Jde o karburátor Dellorto na Babettě. Tak trochu jsem experimentoval s filterm na sání vzduchu, zřejmě byla chudá směs. Zpočátku to vypadalo, že je vše OK, motor chvilkama jel jak se patří, ale to jsem tam jen tak na zkoušku vložil přeloženou textilní gázu, abych směs učinil bohatší. Těď se babka vzteká, ať s filtrem nebo bez. Kýchá, pšouká a často si pořádně práskne. Jezdit se na tom nedá a přitom bych ji teď strašně potřeboval, protože mám dlouhodobý kšeft.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? orwell před 2206 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Mno, příčin střelby ať už do výfuku nebo do sání jsou mraky. Jako první čekni osazení, vypadá to, že si to někde přisává vzduch > prasácká montáž, nejčastěji znovupoužité vyřízené těsnění na přírubách > vyměnit.
3Kdo udělil odpovědi palec? orwell, Kepler, Jiří Bohumil
před 2206 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Chudá směs,
bohatá střílí do výfuku.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, Jiří Bohumil
před 2206 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kromě již řečeného bych se ještě zaměřil na kvalitu paliva (oktanové číslo, případný obsah nečistot – i vody), druh a množství oleje v benzínu a také stav zapalovací svíčky (správná tepelná hodnota,…). Co se týká odpovědi „Ušel ventil“, tak bych upozornil na omyl. Bohatá směs hoří rychleji a chudá pomaleji! To je častý omyl, kterého se dost lidí dopouští. Samozřejmě, že existují na obou stranách hranice zápalnosti palivové směsi, ale to zde nechci teď rozebírat. Takže tzv. střílení do sání může způsobovat směs bohatší, nikoliv chudší! Co se týká zapalování, tak na vině může být větší předstih, než je optimální.
0 Nominace Nahlásit |
Z nějakého důvodu dojde k zapálení směsi dřív, než je uzavřen sací kanál.
0 Nominace Nahlásit |
Souhlas s Ušel Vent. a Aliendrone. A nemáš někde problém s přívodem paliva z nádrže? Možno rez (voda) v nádrži a ucpávání přítoku, případně filtru a nebo i trysky v karbci. A jak to jde se sytičem?
1Kdo udělil odpovědi palec? Ušel ventil
před 2205 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No hele, příčin může být fakt víc, tak zkus nějakou diagnostiku, třeba tady https://www.mojedilna.cz/diagnostika-testery-zkousecky/ Oni ti tam i poradí (alespoň mně teda poradili), takže zabiješ dvě mouchy jednou ranou.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že to bude problém s nevyčištěným karburátorem. Najdi si na netu článek jak vyčistit karburátor a jestli si na to troufáš, tak si ho zkus doma svépomocí vyčistit. Ale jestli si na to netroufáš, tak to určitě nech na odborníkovi, protože ten zásah je poměrně komplexní a taky bys mohl být překvapený na STK.
Nějak nikdo nepostřehl, že kromě toho, že jsem na chvíli zkusil filtr pochybné kvality a hned ho zase vyndal, střílí to furt. Karbec je nový, do předstihu jsem nešahal a palivo je pořád stejné. Tak jsem z toho tak nějak vedle sebe. Je možné, že by se mi z té textlní gázy dostalo něco do motoru?
Koukám, že máš dneska den, že? ;) :D Takže ZNOVU – zkontroluj příruby! Jestli to je tenhle karbec, tak se tam musí dávat nějaká redukce, páč na původní přírubu ten karbec namontovat nejde. Prostě zkontroluj všechny spoje toho potrubí mezi karburátorem a válcem. Protože už jen z toho, žes to tam měl díky výměně rozhozené, bude problém nejspíš tam nebo v nasazení karbece na tu dellorťáckou redukci – je to dobře nasazené/dotažené?
Typicky to dělají špatně dotažené (nestejnoměrně) přiruby nebo neočištěné příruby před nasazením nového těsnění (pokud bylo nové) nebo opětovné použití starého těsnění – chápeš? Prostě to podle mne cucá falešnej vzduch no. Mrkni sem, je to easy.
Ani to se vyloučit nedá. Z vlastní zkušenosti vím, že nejhorší závady jsou ty, co si člověk vyrobí sám 🙂 Podobný efekt, co popisuješ, jsem zažil při letu motorovým rogalem, který skončil nouzovým přistáním. Na vině byl palivový filtr, který pouštěl „chlupy“.