;

před 1837 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Mno a přesně tohle se mi stalo, když jsem 20 minut před tím projížděl oblakem prachu někde na opravě dálnice, tam jsem přepnul větrání na vnitřní okruh abych zbytečně nezasíral filtr a pak jsme vjel do deště…

Proto předpokládám, že Ti nefunguje správně větrání. Nevylučuju tu netěsnost jak píše Android, ale to bys myslím měl výraznej úbytek vody v chladiči. A netěsnost kastle – bys někde viděl vlhko dřív než by Ti to zamořilo vlhkostí celej interiér – zvlášť pokud na skla foukáš „čerstvej“ a ohřátej vzduch.

před 1837 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Jo a chybu v „odfuku“ z auta ven můžeš testnout pootevřením okénka. Pokud by to bylo tím, pak pootevření okénka by mělo pomoct během pár desítek sekund. Pokud to nepomůže hledal bych závadu ve vstupu čerstvého vzduchu do auta.

před 1837 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Alien: Kdyby mu někde tekla voda z chladiče, tak by si snad všiml ne? Od té doby co mám trochu modernější auto se o kapaliny nestarám, zkontroluje je mechanik při servisní prohlídce… Po koupi jsem měl snahu dělat nějaký čas předvýjezdovou kontrolu, ale zkrátka nic neubývá, nic nepřetéká, zkušenost říká že není třeba se starat…
OK. Je mi jasné, že až se někdy něco posere zas mně to nechá 300 km od domova…

před 1837 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Dochy>>> Problém je v tom, že NEVÍME co je to za auto, resp. v jakém je stavu. U nějaké 15 let staré plečky už má spoustu věcí odslouženo a pokud auto nebylo dobře servisováno…

Mraky lidí jezdí s autem, ze kterého ubývá olej, nemrzka nebo dokonce mu drhnou brzdové destičky (!!), takže pokud expanzku dolije 0,5l jednou za 3 nebo 4 neděle, považují to za „přirozený“ úbytek. (Řeknou si – je to holt stará kára a nevypaltí se do ní investovat, motor žere olej, couvačky se rozvěcí jak kdy a tohle je jen další obtíž.)

Můžu tě ujistit, že MNOHO řidičů si s údržbou auta hlavu neláme, zvláště těch s cenou do 20k – něco významnějšího na nich klekne, sundají značky a pá. Technické kontroly taková auta projíždí jen „aby byla vidět na kameře“- za příslušný bakšiš (oproti dřívějšku dnes nutnost), potvrzení o „ekolikvidaci“ koupíš za 500 – prostě lidé jsou různí, no. Tak proto to tak rozepisuji. ;) :)

Souhlasím s tebou, že to co mne učili v autoškole (předvýjezdová kontrola) – kdo by se s tím zdržoval, že? Ale jednou za čas se VYPLATÍ na to mrknout, alespoň před a po zimě. Tím, že odhalíš chyby na laku nebo na podvozku (a díky tomu relativně VČAS uděláš prevenci) významně prodloužíš životnost, věř mi! A na servisy (i ty značkové!) se NESPOLÉHEJ, lidé jsou lemplové a rádi si „ulehčí práci“ – mohl bych ti vyprávět doslova HORORY! ;)

před 1836 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Mám Partnera, r.v. 2005… Takže za rok důkladnou prohlídku, jo?? 😉
Zatím tedy nic neteče, brzdy měněny asi 3 roky zpátky (na jednom kole opravdu šoupaly, asi se odlepil zbytek obložení z podkladu) – jinak vím, že mechanik obložení zběžně kontroluje při každém přezouvání.
A značkový servis? Souhlas. Myslím, že tam mají i učně a moc je nekontrolují. Po tom co jsem od nich odjel po pravidelném servisu jsem pak našel měrku oleje položenou přes motor. Aspoň že tam vydržela a nezapíchla se někam k řemenu…
Teď jezdím ke „garážistovi“ srdcaři. Mám u něj pocit že se aktivně o to auto zajímá a cena je oproti značce tak třetinová.

před 1836 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek