Trochu mi to vrtá hlavou a uvedu příklad. Před časem jsem měl zálusk koupit si zrcadlovku Canon eos 550D, cena se pohybovala kolem 16.tis. Pak mě zaujalo něco jiného a už jsem jen po očku sledoval další vývoj. Za nedlouho přišel model 600D a 550 se stále držely na stejné ceně, někde i stejné, jako nový model. Nakonec úplně zmizly a mě by zajímalo, proč tu cenu nestáhli třeba na polovinu a co se stalo s neprodanými kusy? Bohužel vím, co se dělá s oblečením, hračkami atd, ale u elektroniky?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Marsyas, johana 56, Pájo, kavac před 4007 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záleží na ´politice´ výrobce (či výhradního distributora) –
může dovolit výprodej staršího modelu za nižší ceny, ale také
nemusí – v tom případě se neprodané zboží ´recykluje´.
Dokonce vím o případu, kdy byl úspěšný model nahrazen ´očesaným´ za
podobnou cenu – aby nekonkuroval ´vyššímu´ (a dražšímu) modelu téže
značky.
A podobně se chovají ´vysoce značkoví´ výrobci napříč celým spektrem
výrobků.
0 Nominace Nahlásit |
Bohužel to samé, co se sušenkami, horskými koly, melouny a tak dále. Pro firmu by byla větší ztráta, aby uvolnila k prodeji staré modely za nižší cenu, protože by rázem poklesl prodej těch novějších. Protože co si budem povídat, je snad nějaký rozdíl mezi D7000 s D7100 kromě zbytečně většího rozlišení a zbytečných funkcí, jako je wifi?
0 Nominace Nahlásit |
Zrona nám to říkali ve škole, že výrobci mají přesný počet
výrobků za rok a pokud se toho prodá málo, vyhodíte se to nebo nvím co,
ale prý jich nesmí vyrobit ani míň, ani víc:-)
Doplňuji:
Omlouvám se za chyby:)
Upravil/a: JanaViki
0 Nominace Nahlásit |