Učivo psychologie. Uvedu jen stručně, jinak jsem vám vložila odkaz, kde jsou informace potřebnější.
Motivy jsou pohnutky, které nás vedou k jednání. K všemu, co potřebujeme, je třeba nějaký motiv, pohnutka. Je to odppvěď na otázku PROČ. Proč jím, proč chodím do divadla, proč čtu, proč se učím … odpovíte si sama, co vás k tomu vede. To jsou vnitřní motivy.
Důležité je, že něco chci, nikoliv že musím, je to snazší. Opakuji jde o mé zájmy, záliby, učení ,máte určité životní plány , citový vztah atd.
Důležité jsou potřeby – jíst, spát, pohybovat se. atd., pocit bezpečí, cit, láska, vztahy, společenské uplatnění, kulturní potřeby atd.
Vnitřní motivace
Vnitřní motivace se chápe jako stav, který,, nutí "jedince něco dělat nebo něčemu se učit pro vlastní uspokojení, pro vlastní zážitek. Osoba, která je do učení vnitřně motivovaná, ochotně se učí, protože samo učení ji těší a jeho výsledek ji uspokojuje. Vnitřní motivace je mnohem důležitější pro učení, protože popud k učení vychází přímo z učence – žáka – a je proto pro něj zajímavější, má pro to větší trpělivost.
Vnější motivace
Vnější motivace v učení se pojímá jako stav, kdy jednotlivec se učí
nikoli z vlastního zájmu, ale pod vlivem vnějších motivačních
činitelů. Je zřejmé, že vnější motivace v učení má nižší hodnotu
jako motivace vnitřní.
Ve škole se učí žáci často pod vlivem vnější motivace, která často
vede k situaci, kdy učivo, které se třeba naučit, je velmi neoblíbené, a
tak se stává, že navodí frustrující bariéru. Při překonávání
frustrující bariéry příjemný zážitek nevzniká ze samotného procesu
učení, ale z dosaženého cíle. V tomto případě se nejednou stává, že
,,chytrý" žák podruhé obejde samotný proces učení a snaží se dosáhnout
vytyčeného cíle podváděním, opisováním nebo jinými problematickými
formami chování.
Navzdory vyšší hodnotě vnitřní motivace nemůžeme v učení zanedbat ani
motivaci vnější. Tuto má v rukou učitel. U většiny žáků lze
dosáhnout, aby potřeba učit se vznikla pod vlivem vnitřní motivace, jsou
však žáci, u kterých se třeba snažit pomocí vnější motivace.
Vnější motivace se může proměnit na vnitřní.
http://www.nasenavody.cz/motivace-vnejsi-a-vnitrni
0 Nominace Nahlásit |
Vnitrni – motivujes se sama, napr. pokud chci penize, musim dokoncit ten projekt.
Vnejsi – motivuje te nekdo, napr. pokud nepostavim tu pyramidu, tak me
zbičují.
Doplňuji:
jen dodam k te vnitrni, ze aby byla skutecne vnitrni, musi jedinec chtit cile
dosahnout pro vlastni uspokojeni. Tudiz ten priklad, ktery jsem uvedl u vnitrni
motivace nemusi byt vnitrni, pokud je clovek donucen ten projekt udelat, aby
ziskal penize, za ktere si nakoupi jidlo.
Takze presneji:
Vnitrni motivace – delam to, co chci (ne to, k cemu jsem donucen) – napr.
ucit se (ale to, co chci ja)
Vnejsi motivace – delam to, protoze jsem vnejsimi okolnostmi nucen to delat – napr. ucit se do skoly (ale ucit se to, co me nebavi, ale musim, abych prosel do dalsiho rocniku)
Dalsi priklady:
Upravil/a: Fienir
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |