Sháním něco přenosného na nafukování kola kola. Napadlo mě že by bylo dobré, když existuje kompresor, tak jestli není něco podobného i na nabíjecí tužkové baterie. Prostě bez práce, za pár vteřin mít nafouknuté kolo. Baterie lze sehnat prakticky všude, a když píchnu a budu měnit duši, tohle by bylo nejjednodušší.
Zajímavá 0 před 3781 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
K nafouknutí kola za pár vteřin je potřeba mít kompresor s výkonem
řádově stovek wattů. Z tužkového akumulátoru se vzhledem k jeho
velkému vnitřnímu odporu reálně nedostane víc, než 1W, takže tudy cesta
nevede. Prodávají se ale kompresorky na 12V s výkonem kolem 150W. Takový
kompresorek by se dal napájet z gelového olověného akumulátoru, huštění
by ale trvalo několik minut. Kdo by se s tím ale tahal. To už je
reálnější tlaková láhev. Problém ale je, kde ji natlakovat.
Není nad lehkou miniaturní pumpičku a lidské sádlo. Buď fit!
0 Nominace Nahlásit |
V AA baterii tolik energie které je potřeba k nafouknutí kola nenajdeš. Pokuď jsi líný párkrát zapumpovat pořiď si pumpičku na bombičky.
1Kdo udělil odpovědi palec? rigormortis
před 3781 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kompresor je víceméně pouze přístroj se stlačeným vzduchem, který jej mimo jiné také dokáže stlačovat, při tomto aktu musí mít přísun energie, ovšem až je natlakován, můžeš jej odpojit a bez přísunu energie používat. Ovšem bude snazší nejspíše vozit pumpičku, než za kolem káru s kompresorem. Také bych nechtěl vidět, co by ti to udělalo, kdybys s tím někde bouchl.
0
před 3781 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U conrada jsem viděl akumulátorové kompresory. Ale jestli by to na kolo bylo praktické… nevím nevím. Velké, těžké, drahé a pravděpodobně i hodně pomalé. Ty co jsem viděl měli akkubaterii pdoobnou jako ruční nářadí (takže žádné tužkové články)
0
před 3781 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Možná že existuje, ale kolo by ti nenafouknul. To už je lepší si pořídit pumpičku a tahat jí s sebou. Na nafouknutí kola jsou potřeba kompresory jsou jsou tady http://www.kompres.cz/kompresor tedy přinejmenším na 12V.
0
před 2972 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když už nám to tu spammer mimamo vytáhnul na světlo boží, tak mně
napadlo spočítat kolik energie asi tak je třeba na nafouknutí kola. Takže
hodně hrubé odhady, protože se mi nechce přemýšlet a počítat přesně
průměr duše něco přes 3 cm, to se v poho vejde do průřezu 10cm2, obvod
kola 3m, (pře)tlak 3atm. Protože potřebujem natlačit ty 3 atm
z atmosférického vzduchu, budu počítat 3× větší tlačnou délku, tedy
3×3m, počítám 10
takže 10cm2, tlak 3 atm, potřebuji sílu 300N, tlačit 10m, potřebuji
energii 3kJ.
V jednom AA akumulátoru by mělo být třeba 1,2V, 2Ah, to je 2,4Wh, to je cca
8,5kJ. Takže jeden akumulátor by stačil na napumpování cca 3 kol. Sestava
3 článků by měla zvládnout řádově 10 kol. Nepřipadá mi rozumné
nastavit vybíjecí proud tak, aby se baterie vybila dříve než za hodinu, to
by odpovídalo při 3 článcích nafukování jednoho kola na cca
5–6minut.
Hodně (opravdu hodně) jsem zjednodušoval, ale tak orientačně bych řekl, že je to sice bateriema řešitelné, ale přeci jen trochu mimo oblast smysluplnosti. Místo spolehlivé pumpičky za 60kč se kterou bez potíží napumpujete kolo za minutu s sebou potáhnete drahý, nespolehlivý přístroj odkázaný na baterky, kterému to bude trvat věčnost.
Huxa: Kompresor standardně není lahev se stlačeným vzduchem. Kompresor je to zařízení, které stlačený vzduch vyrábí. Některé kompresory jsou rovnou dodávány jako celek s tlakovou lahví, ale podmínkou to není.
Nejmenší kompresor, co jsem viděl, měl výkon 150W, tudíž dle mých výpočtů by ho průměrná AA baterka mohla pohánět necelé dvě minuty/sekundy.
Drap | 448 | |
marci1 | 268 | |
Kepler | 220 | |
annas | 219 | |
gecco | 146 | |
Alesh | 139 | |
hanulka11 | 135 | |
led | 127 | |
mosoj | 120 | |
elkon | 119 |
Atletika |
Cyklistika, MTB |
Fotbal |
Hokej |
Motorsport |
Rekreační sport |
Ostatní sport |