Teď jsem po zimě vytáhl z nevytápěné kůlny akumulátorový vrtačko-šroubovák a zjistil, že přestala fungovat plynulá regulace otáček. Po zmáčknutí vypinače jede hned naplno. Baterka po nabití ukazuje na měřáku 13,2 V. Při soustavném mačkání vypínače je vidět přes ten průhled. nápis na baterce, že tam vevnitř něco dost silně jiskří. Má cenu podle vás investovat do nové baterie, nebo koupit nový šroubovák? Je starý cca 1 rok.
Zajímavá 0 před 2820 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Asi není čemu se divit, ty mrazy, střídání teplot a vlhkost se na tom šroubováku dost podepsaly. Obávám se, že bude poškozena i elektronika. Možná, že by stálo za pokus mašinku rozebrat, vyčistit lihem, nebo propylalkoholem, vysušit a ošetřit nějakým tím sprejem na kontakty.
0 Nominace Nahlásit |
Dej vrtačku do sucha a tepla a počkej několik dnů. Pokud to nepřestane, elektronika je kaput.
0 Nominace Nahlásit |
Elektronika u čeho?Rozdělal jsem ted baterku,vevnitř je i plošný spoj plný elektroniky,v tom se nevyznám nejsem elektrotechnik.Rozebral jsem i šroubovák.Tam je zase pro změnu pod tím tlačítkem malá škatulka,která nejde rozebrat.Do ní zajíždí ten vypínač,tuším tam bude nějaký potenciometr nebo co…Podle mě bude v háji ta baterka,když vevnitř i něco jiskří.
Motor dostává proud na plno a jiskří to na komutátoru. To je normální. Nefunguje ale regulace otáček. To je ta krabička v té je také elektronika. Opravy u levných aku vrtaček se nevyplácí !!
To jiskří v baterce,ne v tom šroubováku!Je to vidět přes ty průhledné písmena.V tom místě je ten plošný spoj a ty tranzistory či co to je jsou pokryté něčím žlutým a smrdí to po elektrice.Je to baterie FDV 1001 A
Je potřeba zjistit, co a kde jiskří. Články v baterce jsou bodované. Tam je pravděpodobnost jiskření zanedbatelná. Není to ještě v záruce?
Hlada-je,ale kupované v Německu,to by se mi prodražila ta
reklamace:-)
Koupím nový šroubovák,ta cena tam byla tehdá velmi příznivá,takže to
tak nebolí ta ztráta