Avatar uživatele
zazubek1998

Co se stane s motorem, když nebudu seřizovat ventilové vůle?

Přeji hezký den. Jelikož autům moc nerozumím, zajímaly by mě odpovědi na pár otázek. Mám Feldu 1.3MPi 50kW. Na netu čtu, že by se měly seřizovat ventilové vůle. Co se ovšem stane, když je seřizovat nebudu? Dále se mi felda při jízdě nehřeje. Když stojí, tak motor hřeje, i ukazatel teploty jde ochotně nahoru, při jízdě se však ani nepohne a přestane topit. Myslím si, že to bude vadný termostat, ale jist si úplně nejsem. Děkuji za odpovědi 🙂

Zajímavá 0 před 2880 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Ladič pian

Rozladěné ventily by byly slyšet sluchem. Jestli není slyšet zvonění, tak zbytečná panika.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Při první servisní prohlídce by mělo být nastavení ventilů v servise zkontrolováno a případně upraveno. Pak ale, dle dnešní konstrukce motoru Felicie, není nutno si s tímto dělat větší problémy. Někdy je i častý zásah do seřizování ventilů i kontraproduk­tivní. Pokud se motor provozuje v optimálních otáčkách a zatížení, není problém. Pokud by se ozvalo klepání při nízkých otáčkách a vyšší rychlosti (nevhodné zatížení) nutno přizpůsobit zatížení přeřazením na nižší rychlost. Pokud by se ozývalo klepání běžně, nutná kontrola a seřízení ventilů. Má zkušenost byly dokonce taková, že u Dacie 1300 mi ventily klepaly, já je několikrát přesně seřizoval a klepání se neodstranilo. Pak jsem toto ignoroval a po ujetí cca 10 tis.km klepání samo ustalo, ventily se „usadily“ a dalších 80 tis.km bylo (až do prodeje vozidla) vše v pořádku. A u dalšího- Felicie 1,3 MPi jsem po celou dobu (mimo tu první servisní prohlídku) nikdy ventily neseřizoval a najezdila, dokonce i na plyn, více jak 100 tis. km, opět až do prodeje a ventily jsem nikdy neseřizoval.
Co se týče ohřátí motoru, je nutno zkontrolovat, zda hadice za termostatem nehřeje ihned po krátkodobém chodu motoru. Pokud ano, je termostat vadný. Jeho výměna na Felicii je jednoduchá, nutno pouze odpustit část chladící kapaliny, tak aby klesla pod úroveň hadice s gtermostatem. Toto možno provést, vzhledem k tomu, že není vypouštěcí ventil, povolením čidla termostatu na chladiči, případně vsunutím hadičky do nádržky chlad. kapaliny a odsátím pomocí velké injekční stříkačky nebo gumovým čerpadlem. Pak už možno provést demontáž hadice a výměnu termostatu. Je to možno rovněž provést bez odpuštění chladící kapaliny, tuto ale po povolení hadice, potom pod motorem zachytit do ploché nádoby a po opravě dolít systém novou čistou kapalinou.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Pokud nebudeš vůli ventilů seřizovat dlouhodobě, může se ti zhoršit startování, zvýšit spotřeba, přinejhorším ventil i ´podpálíš´ (a nebudeš jezdit…;-))…
Může – nemusí, záleží i na tom, v jakém je motor stavu, jak jezdíš…
Doporučený interval seřizování je 15000 km (tedy při výměně oleje), ale mám vyzkoušeno, že i seřízení jednou za čtyřnásobek je OK.
___
Auto netopí (etc.) – jo, to vypadá na vadný termostatický ventil na chladiči – velmi snadno to ověříš, když chladič před jízdou ´zacloníš´ třeba kartonem…
Je-li tomu tak, doporučuju vyměnit (není to složité) – spolu s chladící kapalinou…
😉

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek