Informuj prodejce o tom, že chceš odstoupit od kupní smlouvy (telefonem,
mailem, přes webový formulář…) a domluv se s ním na způsobu vrácení
zboží.
Jen – nezmiňuj, že „nefunguje“ – to by byla reklamace (prostě
žádný důvod neuváděj).
Var B – můžeš také požádat o zrušení kupní smlouvy z důvodu vady
zboží, ale v tom případě bys musela počkat na vyřízení
reklamace…
___
Pokud prodejce odmítne možnost zrušení kupní smlouv, nezbude, než se
obrátit na soud.
0 Nominace Nahlásit |
Důležité je prodejci do 14 dnu od koupě zaslat mail, že odstupuješ od smlouvy a do těch čtrnácti dnů zboží odeslat, NE na dobírku. Doporučuji odstoupení od smlouvy zaslat i písemně poštou, samozřejmě doporučeně. Pokud ani po tomto nebude reagovat, sdělit mu, že to budeš řešit přes obchodní inspekci (ČOI).
Do 14 dnů můžeš odstoupit od smlouvy i v případě, že je výrobek nefunkčí, ovšem nezapomeň zdůraznit, že odstupuješ od smlouvy, že chceš VRÁTIT PENÍZE a že výrobek NEREKLAMUJEŠ, jinak Ti může zaslat, nový kus a to určitě při této zkušenosti, kdy s Tebou nekomunikuje, nechceš.
to jmhad: nikdo tady nepíše o půlroční lhůtě, oba píšem o zákonné 14 denní lhůtě při nákupu po internetu.
Upravil/a: Hykam
0 Nominace Nahlásit |
Zákon i soéudní praxe říká, že při vrácení není nutné uvádět
žádný důvod. Je to ale slušnost. Stačí jednoduché sdělení " odstupuji
od kupní smlouvy ze dne ve věci zakoupení mobilního telefonu".
Jméno,adresa.
Ale Vám jde o to, co dělat, když vrácené zboží není příjemci
doručeno, když si jej na poště nevyzvedne. Nic – Vy máte doklad, že
jste zboží zaslala do 14 dnů od data převzetí a oni tihleti prodejci ví,
že musí dle zákona nějak jednat a že by jim hrozila citelná sankce od
ČOI. Pokud věc pošta přesto nedoručí,jedná se o podvodníka, vrátí
Vám ji zpět a bude nutné postupovat jinak. Ale to zatím nenastalo.
Jinak k oněm dvěma odpovědím kolegů – oba žijí v mylné
přesvědčení, že v případě vady výrobku ,která se projevila do půl
roku od zakoupení lze věc vrátit a kupní smlouvu zrušit. Bohužel říkají
lidem nepravdu. U nás to není pravda. Tahle zásada sice platí v řadě
zemí EU, ale naše právo zatím uznává možnost odstoupit od smlouvy
v případě 3 stejných závad nebo 4 různých závad, uznaných jako
oprávněná reklamace v průběhu záruční doby 2 let. A tak postupují
i soudy. Oněch půl roku od zakoupení jen říká – ano, výrobek byl
vadný v době prodeje a reklamace musí být přijata – uznána jako
oprávněná. On totiž prodejce může do tří dnů od převzetí reklamace
tuto ihned zamítnout . A to nyní může až po půl roce. Takže je někdy
lepší se obrátit na lidi,kteří se věcí zabývají.
0 Nominace Nahlásit |
Díky za rady, tak po několika telefonátech se mi prodejce ozval… tak snad to nějak dopadne. ještě jednou děkuju!!!