Avatar uživatele
anonym

EU ojediněle ve prospěch zákazníků v ČR. Vítáte tento přínos?

Internetové obchody musí při vracení zboží nově zákazníkům vracet i peníze za poštovné. Rozhodl o tom Evropský soudní dvůr (ESD). Obchodníky proto čeká přepisování obchodních smluv, aby nedostali pokutu od České obchodní inspekce (ČOI).
Zákazníkům stále zůstává povinnost zaplatit poštovné za odeslání zásilky zpátky prodejci.
Zdroj: http://www.no­vinky.cz/ekono­mika/246482-internetove-obchody-musi-nove-vracet-i-penize-za-postovne.html

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? led, Kerberus, anonym, skrz, pizIicka, HIada, aIise před 4799 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
jmhad

Pokud vím,tak i naše zákony umožňují do reklamace zahrnout náklady spojená s reklamací – poštovné,jízdné,ces­tovné a pod. v případě,že tato byla uznána.Vy zřejmě máte na mysli náhradu při vrácení zboží internetovému obchodu ve stanovené lhůtě.To ale z výkladu výše uvedeného vyplývá také. Ale určitě jsme rádi,že nám naše myšlení potvrdila i všemocná Evropa.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
baghira

Na druhou stranu, e-shopy si u vráceného zboží bez udání důvodu mohou naúčtovat přiměřenou náhradu za uvedení zboží do původního stavu (přebalení) a za opotřebení, pokud bylo zboží používáno víc než je nutné pro ověření jeho vlastností a funkčnosti.
Což je rozumné opatření proti vychcánkům, co používali e-shopy jako bezplatnou půjčovnu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek