Význam slov –
"marže, odb. rozpětí, rozdíl, mezera;
ekon. rozpětí (cenové, ziskové, kurzové aj.) mezi cenou pořizovací a prodejní;
loď. vzdálenost mezi dnem plavební dráhy a spodní hranou kýlu plavidla"
rabat1 obch. srážka, sleva z prodejní ceny, kt. dodavatel (výrobce) poskytuje odběrateli;
rabat2 – hist. (u uniformy) široká dvouřadová klopa jiné barvy
RABAT bývá s marží často zaměňován. Je-li v obchodním názvosloví marže ziskem, potom rabat představuje SLEVU, kterou prodejce poskytuje kupujícímu (například množstevní rabat) z obvyklé ceny.
Vysvětlení i s příkladem je v odkazu.
„Pozor na rozdíly mezi rabatem,přirážkou a marží !“
Vztah mezi marží a rabatem je opačný.
Můžete zjistit na příkladu .
Vzorce pro výpočet procentuelních hodnot (N … nákupní cena, P … prodejní cena):
MARŽE = 100 * (P – N) / P
"Obecně: Procentuelní hodnota marže udává, o kolik bude moje prodejní
cena vyšší než má nákupní.
Budu-li prodávat za nižší cenu, než jsem zboží koupil, bude hodnota
marže záporná, ale nebude nižší než –100%.
Hodnota –100% je pro případ, kdy má prodejní cena bude 0.
RABAT = 100 * (P – N) / N
Obecně: procentuelní hodnota rabatu udává, o kolik bude „moje“
nákupní cena nižší než prodejní.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Rabat je zľava zákazníkovi.
Marža je rozdiel medzi nákupnou a predajnou cenou.
Môžte mať základnú predajnú cenu z nej vychádza vaša základná
marža
a rabat, tj zľavu zo základnej predajnej ceny poskytujete akčnému
zákazníkovi, buď v akcii, alebo „stálemu dobrému zákazníkovi“, ale
teraz sa vám znižuje vaša marža a po odpočítaní zákonných odvodov a
iných podnikateľských poplatkov klesá váš zisk.
Takže máte pravdu marža a rabat sú navzájom úzko prepojené.
Ak pozriete na ceny niektorých obchodov s rovnakým tovarom od rovnakého dodávateľa môžte vidieť ich maržu podľa predajných cien. Koeficient rentabilnej marže býva tj. nákupná cena v pomere k predajnej medzi 1:1,6 až 1:3 ( menej ako 1,6 býva väčšinou pri výpredaji, keď sa treba zbaviť tovaru a uvoľniť sklady na nový tovar, pri koeficiente 3 už začíname hovoriť o predraženom tovare)
Upravil/a: led
4Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, zjentek, independent, vagra
před 2448 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Takto se to nedá říci.
Pokud dodavatel zvýší odběrateli rabat, sníží se mu marže. Na
poskytnutý rabat předchozím dodavatelem to teoreticky nemá vliv.
Sníží-li dodavatel marži, může si zajistit větší obrat a vynutit si tak
zvýšení rabatu poskytnutého dodavatelem (supermarkety).
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že ne.
Řekl bych že správně, nebo alespoň hodně blízko to bude mít annas.
V mnoha případech rabat=marže.
Marže je to o kolik (příp. o kolik procent) dráž obchodník prodá zboží než jej nakoupil. Rabat je tam, kde výrobce drží konečnou prodejní cenu. I ve vlastním obchodu prodává svůj výrobek ze nějakou konečnou prodejní cenu, ale nasmlouvaným obchodníkům jej prodává se slevou (rabat) aby mohli prodávat se stejnou konečnou cenou jako výrobce a měli přitom marži která jim generuje příjmy…
Ale koukám že z definice může být pojem „rabat“ použit i pro další typy slev a pak může platit i to „Snižuji-li marži, zvyšuji automaticky rabat“. Já rabat znám primárně jako slevu pro velkoodběratele (obchodníka/překupníka)
0 Nominace Nahlásit |
Viac konkrétnejšie? Chcete odpoveď typu : Ano, Ne? to by bolo konkrétne odpoveď. ale taká odpoveď je o ničom, ak nepoznáte podstatu marže a rabatu. Skúste nad odpoveďami trochu porozmýšľať, nie ste predsa tretiak zo základnej školy. Štvrtáci sa už o plus a mínus učia.
Ďakujem za ponuku, ale s bývaním nemám problém. https://www.youtube.com/watch?v=G7ymE5l7wHk
Máte problémy s dýchaním? tak v tom prípade vám doporučujem domček niekde v horách