Čau lidi chci se zeptat za 3 měsíce mě čekají závěrečné zkoušky a otázka zní 1) Mají žáci s papíry z pedagogicko psychologické poradny úlevu? Jsem dislektik, diskalkulik,disortografik. 2) mátě někdo zkušenost jak se soustředit při ústních zkouškách? já když mám mluvit před více jak 2 učiteli tak se mi začne špatně dýchat, mluvit atd. Máte někdo zkušenost jak se co nejvíce soustředit na text co mám říkat?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3913 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Budu hádat na co se ptáš:-)))
Pokud máš doklad, že jsi dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik, dysortografik
atd. tak se k tomu přihlíží u všech zkoušek. Neznamená to ale, že
nemusíš nic umět, jen ti dají pár minut navíc a nebudou ti hodnotit to na
co máš poruchu.
Uhodla jsem tvou otázku? 😁
Doplňuji:
To že si nervózní s poruchou učení nemá nic společného, ty tvoje
poruchy mám také a vystudovala jsem s nimi VŠ. Nesmíš stresovat, trénuj
si mluvení před lidmi, před rodinou, kamarády, před třídou atd.
Já se u ústní vždy dívala do stropu, nebo je dobré vzít si něco do
ruky, pozor ale, ať jim tím neuděláš úraz, taková propiska v oku nebude
nic příjemného.
Ty poruchy jsou uznat jen při psaném projevu.
Upravil/a: zzzzz
0 Nominace Nahlásit |
Při maturitních písemkách jsme dávali hodinu času navíc,
odhaduji že u závěrečných učňovských zkoušek
to bude podobné.
U ústních a praktických zkoušek už žádné úlevy nejsou,
tam je potřeba umět vše, co ostatní.
0
před 3913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jde vidět, že to nehraješ 🙂 Dyslektik ne dislektik 😁, to je přesně
projev dysortografie.
A dyskalkulik nejsem, aspoň, že počítat umím dobře.
tak to by ma zaujímalo:
zabudnite na svoje -lexie a spomeňte si na svoje vedomosti – a hlavne ich ukážte.
pripravte sa na to, že s tým budete musieť bojovať – a nie sa
vyhovárať a hľadať úľavy.
najvyšší čas začať.
inak to vidím biedne.
Ary s tím se moc bojovat nedá, jsou sice nějaké finty, ale nic není na 100% a stejně se chyba vyskytne. (Však to vidíš u mě 😁).
Člověk se s tím musí smířit a musí se snažit vyniknout v jiných věcech.
Nikdo není dokonalý, je třeba jen hledat to svoje, a na to se zaměřit.
zzzzz
zoberte si zajakvosť (koktavost) – tréningom sa dá naučiť sústrediť sa na prejav (nie odnaučiť sa koktať, ale naučiť sa INÉMU spôsobu prejavu).
to platí i pre naučenie sa potrebných fráz (dysortografia) ako pre pochopenie tak i pre podanie myšlienky, podobne ako sa dá naučiť vnímanie pri dyslexii či dykalkulii – len treba trénovať za vedenia odborníkov (evidentne zanedbané) a najmä chcieť to trénovať (nie vyhovárať sa, zmieriť sa so stavom) – existujú rôzne „psycho“ pomôcky (pamäťové a a na vnímanie stimuly – myslím tým postupy zapamätania a pochopenia textu, čísiel, myšlienky).
vyhováranie pokladám za lenivosť (i rodičov) a výhovorku.
keby som sa celý život vyhováral, že som ľavák a všetky nástroje sú pre pravákov, tak umriem od hladu, lebo si v živote neotvorím konzervu (je to príklad, netreba brať doslova).
uznávam, nikto nie je dokonalý, ale to nie je dôvod tým argumentovať: Nie som dokonalý.
Já neříkám, že by se měl ohánět papírem z poradny, jen říkám,
že s tím nejde vyhrát na 100%, jsou finty, ale je třeba mít vedle sebe
dobrého kantora, který to dítě učí od mala. Pokud se dítě dostane na
špatnou ZŠ a tam na to dlabou, tak se to sním pak táhne celý život.
Já jsem zářným příkladem 🙂, že i s dys, dys, dys se dá vystudovat
VŠ. A nebyla jsem tam s tím sama, některé VŠ mají dokonce
specializované komunity, kde studentům s jakýmkoliv postižením pomáhají
studium zvládnou.
Určitě to je o píli, bez toho to nejde.