Avatar uživatele
alicen

Co dělat, když vracím zboží zakoupené přes net ve lhůtě 14 dnů, ale prodejce si to na poště nevyzvedne?

vracím mobil, hned 5 dnů od doručení. Nefungoval tak, jak měl

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3381 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Informuj prodejce o tom, že chceš odstoupit od kupní smlouvy (telefonem, mailem, přes webový formulář…) a domluv se s ním na způsobu vrácení zboží.
Jen – nezmiňuj, že „nefunguje“ – to by byla reklamace (prostě žádný důvod neuváděj).
Var B – můžeš také požádat o zrušení kupní smlouvy z důvodu vady zboží, ale v tom případě bys musela počkat na vyřízení reklamace…
___
Pokud prodejce odmítne možnost zrušení kupní smlouv, nezbude, než se obrátit na soud.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hykam

Důležité je prodejci do 14 dnu od koupě zaslat mail, že odstupuješ od smlouvy a do těch čtrnácti dnů zboží odeslat, NE na dobírku. Doporučuji odstoupení od smlouvy zaslat i písemně poštou, samozřejmě doporučeně. Pokud ani po tomto nebude reagovat, sdělit mu, že to budeš řešit přes obchodní inspekci (ČOI).

Do 14 dnů můžeš odstoupit od smlouvy i v případě, že je výrobek nefunkčí, ovšem nezapomeň zdůraznit, že odstupuješ od smlouvy, že chceš VRÁTIT PENÍZE a že výrobek NEREKLAMUJEŠ, jinak Ti může zaslat, nový kus a to určitě při této zkušenosti, kdy s Tebou nekomunikuje, nechceš.

to jmhad: nikdo tady nepíše o půlroční lhůtě, oba píšem o zákonné 14 denní lhůtě při nákupu po internetu.

Upravil/a: Hykam

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jmhad

Zákon i soéudní praxe říká, že při vrácení není nutné uvádět žádný důvod. Je to ale slušnost. Stačí jednoduché sdělení " odstupuji od kupní smlouvy ze dne ve věci zakoupení mobilního telefonu". Jméno,adresa.
Ale Vám jde o to, co dělat, když vrácené zboží není příjemci doručeno, když si jej na poště nevyzvedne. Nic – Vy máte doklad, že jste zboží zaslala do 14 dnů od data převzetí a oni tihleti prodejci ví, že musí dle zákona nějak jednat a že by jim hrozila citelná sankce od ČOI. Pokud věc pošta přesto nedoručí,jedná se o podvodníka, vrátí Vám ji zpět a bude nutné postupovat jinak. Ale to zatím nenastalo.
Jinak k oněm dvěma odpovědím kolegů – oba žijí v mylné přesvědčení, že v případě vady výrobku ,která se projevila do půl roku od zakoupení lze věc vrátit a kupní smlouvu zrušit. Bohužel říkají lidem nepravdu. U nás to není pravda. Tahle zásada sice platí v řadě zemí EU, ale naše právo zatím uznává možnost odstoupit od smlouvy v případě 3 stejných závad nebo 4 různých závad, uznaných jako oprávněná reklamace v průběhu záruční doby 2 let. A tak postupují i soudy. Oněch půl roku od zakoupení jen říká – ano, výrobek byl vadný v době prodeje a reklamace musí být přijata – uznána jako oprávněná. On totiž prodejce může do tří dnů od převzetí reklamace tuto ihned zamítnout . A to nyní může až po půl roce. Takže je někdy lepší se obrátit na lidi,kteří se věcí zabývají.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
alicen

Díky za rady, tak po několika telefonátech se mi prodejce ozval… tak snad to nějak dopadne. ještě jednou děkuju!!!

před 3381 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Dopadne to dobře…
😉

před 3381 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek