Přeji hezký den. Jelikož autům moc nerozumím, zajímaly by mě odpovědi na pár otázek. Mám Feldu 1.3MPi 50kW. Na netu čtu, že by se měly seřizovat ventilové vůle. Co se ovšem stane, když je seřizovat nebudu? Dále se mi felda při jízdě nehřeje. Když stojí, tak motor hřeje, i ukazatel teploty jde ochotně nahoru, při jízdě se však ani nepohne a přestane topit. Myslím si, že to bude vadný termostat, ale jist si úplně nejsem. Děkuji za odpovědi 🙂
Zajímavá 0 před 2880 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Rozladěné ventily by byly slyšet sluchem. Jestli není slyšet zvonění, tak zbytečná panika.
1Kdo udělil odpovědi palec? zazubek1998
před 2880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při první servisní prohlídce by mělo být nastavení ventilů v servise
zkontrolováno a případně upraveno. Pak ale, dle dnešní konstrukce motoru
Felicie, není nutno si s tímto dělat větší problémy. Někdy je
i častý zásah do seřizování ventilů i kontraproduktivní. Pokud se
motor provozuje v optimálních otáčkách a zatížení, není problém.
Pokud by se ozvalo klepání při nízkých otáčkách a vyšší rychlosti
(nevhodné zatížení) nutno přizpůsobit zatížení přeřazením na
nižší rychlost. Pokud by se ozývalo klepání běžně, nutná kontrola a
seřízení ventilů. Má zkušenost byly dokonce taková, že u Dacie 1300 mi
ventily klepaly, já je několikrát přesně seřizoval a klepání se
neodstranilo. Pak jsem toto ignoroval a po ujetí cca 10 tis.km klepání samo
ustalo, ventily se „usadily“ a dalších 80 tis.km bylo (až do prodeje
vozidla) vše v pořádku. A u dalšího- Felicie 1,3 MPi jsem po celou dobu
(mimo tu první servisní prohlídku) nikdy ventily neseřizoval a najezdila,
dokonce i na plyn, více jak 100 tis. km, opět až do prodeje a ventily jsem
nikdy neseřizoval.
Co se týče ohřátí motoru, je nutno zkontrolovat, zda hadice za termostatem
nehřeje ihned po krátkodobém chodu motoru. Pokud ano, je termostat vadný.
Jeho výměna na Felicii je jednoduchá, nutno pouze odpustit část chladící
kapaliny, tak aby klesla pod úroveň hadice s gtermostatem. Toto možno
provést, vzhledem k tomu, že není vypouštěcí ventil, povolením čidla
termostatu na chladiči, případně vsunutím hadičky do nádržky chlad.
kapaliny a odsátím pomocí velké injekční stříkačky nebo gumovým
čerpadlem. Pak už možno provést demontáž hadice a výměnu termostatu. Je
to možno rovněž provést bez odpuštění chladící kapaliny, tuto ale po
povolení hadice, potom pod motorem zachytit do ploché nádoby a po opravě
dolít systém novou čistou kapalinou.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Pokud nebudeš vůli ventilů seřizovat dlouhodobě, může se ti zhoršit
startování, zvýšit spotřeba, přinejhorším ventil i ´podpálíš´ (a
nebudeš jezdit…;-))…
Může – nemusí, záleží i na tom, v jakém je motor stavu, jak
jezdíš…
Doporučený interval seřizování je 15000 km (tedy při výměně oleje),
ale mám vyzkoušeno, že i seřízení jednou za čtyřnásobek je OK.
___
Auto netopí (etc.) – jo, to vypadá na vadný termostatický ventil na
chladiči – velmi snadno to ověříš, když chladič před jízdou
´zacloníš´ třeba kartonem…
Je-li tomu tak, doporučuju vyměnit (není to složité) – spolu
s chladící kapalinou…
😉
0
před 2880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek