Dosažená úroveň ne nezbytně všech vyšších nervových funkcí odpovídá věku nižšímu, než je věk kalendářní.
Asi největším problémem v tomto okruhu je magické myšlení jako základ většiny zobecňujících úvah přetrvávající nejen do pokročilé puberty, ale i do dospělosti. Ale to je problém faktický, vývojoví/školní psychologové se obvykle zaměřují na schopnost mluvit, vnímat sama sebe v čase, schopnost provádět zdánlivě jednoduché a přitom komplikované úkony (oblékání se, kreslení,…).
Záleží na tom, u jak starého dítěte je tento popis použit a na nějaké kvantifikaci. Například pokud by dítě u zápisu do první třídy mělo nakreslit postavu a nakreslilo by „hlavonožce“ (koule jako hlava, z ní vycházejí jen dolní končetiny), byla by to nejspíš porucha neuropsychického vývoje, protože už ve 4–5 letech by měla dětská kresba vypadat mnohem lépe.
0
před 1920 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 3383 | |
annas | 2020 | |
marci1 | 2005 | |
Kepler | 1901 | |
mosoj | 1775 | |
da ny | 1315 | |
zjentek | 1190 | |
hanulka11 | 1028 | |
quentos | 951 | |
elkon | 943 |
Děti a zdraví |
Ženy a zdraví |
Muži a zdraví |
Nemoci |
Fitness |
Životospráva |
Ostatní zdraví |