Je to doba odezvy serveru (jak dlouho to trvá, než na tvůj signál dostaneš odpověď). Na optice bych čekal pod 10ms, ale ono to je DOST komplikované a klidně to může být relevantní výsledek. Jednak záleží na samotném serveru, ke kterému měříš (vytížení), ale především na architektuře sítě. Jestli pinguješ přes bambilion síťových prvků na velkou vzdálenost (Asie, Amerika), tak doba odezvy je pochopitelně delší, taktéž závisí na takových faktorech, jako je agregace či užití VPN, vytížení vlastního síťového adaptéru atd. (typicky když se spustí widlácké aktualizace, jde ostatní připojení doslova do kopru!)
Pro běžné užití je latence do 100ms obvykle plně vyhovující, jinak je to ale v případě hraní her, protože případné lagy (prodlevy v odezvě) mají negativní vliv nejen na tvoji vlastní hru, ale i na celý server jako takový (kdy se díky snaze lagování kompenzovat může tzv. „rozlagovat“). Obvykle se řeší nastavením max. hodnoty pingu, při jejímž překročení server „nadělí“ lagujícímu hráči autokick.
Dobu odezvy k serveru si můžeš změřit nejrelevantněji v konzoli příkazem „ping“, všelijaké ty měřiče na webovkách mají už ISP očíhnuté, a jakmile vlezeš na jejich měřičské stránky (hlídají si to), sestaví ti „vyvoněné připojení“ (které nemusí mít s tím „běžně sestavovaným“ nic společného – proto abys „naměřil“ co nejlibovější hodnoty). Tudíž naměříš dobrý výsledek – zvláště pokud pinguješ na server ISP, ale v reálu může být internet pomalý.
Vůbec problematika měření rychlosti připojení/stabilita/doba odezvy atd. je na celou kapitolu. :)
0 Nominace Nahlásit |
Taky je potřeba pro odezvy vybírat vhodný server. Případně server, od kterého mě odezva zajímá. Nezapiomínat na jitter. Je sice krásné mít odezvu 10 ms, pokud je ale nestabilní a pohybuje se 10 – 100 ms moc dobré to asi nebude. Jo… a abych nezapoměl… Tahle měření monitorují celou přenosovou trasu. Tedy včetně případných WiFi, které rychlosti výrazně zpomaluji (hlavně ty domácí routery), takže jde opět o to, co nás zajímá. Pokud jen vlastní připojení, doporučuje se připojení k modemu metalicky – kabelem. Rovněž mohou měření zkreslovat nejrůznější aplikace, rychlost se pak dělí, takže co není potřeba při měření povypínat.
Zdroj: https://www.eurosignal.cz/rady-a-tipy/stabilni-internet-jake-parametry-hraji-roli/
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Pro někoho výborné pro dalšího bídné, do roku 2025 bude v Česku připojení a i odezva na špičkové úrovni, sdělil pan Jean-Claude-Juncker
0 Nominace Nahlásit |
je to doba, kterou čekáš než ti vůbec začne přicházet nějaká odpověď (tedy nikoliv doba po kterou odpověd přichází celá, ne jen ten první bit). Ne vždy latence přímo souvisí s celkovou přenosovou rychlostí, díky použité technologii (například satelit) mohou být latence velmi dlouhé, ale přenosová rychlost následně relativně vysoká. Totéž platí naopak, pokud jsi připojen na optice ale máš zapalcenou jen nižší rychlost, můžeš mít velmi rychlou latenci ale pomalé stahování …
Latence jsou velmi důležitý faktor kdekoliv se jedná o okamžité odezvy, například je to kritický faktor pro online hry, ať už síťový multiplayer nebo přímo streamované hraní typu Google Stadia, kde signály z ovladače putují přes internet rovnou na servery googlu aby ten vrátil obraz hry, je zřejmé že u této technologie budou značné nároky nejen na přenosovou rychlost ale především právě na latenci aby reakce na stisk tlačítka ovladače se do příhozího streamu promítla opravdu co nejrychleji.
31 ms není vyloženě špatná hodnota, ale třeba na streamované hraní přes google stadia už by nestačila a pro tento případ by měla být nižší než 20ms. Prohlížení youtube a webových stránek ale nijak znatelně neovlivní ani kdyby byla trojnásobná 🙂
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekBedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 815 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |