Dochy
V zásadě pro parametry CPU platí „čím víc, tím líp“, ale
rozhoduje i konkrétní architektura. Ad „rozlišení“ – ano, monitor je
limitující. Ale ve hrách lidé často nastavují nastavují nižší
rozlišení aby snížili nároky na GPU (U CRT monitorů to ale bývá
schůdnější řešení než u LCD, u LCD hrozí nepěkné artefakty).
U běžných her rozhoduje právě CPU a grafická karta. Pojem „výkon
operační paměti“ se mi moc nezamlouvá. Zvlášť tak jak jej Kepler uvedl.
U pamětí se rozlišuje latence, propustnost, kapacita. Propustnost je dána
hlavně architekturou počítače (typ CPU a tím daná použitá sběrnice –
někdy pro jedno CPU možnost z několika variant), taktováním pamětí a
často lze ovlivnit vhodným použitím paměťových modulů (dual chanel).
Požadavky na celkovou kapacitu RAM bývají ve specifikacích hry. Nižší
kapacita (ale odpovídající specifikaci) se projeví spíše delšími
přechody mezi různými etapami ve hře (třeba pomalejší start) než přímo
problémy ve vlastní hře…
Kepler
Výkon procesoru je jen část úspěchu, domnívám se že rozhodující je
výkon operační paměti RAM. 8 GB je u nejnáročnějších her leckdy
málo. Ano, na výsledném rozlišení je monitor limitující.