Avatar uživatele
mosoj

Co vadí autu v garáži ?

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/garaz-pod-domem-podsklepeny-dum-nebo-tak-jak-je-ted-moderni-vedle-domu
Doplňuji:
Ano vím to. Zřejmě to bude zase někomu vadit.
Víz . Diskuse.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: mosoj

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? panenka před 5162 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Řeknu to asi takto a to přestože si myslím, že to víte.
V zimním období, když je auto venku, tak je mu defacto nejlépe, jelikož to co na něm zmrzne se nijak neprojeví. Pokud jej však dáte do teplé garáže, zmrzlá a hlavně slaná voda se začne rozpouštět a tato slaná voda nejvíce narušuje karoserii (železné součásti auta).
Pokud není garáž nijak vytápěna, tak je to lepší, jelikož k tomu rozmrzání tolik nedochází.
Opravdu nejhorší je z mrazu a marastu vjet přímo do teplé garáže.
Toto vše samozřejmě platí pokud jezdíte často. Pokud např. v zimě jezdíte jen občas a před úschovou do garáže auto omyjete, nevadí mu to.
Jen doplnění k uvedému odkazu:
Ano, pravda, že při opravách člověk mrzne, ale jen přístřešek je nejideálnější a to proto, jelikož auto je chráněno před povětrnostními vlivy, přestože mrzne, ale ještě jsem neviděl, že by auto pod přístřeškem bylo zasněžené nebo „zadeštěné“ tak jako by stálo venku.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
lerak14

hlavně to teplo

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Milos55

Ideální je mít přístřešek před garáží, viz. http://garaze-pristresky.cz/pris­tresek-na-auto/

před 3159 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

A proč mu vadí teplo ?

před 5162 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Auto rozmrzne tak jako tak a je jedno jestli dříve nebo později. Stejně díky soli spodek auta až na extrémní mrazy je stále mokrý.
A že by snad autu vadilo když vyjede z teplé garáže ven tomu snad nikdo nevěří.

Takže zakopaný pes je v tom že teplo působí na reakci kovu se solí jako katalyzátor a urychluje ji. Tedy urychluje korozi, ke které ale stejně dojde i venku ( pokud auto neumyjete)ale jenom to trvá o něco déle ale je to ve stejné míře.
Takže to vyjde nastejno. Ke korozi dojde stejně a ve stejné mohutnosti jak venku tak v garáži jenom venku to trvá o něco déle.

Současným autům to již tolik nevadí, neboť ochrana podvozku je jiné úrovni než dříve a pokud nedojde ke styku solného roztoku
s holým kovem nic se neděje.

Mám teplou garáž i v zimně 14 oC. Od roku 1997 v ní garážuji Daewo Lanos. Letos bylo na technické prohlídce a na podvozku není známka koroze. Pravdou ale je že v zimě když se solí, jakmile oschnou silnice ( 2– 3 dny) jedu do myčky.

před 5162 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek