Avatar uživatele
_136

Čím to je, že jsou neustále vlakové nehody? Není to první snad ani poslední případ, kdy smrt čekala na kolejích.

Jde vidět že… strojvedoucí i posunovači aj. mají hold tvrdý chléb ❗️

Zajímavá 0 před 1188 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Každá přeprava má svoje rizika. I když u železnic často hraje v neprospěch lidský faktor.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
tvaruzekcz

Je to kombinace těchto 3 faktorů

1. Zabezpečovací zařízení je jen na některých tratích a je kompatibilní jen s některými vlaky
2. Přetěžování strojvedoucích
(Strojvůdců je nedostatek a tak musejí často jezdit v mimořádných režimech, na tratích které neznají, případně se stroji, s nimiž nemají tolik zkušeností)
3. Výluky na tratích
(Nezřídka kdy dochází při těchto výlukách k vypnutí nebo omezené funkčnosti staničního zabezpečovacího zařízení a někdy i dlouhé měsíce se jezdí na takzvanou „přivolávačku“. V tomto případě jede strojvedoucí podle rozhledových poměrů. Velice častým průvodcem těchto výluk je i výluka trolejového vedení. V takovém případě musí strojvedoucí elektrických lokomotiv projet inkriminovaný úsek se staženými sběrači pouze setrvačností)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Justin1

Na některých tratích ještě není taková úroveň zabezpečení, aby v případě lidského omylu zasáhla technika. Nevím, proč by zabezpečení nemohlo být standardem všude.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Smrt číhá všude. V každém dopravním prostředku.
Příčiny nehod jsou obvyklé a stále dokola stejné.

Na vině může být technika, lidská chyba/nepozornost, únava/pracovní přetížení,, zdravotní problém (řidič, strojvedoucí, cyklista aj.). Přírodní překážka (strom, kámen na trati, za zatáčkou, zvěř, ptactvo, to zejména na silnicích, u letadel). Oslnění, oslepení, nevhodná „zábava“ dětí i dospělých, může ohrozit životy cestujících.
Je dobré si uvědomit, že v ČR, je poměrně malé území protkáno hustou dopravní sítí (silnice, koleje). Přes snahu „rovnat“ každou cestu, je na našem členitém terénu stále i obrovské množství silničních přejezdů přes koleje (jinde ojedinělé)..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Strojvedoucí dělají 1× ročně přezkoušení a psychotesty, a jsou po zdravotní stránce hlídaní téměř jako piloti. Je otázka, kdo se na toto povolání hlásí. Nejspíš úroveň kvality klesá jako všude jinde.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1146 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
quentos

Fakt to celý přečteš na jeden nádech?

před 1188 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek